شکایت صفحه کلید پروانه پس از تایید قاضی پرداخت 50 تا 395 دلار به دارندگان مک بوک حل شد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

طراحی صفحه‌کلید پروانه‌ای بخشی از تلاش اپل برای نازک‌تر کردن مک‌بوک‌ها، در زمان مدیر طراحی آن زمان جانی آیو بود. بلافاصله پس از راه‌اندازی طرح، کاربران شروع به گزارش مشکلاتی از کلیدهای غیر کاربردی، فشار دادن مکرر کلید، حرکات متناقض کلید و موارد دیگر کردند.

رابط کاربری گرافیکی، وب سایت


پرداخت ها باید به شرح زیر باشد:

  • 50 دلار در صورت تعویض کلیدها
  • 125 دلار اگر کل صفحه کلید را تعویض کرده باشید
  • 395 دلار اگر دو یا چند صفحه کلید جایگزین داشتید
اگر سه معیار را داشته باشید، واجد شرایط پرداخت خواهید بود:

  • شما بین سال های 2015 تا 2019 یک مک بوک با صفحه کلید پروانه ای خریداری کرده اید.
  • شما این کار را در کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک یا واشنگتن انجام دادید.
  • شما اپل را مجبور به تعمیر کردید.

بعدها نشان داده شد که این مشکل ناشی از یک نقص طراحی است که صفحه کلید را به ویژه در برابر به دام انداختن گرد و غبار، خرده‌ریزه‌ها و دیگر زباله‌ها حساس می‌کند و باعث خرابی‌های مختلف می‌شود. در نظرسنجی خود ما، تقریباً نیمی از مالکان مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان را گزارش کردند، و 18 درصد گفتند که این مشکلات به قدری شدید بود که دستگاه را عملاً غیرقابل استفاده کرد.

توافق 50 میلیون دلاری برای اقدام دسته جمعی که اپل در ماه جولای با آن موافقت کرد، تأیید اولیه را از یک قاضی فدرال کالیفرنیا دریافت کرد […] تقریباً 33 میلیون دلار از آن به اعضای کلاس تعلق گرفت.

اپل در نهایت خطا را پذیرفت و یک برنامه رایگان جایگزین صفحه کلید ارائه کرد، اما بسیاری گفتند که این راه حل مناسبی نیست زیرا همان مشکلات با صفحه کلید جدید (یکسان) دوباره رخ می دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

[The] دعوای قضایی بعداً استدلال کرد که اپل طراحی مستعد شکست کیبوردها را می‌دانست و پنهان می‌کرد و به دنبال آسیب‌های اقتصادی و خسارات کلی بود. اپل هیچ تخلفی را اعتراف نکرده است، اما در تابستان امسال موافقت کرد که در مجموع 50 میلیون دلار به افراد آسیب دیده (و وکلای آنها) بپردازد.

آیا باید پرداختی داشته باشید؟

اگر مستقیماً از اپل خرید کرده اید، باید به طور خودکار با شما تماس گرفته شود. اگر اینطور نیست، یا اگر می خواهید مطمئن شوید که اطلاعات شما ثبت شده است، یک وب سایت توسط شرکت های حقوقی مربوطه راه اندازی شده است. سایت در زمان نگارش محتوایی نداشت، اما چند روز دیگر دوباره بررسی کنید: keyboardsettlement.com.

در ماه جولای امسال، اپل در نهایت پیشنهاد تسویه حساب 50 میلیون دلاری را به شرط تایید قاضی داد. قانون 360 (در حال گذراندن Macworld) گزارش می دهد که این پیشنهاد اکنون تایید شده است.

شکایت صفحه کلید پروانه ای پس از تایید قاضی پرداخت هایی که اپل به دارندگان مدل های مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو با طراحی صفحه کلید معیوب ارائه کرده بود، حل شد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

مجموعه ای از شکایت های دسته جمعی در تعدادی از ایالت های ایالات متحده تشکیل شده است که ادعا می کند اپل از آزمایش های داخلی می دانسته که طراحی صفحه کلید ناقص است، اما به هر حال دستگاه ها را منتشر کرد. اپل با ناموفق تلاش کرد تا شکایت ها را رد کند، و بعداً یک قاضی پرونده های حقوقی دسته جمعی را در هفت ایالت ایالات متحده تأیید کرد.

دعوای صفحه کلید پروانه حل شد

مالکانی که ماشین‌هایشان نیاز به تعمیر دارند، بسته به میزان کار مورد نیاز، غرامتی از 50 تا 395 دلار دریافت خواهند کرد. با این حال، پرداخت ها فقط به کسانی انجام می شود که مک بوک های خود را در ایالت های ایالات متحده خریداری کرده اند که تحت پوشش اقدام گروهی قرار دارند.

زمینه