سیلیکون اپل را شکست دهید؟ اینتل می گوید به ما چهار سال فرصت دهید…

اما اینتل این برتری را به TSMC و سامسونگ از دست داد که خدمات تولیدی آنها به رقبای Advanced Micro Devices و Nvidia کمک کرده است تا تراشه هایی تولید کنند که عملکرد بهتری نسبت به اینتل دارند. AMD و Nvidia تراشه‌هایی را طراحی می‌کنند که سپس توسط تراشه‌سازان رقیب به نام ریخته‌گری تولید می‌شوند.

ادعای خود کوالکام بر اساس استخدام تیمی از معماران تراشه بود که قبلاً در Apple Silicon کار می‌کردند، از جمله جرارد ویلیامز، رهبر سابق تراشه‌های سری A. او این کار را به طور غیرمستقیم انجام داد و استارتاپی را که آنها تأسیس کردند در یک معامله 1.4 میلیارد دلاری خریداری کرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این شرکت از نظر پیشرفت‌های فناوری چیز بیشتری نگفته است، اما ظاهراً فکر می‌کند تغییر نام تجاری تراشه‌ها به این موضوع کمک خواهد کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


عکس: نیک دوپ/پاشیدن

این دستگاه از نسل جدیدی از ماشین‌های ASML هلند استفاده می‌کند که از آنچه لیتوگرافی فرابنفش شدید نامیده می‌شود استفاده می‌کند، که طرح‌های تراشه‌ها را مانند چاپ عکس‌های قدیمی روی سیلیکون طراحی می‌کند.

اینتل روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025 مجدداً پیشتاز خود را به دست آورد و گفت که پنج مجموعه فناوری ساخت تراشه در اختیار دارد که طی چهار سال آینده به کار خواهد گرفت.

رویترز گزارش ها.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

در دنیای تراشه‌ها که کوچک‌تر بهتر است، اینتل از نام‌هایی استفاده می‌کرد که به اندازه ویژگی‌ها در «نانومتر» اشاره می‌کردند. دان هاچسون، مدیر اجرایی VLSIresearch، یک شرکت مستقل پیش‌بینی نیمه‌رسانا، گفت: اما با گذشت زمان، نام‌هایی که توسط سازندگان تراشه استفاده می‌شود، به اصطلاحات خودسرانه برچسب‌گذاری تبدیل شده‌اند. او گفت که این تصور اشتباهی را ایجاد می کند که اینتل کمتر رقابتی است.

به گفته اینتل، در بالای لیست، شروع چاپ مدارها به طور مستقیم بر روی تراشه ها است.

اینتل همچنین گفت که طرح نام‌گذاری خود را برای فناوری ساخت تراشه تغییر خواهد داد و از نام‌هایی مانند «Intel 7» استفاده می‌کند که با نحوه بازاریابی TSMC و سامسونگ فناوری‌های رقیب همخوانی دارد.

اینتل برای چندین دهه در خط مقدم ساخت کوچکترین و سریعترین تراشه های کامپیوتری بوده است.

در همین حال، شرکت اطلاعات بازار Strategy Analytics اشاره کرد که اپل در حال حاضر تسلط دارد بازار پردازنده برنامه تبلتبا سهم بازار 59 درصد در مقابل 14 درصد برای اینتل و 10 درصد برای کوالکام.

اینتل گفت انتظار دارد تا سال 2025 پیشتاز باشد…

کوالکام در اوایل این ماه گفت که معتقد است می تواند اپل سیلیکون را شکست دهد و اکنون اینتل نیز به لطف ترکیبی از فناوری جدید و تغییر نام تجاری، همین ادعا را مطرح کرده است.