شکایت میلیارد دلاری اپل ادعای کمیسیون برنامه‌های «سوءاستفاده‌کننده» را دارد

اپل روز سه شنبه خود را هدف شکایت دسته جمعی 785 میلیون پوندی (1 میلیارد دلار) قرار داد که توسط بیش از 1500 توسعه دهنده برنامه در بریتانیا به خاطر اتهامات اپ استورش مطرح شد. […]

دعوای ضد انحصار می گوید انحصار اپل در فروش و توزیع برنامه های iOS به این معنی است که می تواند سطوح کمیسیون خود را تعیین کند و توسعه دهندگان چاره ای جز همراهی با آن ندارند.

زمینه

این شکایت در دادگاه تجدید نظر رقابت تسلیم شد، که اخیراً شکایت ضد تراست دیگری علیه اپل توسط ناظر رقابت بریتانیا، CMA، را رد کرد.

به طرز عجیبی، این پرونده به تعاریف قانونی دو کلمه نسبتاً معمولی بستگی دارد: مطالعه و باید.

اصل بحث به تعریف بازار برنامه های آیفون برمی گردد. اپل معتقد است که بازار مربوطه یا بازار «گوشی‌های هوشمند» یا «اپلیکیشن‌ها» است و ادعا می‌کند که سهم اقلیت این بازار را در اختیار دارد. بنابراین نمی تواند موقعیت غالب لازم برای محکوم کردن آن به رفتار انحصاری را داشته باشد.

سال گذشته، سازمان رقابت و بازار (CMA) دریافت که اپل دو سیاست ضد رقابتی دارد، اما به دلیل از دست دادن مهلت، قادر به اقدام علیه این شرکت نیست.

دیدگاه مخالف این است که بازار مربوطه «اپلیکیشن‌های iOS» است و در اینجا اپل انحصار 100 درصدی فروش و توزیع آنها را دارد. جدا از موارد لبه، در حال حاضر هیچ راهی برای یک توسعه دهنده برای انتشار یک برنامه iOS بدون فروش آن از طریق اپ استور وجود ندارد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی رویترز گزارش در مورد آخرین پیشرفت: یک میلیارد دلار دعوای دسته جمعی از طرف بیش از 1500 توسعه دهنده در بریتانیا.

انیس استدلال می‌کند که کمیسیون‌های بیش از حد، با افزایش قیمت اپلیکیشن‌ها، به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند.

به دنبال آشفتگی قبلی توسط ناظر مسابقات بریتانیا

عکس: Giorgio Trovato/Unsplash

انیس در بیانیه‌ای گفت: «هزینه‌هایی که اپل از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن دریافت می‌کند بیش از حد است و تنها به دلیل انحصار آن بر توزیع برنامه‌ها در آیفون و آی‌پد امکان‌پذیر است.

یک شکایت میلیارد دلاری اپل به نمایندگی از بیش از 1500 توسعه دهنده برنامه تشکیل شده است که این شرکت را به سطوح کمیسیون “سوء استفاده” در فروش و اشتراک برنامه متهم کرده است.

کارمزدها به خودی خود ناعادلانه است و باعث افزایش قیمت می شود.»

تنظیم کننده های ضد انحصار تمایل دارند دیدگاه دوم را اتخاذ کنند و بسیاری از توسعه دهندگان به آنها ملحق می شوند.

شکایت یک میلیارد دلاری اپل

شکایت بریتانیا در دادگاه تجدیدنظر رقابت توسط شان انیس، استاد مرکز سیاست رقابت در دانشگاه آنگلیای شرقی و اقتصاددان سابق در OECD، به نمایندگی از 1566 توسعه‌دهنده اپلیکیشن مطرح شده است.

البته این یک اتهام معمولی است که توسط هر کسی از توسعه دهندگان فردی – مانند Epic Games – گرفته تا تنظیم کننده های ضد انحصار در سراسر جهان به اپل وارد می شود.