طبق گزارش FT، تلاش‌های موتور جستجوی اپل در حال افزایش است

گزارشی در فایننشال تایمز ادعا می‌کند که اپل اکنون در حال افزایش تلاش‌ها برای ساخت موتور جستجوی خود است زیرا معامله سودآورش با گوگل در معرض تهدید قرار گرفته است…

“آنها [Apple] بیل کورن، مدیر ارشد مهندسی سابق گوگل، که اکنون یکی از شرکای آن است، از سرمایه گذار سکویا کاپیتال، می گوید: «تیم معتبری دارند که فکر می کنم تجربه و عمق آن را دارند، اگر آنها بخواهند، موتور جستجوی عمومی تر بسازند.” . […]

این سوال را ایجاد می کند که اگر اپل از تمدید قرارداد منع شود و این درآمد را از دست بدهد، چه خواهد کرد. یک پیشنهاد این بود که سازنده آیفون بتواند یک موتور جستجوی اپل ایجاد کند.

گوگل در حال حاضر سالانه حدود 8 تا 12 میلیارد دلار به اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های iOS باشد. برای مثال، در سال 2018، این مبلغ کمتر از 10 میلیارد دلار یا حدود 20 درصد از درآمد خدمات شرکت در سال برآورد شد. با این حال، تنظیم کننده های ضد انحصار اکنون این معامله را در کانون توجه قرار داده اند و استدلال می کنند که می تواند ضد رقابت باشد.

موقعیت اپل بسیار منحصر به فرد است زیرا آیفون و iOS دارد. این مرورگر پیش‌فرض را کنترل می‌کند.» او گفت که گسترش جستجو برای اپل “طبیعی به نظر می رسد” زیرا توانایی جمع آوری داده ها و یادگیری از رفتار کاربر در مقیاس را دارد.

به گفته چندین نفر در این صنعت، این قابلیت جستجوی وب، یک گام مهم رو به جلو در توسعه داخلی اپل است و می تواند مبنای حمله جامع تر به گوگل باشد.

نرخ خزیدن اپل بات – تعداد دفعاتی که از وب سایت ها برای به روز رسانی پایگاه داده خود بازدید می کند – به طور قابل توجهی افزایش یافته است. برخی دیگر خاطرنشان می کنند که اپل یکی از معدود شرکت هایی در جهان است که منابع لازم برای ایجاد موتور جستجوی قابل رقابت با گوگل را دارد.

در یک تغییر کم توجه به آخرین نسخه سیستم عامل آیفون، iOS 14، اپل شروع به نشان دادن نتایج جستجوی خود و پیوند مستقیم به وب سایت ها در زمانی که کاربران درخواست هایی را از صفحه اصلی خود وارد می کنند، کرده است.

مدل کسب و کار ما بسیار ساده است: ما محصولات عالی می فروشیم. ما یک نمایه بر اساس محتوای ایمیل شما یا عادات مرور وب ایجاد نمی کنیم تا به تبلیغ کنندگان بفروشیم. ما از اطلاعاتی که در iPhone یا iCloud خود ذخیره می کنید، «کسب درآمد» نمی کنیم. و ما ایمیل‌ها یا پیام‌های شما را نمی‌خوانیم تا اطلاعاتی برای شما بازاریابی کنیم.

اپل در حال افزایش تلاش‌ها برای توسعه فناوری جستجوی خود است زیرا مقامات ضد انحصار ایالات متحده پرداخت‌های چند میلیارد دلاری گوگل را تهدید می‌کنند تا از جایگاه اصلی موتور خود در آیفون محافظت کند.

اپل جان جیاناندریا، رئیس جستجوی گوگل را تحت تعقیب قرار داده است. ظاهراً این استخدام برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی و دستیار مجازی Siri بود، اما همچنین هشت سال تجربه در راه‌اندازی محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان به ارمغان آورد.

چند سال پیش، کاربران خدمات اینترنتی متوجه شدند که وقتی یک سرویس آنلاین رایگان است، شما مشتری نیستید. شما محصول هستید اما در اپل، ما معتقدیم که یک تجربه عالی مشتری نباید به قیمت حریم خصوصی شما تمام شود.

گمانه زنی در مورد برنامه هایی که برای موتور جستجوی اپل برای رقابت با گوگل وجود دارد، سال هاست که از زمانی که این شرکت برای اولین بار از خزنده وب خود در سال 2014 استفاده می کند، وجود داشته است. اپل وجود خزنده Applebot را در سال 2015 تایید کرده است.

را FT گزارش به جای منابع داخلی، به شواهد غیرمستقیم و تفسیر صنعت اشاره می کند و تعداد کمی از آنها جدید هستند. برای مثال، با تغییری که در iOS 14 در قسمت جستجو با کشیدن انگشت به پایین مشاهده می شود، باز می شود.

استدلال اصلی علیه اپل ایجاد یک موتور جستجو، موضع سخت این شرکت در مورد حریم خصوصی و نظرات نامطلوب آن در مورد خدمات پشتیبانی شده از تبلیغات مانند گوگل است.

این شامل نظرات مدیران ارشد سابق گوگل است، اما این نیز صرفاً حدس و گمان است.

حداقل می توان گفت بازگشت به عقب مشکل ساز خواهد بود.

همچنین به خبر دو سال و نیمی اشاره می‌کند که اپل جان جیاناندرآی گوگل را شکار می‌کند و در اجاره‌نشینی نقش خود را دارد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اما تمام حقایق شناخته شده با این واقعیت سازگار است که اپل فقط در حال کار بر روی هوشمندتر کردن سیری است.

[ad_2]

Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی