ضمن اینکه PCها قابلیت ارتقا دارند

لازم به ذکر است حافظه کارت گرافیک این لپتاپ 2 گیگابایت بوده که با خیال آسوده میتوانید برنامه هایی نظیر فتوشاپ را روی آن نصب و بارگذاری نمایید که در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. مهمترین وجه تمایز این دستگاه در مقایسه با لپ تاپ اچ پی که بالاتر معرفی کردیم، نمایشگر بهتر با نرخ تازهسازی 144 هرتزی صفحه، حجم حافظه و کارت گرافیک فوقالعاده قوی RTX 3060 با حجم حافظه 6 گیگابایتی است که میتواند «تمام» بازیهای روز را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کند. بسیاری از لپتاپهای گیمینگ ظاهری مشابه لپ تاپ های گرافیکی، اداری و خانگی دارند اما گیمرها معمولا به دنبال لپتاپی هستند که ظاهری متفاوت و مناسب حال و هوای گیمینگ داشته باشد. با این حال با توجه به محدودیت بودجه، کمبود تنوع بازار و همچنین قیمت بسیار بالا، خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت دشوارتر از همیشه هست. همچنین این کمپانی در زمینه طراحی و ارزش توانسته امتیاز کامل را کسب کند. این لپتاپها همچنین از رم گرافیکی مجزا و نیز سیستم خنککننده پردازشگر گرافیکی مجزا بهره میبرند؛ در حالی که لپتاپهای اداری و خانگی معمولی با کارتهای گرافیک مجتمع (همراه شده با پردازنده) نیازی به این موارد ندارند. برخلاف گرافیکهای شطرنجی سنتی، ردیابی پرتوها نحوه عملکرد پرتوهای نور و سایهها را شبیهسازی میکند و گرافیک بسیار غنیتر و واقعیتری ارائه میدهد.

کارت گرافیک یا GPU یا مهمترین جزء در خرید لپ تاپ گیمینگ است. همانطور که گفته شد، کارتهای گرافیک GeForce GTX به دلیل قیمتهای رقابتیشان از ارزش بالایی برخوردار هستند و برخی از مدلهای قدرتمندتر حتی به اندازه کافی قدرتمند هستند که در VR از آنها استفاده شود. البته لپ تاپ های gaming به دلیل داشتن پردازندههای قدرتمند و کارت گرافیک پیشرفته بیش از لپ تاپ های معمولی در معرض داغ شدن هستند. با این قیمت میتوانید مدلی هیجانانگیز با پردازنده نسل چهارم رایزن 7، مقدار زیادی رم و حافظه داخلی و کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti تهیه کنید. سلام محمد جان، اگر هر دو رو ۸ کنی خیلی خیلی بهتره، اگر ۱۲ هم بشه خوبه چون این نرم افزارها بیشتر از این که به سرعت رم متکی باشن به ظرفیت رم متکی هستن.

شایان ذکر است که آداپتور برق ریزر در مقایسه با گزینههای دیگر، از اندازه معقولی برخوردار است و باز هم قابلیت حمل دستگاه را بالاتر میبرد. عبارت Windows Memory Diagnostic را جستجو کنید یا اینکه دکمه ویندوز و R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود و در آن mdsched.exe را تایپ کنید و OK را بزنید. از آنجایی که فشار کاری کارتهای گرافیک حین اجرای بازیها بسیار بالا است، پردازشگرهای گرافیکی لپتاپهای گیمینگ نیاز به حافظه جداگانه به نام VRAM دارند. در مورد لپتاپهای گیمینگ ۴ مورد هستند که بیشترین اهمیت را دارند: سیستمعامل، اندازه نمایشگر، پردازنده و کارت گرافیک.

اگر شما قصد دارید در مدل از سری های مختلف لپ تاپ ها را بخرید به طور دقیق مدل آن را یاداشت کنید و در مورد آن کانفیگ خاص تحقیق و بررسی کنید. در حالی که یک صفحه نمایش بزرگتر به وضوح برای بازی جذاب تر است، اما وزن آن سنگین تر است، بنابراین اگر لپ تاپ خود را زیاد همراه خود جابجا میکنید، صفحه نمایش کوچکتر توصیه می شود. ضمن اینکه کمتر لپ تاپی با صفحه نمایش OLED پیدا میشود اما اگر یک لپ تاپ با صفحه نمایش OLED پیدا کنید قطعا از کنتراست و رنگ های آن شگفت زده خواهید شد! برای خرید لپ تاپ مخصوص بازی، هر یک از این پردازندهها اضافه هم هستند، اما اگر میخواهید از لپتاپ برای کارهای دیگری مانند نمایش آنلاین، ویرایش ویدیو یا مواردی از این قبیل استفاده کنید، ارزش دارد که از پردازندههای سطح بالا استفاده کنید. لپتاپها نه تنها قابل حمل بوده و به راحتی به سایر نقاط قابل جابهجا شدن هستند، بلکه فضای زیادی را اشغال نکرده و خروجی خود را به سادهترین شکل ممکن برای شما به نمایش میگذارند. به همین دلیل بسیاری از لپتاپهای گیمینگ، بدنهای با رنگها و طراحی جذاب، کیبوردهایی با نور پسزمینه RGB و لوگوهای جذاب دارند تا بهراحتی از سایر لپتاپها قابل تشخیص باشند.

محبوبیت این سری از لپ تاپ های ایسر به خاطر امکانات جذاب و قابلیتهای خاص آنهاست. قیمت لپ تاپ گیمینگ هم دقیقا همانند قیمت دیگر کالا های خارجی وابسته به نرخ دلار است. من دنبال لپتابی میگردم تا ۳۰ میلیون برای دانشجویی و گیم هم مناسب باشه شما چه چیزی رو پیشنهاد میکنید؟ حداقل رزولوشنی که برای لپتاپ گیمینگ پیشنهاد میشود، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا به عبارتی 1080p است. فرضا صفحه نمایش لپ تاپی مناسب گیمینگ است که کیفیتش حداقل 1080p باشد، از نرخ رفرش بالاتر از 60Hz پشتیبانی بکند، حداکثر روشنایی اش حداقل بالای 250 نیت باشد. به عنوان مثال، ما فقط صفحه نمایش 4K با کارت گرافیک بالا را توصیه می کنیم. کارت گرافیک جداگانه در لپتاپ گیمینگ به گیمرها این امکان را میدهد که بازیها را با کیفیت گرافیکی بالاتر اجرا کند. در نهایت، اگر متوجه میشوید که لپتاپ شما کمی در حالت داغ کار میکند، یک خنککننده لپتاپ میتواند ارزش بررسی را داشته باشد. به عنوان یک امتیاز اضافی، بیشتر کول پدهای لپتاپ، لپتاپ را کمی به سمت جلو خم میکنند و تایپ کردن را راحتتر میکنند. سیستم عامل لینوکس برای کاربران عادی طراحی نشده و کار کردن با آن کمی دشوار است و قطعا برای گیمینگ پیشنهاد نمی شود.

لپ تاپ TUF Dash F15 از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه داخلی NVMe SSD بهره میبرد و به پورتهای USB-C، USB 3.0 و اترنت مجهز است. البته ناگفته نماند که نوع و باس رم لپ تاپ ام اس آی مدل GP76 Leopard از نوع DDR4 3200MHZ است که همین مورد این لپ تاپ را در زمره بهترین لپ تاپ گیمینگ قرار داده است. سری Pavilion نیز مانند سری Omen شرکت اچ پی در دسته ی لپ تاپ های گیمینگ و حرفه ای قرار دارند که با نگاهی به مشخصات آنها پی به قدرت و امکانات متعدد آنها خواهید برد که لذت بازی کردن را چند برابر کرده است. یکی از حرفه ای ترین و محبوب ترین دسته بندی ها، لپ تاپ های مخصوص بازی هستند که اصلاحا به آن ها لپ تاپ گیمینگ استوک می گویند. معمولا کمپانیهای بزرک تکنولوژی جدید خود رادر این دسته از لپ تاپ ها به نمایش میگذارند. صفحه نمایش های IPS نسبت به صفحه نمایش های TFT زاویه دید بهتر و روشنایی بیشتری راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ دارند. مقدار حداکثر روشنایی ۲۴۰ نیت (متوسط ۲۲۰ نیت) و پایینتر هم برای لپتاپها مناسب نیست. بیشتر بخوانید: ما در پست بهترین مارک لپ تاپ بهترین مارک و بهترین محصولات سال را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را هم مورد بررسی قرار دهید.

در ادامه این مطلب یک راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ برای شما در نظر گرفتهایم که میتوانید با مطالعه آن، لپتاپی با قیمت مناسب و کارایی بالا خریداری کنید. مناسب است. شما با خرید این سیستم دیگر دغدغه کم بودن حافظه دستگاه و رم آن را ندارید و با یک ارتقاء ساده میتواند در صورت پاسخگو نبودن ظرفیت رم و حافظه آن، مشکل خود را برطرف کنید. این لپ تاپ از کارت گرافیک Radeon کمپانی AMD استفاده میکند که نسبت به برخی از لپ تاپهای برندهای دیگر، گزینه بهتری است و میتواند حافظه اختصاصی ۲ گیگابایتی را برای شما تامین کند. بصورت کارت گرافیک و چیپ گرافیک .

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5 15IMH05H – NB از سریهای میانرده و گیمینگ شرکت لنوو است که به تازگی رونمایی شده است و توانسته در لیست بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان قرار گیرد. صفحه نمایشی با وضوح تصویر Full HD از نوع IPS روی این محصول قرار گرفته که نرخ نوسازی آن به ۶۰ هرتز میرسد. کارت گرافیک GeForce NVIDIA به دو گروه محصول GeForce RTX و GeForce GTX تقسیم میشود که هر کدام دارای مجموعهای از ویژگیها و مزایای خاص خود هستند که در بخش بعدی توضیح خواهیم داد. بد نیست به پورتهایی که برای این محصول در نظر گرفته شده هم اشاره کنیم. میدانید که تاچ پد آن هم صرفا در حد مناسب بوده و قابلیتهای اضافی چندانی ندارد. صفحه نمایش به همراه کیبورد و تاچ پد 3 قطعه اصلی هستند که تمام تعامل شما با لپ تاپ به وسیله یکی از آنهاست. در حالی که هر لپتاپ دارای یک پد لمسی در جلوی صفحهکلید است، اما واقعاً فقط برای کارهای روزمره ویندوز مانند مرور وب و پردازش کلمه قابل استفاده هستند. اگر قصد دارید لپ تاپ خود را با خود در جاده ببرید، مطمئن شوید که روی یک کیف با کیفیت خوب سرمایه گذاری کرده اید.

هر لپ تاپ گیمینگ دارای یک صفحه کلید جمع و جور است که بسیاری از آنها دارای نور پس زمینه RGB نیز هستند. این لپ تاپ که مجهز به گرافیک قدرتمند RTX 3050 با حافظه گرافیکی GDDR6 128 Bit می باشد، از پس تمام بازی های روز با بالاترین تنظیمات بر می آید. طبق بررسی های انجام شده ، پردازنده نقش خیلی کمتری توی لپ تاپ مخصوص بازی ایفا می کنه ، البته این نقش خیلی هم کمرنگ نیست اما به اندازه گرافیک نیست . شاید شما هم شنیده باشید که لپ تاپ های گیمینگ به ویندوز اورجینالشان زنده هستند. این مقدار نشاندهنده فشاری است که روی کلید کیبورد وارد میکنید. ظرفیت رم در لپ تاپ ها می تواند تاثیر مستقیم روی سرعت و اجرای فرامین داشته باشد. این ترکیب در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیرهسازی SSD، پاسخگوی سنگینترین و جدیدترین بازیهای روز است. سلام روز شما بخیر. فروشگاه دیجی 63 همیشه سعی داشته است در نوسان های نرخ ارز نیز قیمت ها را ثابت نگه دارد، اما به هر حال قیمت ها و موجودی درون سایت کاملا به روز هستند و شما میتوانید به راحتی خرید خود را انجام بدهید. این لپتاپ مخصوص کسانی است که میخواهند یک لپتاپ سبک ولی در عین حال قدرتمند برای انجام امور روزانه داشته باشند.

روشنایی نمایشگر هم یکی از مواردی است که برای برخی از گیمرها مهم و برای برخی دیگر کم اهمیت است. حافظه رم دستگاه هم ۱۲ گیگابایتی است و از نوع DDR4 میتوانید از آن استفاده کنید. لپ تاپ Dell G15RE – B از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD بهره میبرد و همچنین با یک طراحی جذاب و منحصر به فرد تولید شده است که میتواند کاربران بسیاری را مجذوب خود کند. اگر که لپ تاپ شما فرضا یک حافظه SSD با ظرفیت 512GB داشته باشد و یک اسلات M.2 خالی داشته باشد شما میتوانید با خرید یک SSD از نوع NVME حافظه لپ تاپتان را به 1TB ارتقا دهید.