شکست سرمایه گذاری دیدی اپل باعث می شود مدیر اجرایی شرکت بی سر و صدا کناره گیری کند

بخشی از این معامله باعث شد که یکی از مدیران ارشد اپل در هیئت مدیره دیدی جای بگیرد. از جمله، به شرکت مستقر در کوپرتینو فرصت‌های شبکه‌سازی با برخی از مدیران ارشد صنعت خودرو را داد.

خود دیدی هیچ توضیحی ارائه نکرد، بیانیه او به طور کامل چنین بود:

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اقدامات دیدی [fell] حدود 90 درصد از زمان عرضه اولیه آن، زمانی که ارزش آن حدود 80 میلیارد دلار بود. پس از خروج از بورس، این شرکت احتمالاً شاهد خرید و فروش سهام خود در خارج از بورس در بازار موسوم به برگ صورتی خواهد بود که محل استقرار سهام پنی و سایر مشاغل پرریسک است.

اپل از کرسی خود در هیئت مدیره استعفا داد

یکی از مدیران اجرایی اپل، هیئت مدیره Didi Global Inc را ترک کرد، زیرا این شرکت ترانزیت چینی در تلاش است تا جایگاهی را که در جریان سرکوب پکن در بخش اینترنت کشور از دست داده بود، به دست آورد.

با این حال، بلومبرگ متوجه شد که اپل در اوایل این ماه جایگاه خود را در هیئت مدیره واگذار کرد.

همچنین گزارش شده است که این قرارداد می تواند فرصت های جدیدی را برای اپل با اوبر ایجاد کند.

در نهایت، پیشنهاد شده است که اپل به عنوان بخشی از برنامه‌های Apple Car خود، می‌خواهد در یک شرکت اشتراک‌گذاری سواری سهام داشته باشد. بسیاری می گویند که برنامه اپل به جای فروش خودرو به مصرف کنندگان، ایجاد ناوگان خودروی خودران است. زمانی که دیدی بعدها یک آزمایشگاه خودروهای خودران در کالیفرنیا راه اندازی کرد، به این نظریه اهمیت بیشتری داده شد.

اما اوضاع خوب پیش نرفت

در آن زمان، سرمایه گذاری قوی به نظر می رسید. ارزش این شرکت قبل از تصاحب 28 میلیارد دلار بود و انتظار می رود پس از آن به 35 تا 36 میلیارد دلار افزایش یابد. اپل همچنین مشکوک به داشتن انگیزه های اضافی بود. کوک در آن زمان گفت که این فرصت را به سازنده آیفون داد تا بازار چین را بهتر بشناسد، در حالی که برخی پیشنهاد کردند که این یک اقدام سیاسی است تا اپل از دولت لذت ببرد.

راه حل دیدی برای حل این مشکل ساده بود: اوبر چین را بخرید. برای انجام این کار، باید حدود 4.5 میلیارد دلار جمع آوری کند که اپل از آن 1 میلیارد دلار کمک کرده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اپل و اوبر رابطه دارند – سواران اوبر می توانند با Apple Pay پرداخت کنند و اوبر آیفون را در اختیار رانندگان خود قرار می دهد. اما برخی از سرمایه گذاران می گویند که اوبر مشتاق است تا مشارکت عمیق تری با اپل ایجاد کند. هانس تونگ، شریک مدیریت GGVCapital گفت: اکنون که اوبر با دیدی هماهنگ شده است، فرصت هایی برای چنین مشارکتی باز می شود.

این سرمایه گذاری باعث شد سهام میلیارد دلاری اپل حداقل 80 درصد از ارزش خود را از دست بدهد و تنها نماینده این شرکت در هیئت مدیره دیدی اکنون بی سر و صدا استعفا داده است.

سرمایه گذاری دیدی اپل

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

آدریان پریکا، معاون توسعه شرکت اپل، بر اساس بیانیه ای که در یک جمله در وب سایت دیدی در این ماه منتشر شد، از هیئت مدیره دیدی استعفا داد. دیدی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سرمایه گذاری دیدی اپل در سال 2016 توسط تیم کوک، مدیرعامل شرکت کوپرتینویی به عنوان یک “سرمایه گذاری مالی عالی” مورد استقبال قرار گرفت. متأسفانه معلوم شد که اینطور نیست.

در اوایل سال جاری، Didi Global Inc. از بورس نیویورک خارج شد و حدود 70 میلیارد دلار از ارزش بازار آن حذف شد.

دیدی، تحت حمایت Lyft، به عنوان Uber چین توصیف شده است – اما در سال 2016 از رقابت بسیار رنج می برد. واقعی اوبر. در واقع، مدیر عامل اوبر در آن زمان ادعا کرد که دیدی سالانه یک میلیارد دلار از دست می دهد زیرا او برای رقابت تلاش می کرد.

DiDi Global Inc. امروز اعلام کرد که آقای آدریان پریکا از هیئت مدیره استعفا داده است.

عکس: Hendrik Will/Unsplash

اپل از اظهار نظر در مورد توسعه خودداری کرد.

دولت چین گفت دیدی به طور غیرقانونی داده های کاربران را جمع آوری کرده، شرکت را جریمه کرده و به اپل دستور داده است که این اپلیکیشن را از اپ استور حذف کند.

در حالی که در ابتدا اوضاع بد به نظر می رسید، با ثبت نام دیدی برای IPO در سال گذشته که ارزش شرکت را حدود 100 میلیارد دلار اعلام کرد، مدت زیادی از بدتر شدن اوضاع نگذشته بود.