طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک و مدرن و 6 فاکتور مهم آن

بازشوهای کوچک و بزرگ جهت بهره گیری از نور طبیعی در فضاهای داخلی ویلا باعث تفاوت چشمگیری در ویلاها میشود . در طراحی ویلا 500 متری باید از کوچکترین فضاها هم بهترین بهره را برد. اما توصیه ما این است که حتماً مدلی را انتخاب کنید که به راحتی جمع شود تا نور خورشید راحتتر وارد فضای داخلی ویلای شما شود و شما بتوانید از مناظر اطراف بهره ببرید. بسیاری از ما دوست داریم تا در شمال ویلا داشته باشید و در زمان های تعطیلی خصوصاً تعطیلات آخر هفته به راحتی بدون داشتن دغدغه ی جا به شمال کشور سفر کنیم. گام بعدی پس از ساخت ویلا هزینه برای طراحی داخلی و خرید اقلام مورد نیاز است که باید به این مورد هم توجه کافی داشته باشید. نقشه کشی در بسیاری دیگر از زمینهها نظیر مهندسی معماری، عمران، برق، مکانیک و غیره کاربرد داشته و هیچکدام از پروژهها در زمینههای گفته شده، بدون داشتن نقشه شروع نمیشوند. بسیاری از افراد علاقه مند هستند که در طراحی باغ ویلای خود از مواد و متریال سنتی استفاده کنند تا در نهایت باغ ویلا ی آنها ظاهری سنتی و نوستالژیک پیدا کند. یکی از سبک های رایج و محبوب که می توان مورد توجه قرار گیرد طراحی باغ ویلای سنتی می باشد .

کاهش هزینهی زمین، استفاده از متریال کمتر و در نهایت به انجام رسیدن ساخت و طراحی یک ویلای کوچک با هزینه ی خلاصه شده! شاید خیلی از افراد به دنبال طراحی باغ ویلا با هزینه پایین باشند . فضاهای عمومی مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه و سالن غذاخوری نیز در سطح پایین قرار می گیرند که دسترسی سریع و آسانی به بیرون دارند. وقتی که همه ی این اجزا مورد طراحی مناسبی قرار گرفتند و کارهای مربوط به طرح ریزی آن ها به اتمام رسید، مرحله ی اجرا و ساخت فیزیکی آن ویلا آغاز می شود. باید در نظر داشت که طراحی ویلا نسبت به مکانی که در آن قرار گرفته انجام میشود و نمیتوان یک نوع طرح را در همه زمینهها بکار برد.

محبوب ترین و رایج ترین پوششی که از آنها به عنوان پوشش سقف یاد می شود شینگل می باشد البته در برخی از موارد لازم است که از آسفالت یا بتن برای پوشش سقف استفاده شود اما به طور کلی شینگل بهترین نوع پوشش برای سقف های شیب دار می باشد . علاوه بر آن طراحی باغ ویلا به سبک کلاسیک ، معماری مدرن ، طبیعت گرانه و غیره نیز محبوب و رایج می باشد . 7. سبک طراحی ویلای کلاسیک به چه صورت است؟ استفاده از ستون های بلند دایره ای از ویژگی های طراحی ویلا به سبک کلاسیک است. تعبیه ستون های کوچک با نقش برجسته های کلاسیک در ایوان ویلا می تواند اصالت و شخصیت اصلی ویلا را هر چه بیشتر به سمت و سوی کلاسیک بکشاند. با برنامهریزی صحیح و استفاده اصولی از وسایلی که قرار است در فضا چیده شود میتوانید موفقیت چشمگیری را تجربه کنید. در این نقشه، ساختمان از بالا مشاهده شده و در واقع یک برش افقی از آن است. پلان برش یا مقطع از دیگر نقشههای معماری است که ساختمان را به صورت عمودی به نمایش میگذارد. در ساختمانسازی و ساخت یک بنا، از نقشه کشی برای موارد مختلفی استفاده میشود.

انواع ویلاها چه دوبلکس و چه فلت به دو صورت ساحلی و جنگلی ساخته می شوند. برای طراحی یک ویلای لوکس باید بدانیم چه فاکتور هایی برای شما مهم است.اصولا در یک ویلا، پلان معماری، لنداسکیپ، استخر، آلاچیق، آبنما و اینکه آیا ویلای شما دوبلکس است یا نه، تاثیر مستقیم در قیمت طراحی ویلا شما خواهد داشت. در این قسمت از طراحی ویلا یعنی محوطه سازی زمین 500 متری شما باید به مواردی مانند آلاچیق، استخر، باربیکیو، پارکینگ و غیره توجه کرد. بستگی دارد. گاهی شما یک زمین خالی دارید و میخواهید آن را تبدیل به یک باغ ویلا شیک کنید و گاهی یک باغ ویلا قدیمی دارید و فقط میخواهید قسمتهایی مانند استخر، فضای سبز و… در آخر اگر شما نیز قصد دارید طراحی خاصی را برای ویلای خود به کار ببرید، لازم است قبل از آن حتما با متخصصان و مشاوران در حوزه طراحی دکوراسیون و معماری ساختمان مشورت کنید.

طراحی ویلا در زمین 500 متری نیازمند یک ساختمان مدرن با تمامی امکانات روز دنیا میباشد تا نیازهای صاحب ویلا را به طور کامل بر طرف کند. بیشتر شرکتهای طراحی بدون در نظر گرفتن متراژ هر ویلا، در تمام آنها یک طرح کلی را پیاده کرده که باعث هدر رفتن فضای زیادی از زمین ویلا میشود. در این روش از متریال و مصالح بومی و تلفیق آن با طراحی مدرن استفاده می شود. یک طراح به خوبی می داند چه ویلایی با چه سبکی از طراحی متناسب است و چه مواد و متریالی را برای نمای این ویلا باید استفاده کند.

یکی از نکات مهم در طراحی ویلا رعایت تناسب میان طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و طراحی حیاط آن می باشد به عنوان مثال اگر طراحی داخلی ویلای شما به سبک مدرن میباشد باید طراحی محوطه ویلا نیز به همین سبک انجام گیرد و این امر در دیگر سبک ها نیز مصداق می کند به عنوان مثال اگر برای معماری داخلی بنا از معماری کلاسیک استفاده شود برای حیاط ویلا نیز باید از این سبک پیروی کنید . به طور کلی ویلاها نیز به دو صورت طراحی ویلا مدرن و کلاسیک طراحی خواهند شد و سبک طراحی ویلا نیز بر روی طراحیهای محوطه تأثیرگذار خواهد بود.

از اصلیترین نقشهها که برای ساخت ساختمانها مورد استفاده قرار میگیرد، نقشههای معماری هستند. البته لزوم آب بندی دقیق و عایق کاری سقف برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به سقف، الزامی است. طراحی ویلا، ساخت خانه راحت، مستقل، زیبا و دلخواه شما را در منطقه خوش آب و هوا محقق می سازد. نقشههای تأسیسات مکانیکی، مواردی نظیر نقشههای تهویه آب و فاضلاب، لولهکشیهای آب سرد و گرم، لولهکشی پکیج و شوفاژ، شبکه انتقال آب باران، کانالهای تهویه کولر و غیره را شامل میشوند. در ادامه باید تأسیسات برقی و مکانیکی طراحی شوند. این نقشهها به دو دسته تأسیسات مکانیکی و برقی تقسیمبندی میشوند. در این نوع نقشهها جزئیات ساخت و نحوه اجرای هر قسمت برای پیمانکار مشخص خواهد شد.

زیرا افراد بی تجربه و بدون مهارت، بنا بر سلیقه شخصی خود به طراحی داخلی ویلا اقدام می کنند که بسیار پر هزینه خواهد بود. این شبیهسازی موجب میشود تا پیمانکار و کارفرما اطلاعات دقیقتری از پروژه بدست آورند و در صورت نیاز به تغییر و اعمل سلیقه خاصی، آن را بیان کنند. طی چند سال اخیر توانایی ساخت و ساز برای افراد تا حد قابل توجهی کاهش یافته و کم تر پروژه ای در حال ساخت می باشد؛ اما بازسازی ساختمان بیش از قبل رونق یافته است. تفاوت این دو در چیست و سوالاتی از این دست برای پاسخ دادن به این سوالات باید در ابتدا بگوییم واژه طراحی باغ ویلا کمی متاخر بوده و خصوصا پس از جدی تر شدن بحث طراحی معماری به شیوه امروزی و آکادمیک در ساختمان سازی بیشتر شنیده میشود از این رو اگر تمایل دارید با تاریخچه و تعریف طراحی باغ ویلا آشنا شوید از نام آن صرف نظر کنید و به جای آن ما شما را با چند نمونه شاخص باغ ویلا در کشورمان آشنا خواهیم کرد. تمامی صاحبان ویلاها به دنبال فضایی آرام و زیبا هستند که بتوانند از زندگی شهری حتی برای چند ساعت فرار کنند و به آرامش برسند.

بسیار راحت است که متناسب با نقش اصلی اتاق استراحت باشد ، یعنی استراحت چند ساعته در یک فضای صمیمی خانوادگی ترجیح داده می شود که جنبه های زیبایی شناختی و عملی به واسطه استفاده روزانه و تعداد زیادی از افراد ترکیب شود طراحی ویلا . این کار بسیار اساسی و مهم باید توجه متخصصان این حوزه انجام گیرد زیرا با کوچکترین اشتباهی ممکن است ساختمان از حالت عادی خود خارج شده و گاه غیرقابل سکونت شود. یک نکته حائز اهمیت دیگر که معماران در گروه معماری بام میتوانند با خلاقیتها و ایدههای خود به کارفرما ارائه دهند، طراحی ویلای دوبلکس در زمین ۳۰۰ متری میباشد که به عنوان یک طراحی خاص شناخته میشود و امروزه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. یک تیم حرفهای که قصد طراحی باغ ویلا 500 متری را دارد از ابتدا پروژه با دادن راهنمایی و مشاوره فنی در کنار مالک ویلا خواهد بود. یک تیم تخصصی طراحی ویلا مدرن خدماتی همچون مشاوره، تهیه نقشه و پلان، ایده و برآورد هزینهها را برای کارفرمایان به صورت حرفهای و واقع بینانه انجام میدهد. محوطه یک باغ ویلا بیشترین مساحت را به خود اختصاص میدهد و از این دیدگاه درست در نقشه کشی باغ ویلا باید به گونهای باشد که حداکثر استفاده از این محیط به عمل آید.

از دیگر انواع نقشههای معماری میتوان به پلان موقعیت اشاره کرد که در واقع ضروریترین اطلاعات در مورد زمین ساخت، عوارض طبیعی و مصنوعی و ساختمانهای دیگر موجود در آن مکان را نشان داده و از نمای بالا دسترسیها، اختلاف سطوح و کاربریها را مشخص میکند. طراحی ساختمان ویلا در زمین 500 متری شاید یکی از مهمترین قسمتهای ساخت ویلا باشد. یکی از مواردی که در طراحی باغ ویلا باید به آن توجه داشت که نقش بسیار مهمی در زیبا و لوکس تر شدن کلی ویلای شما دارد فضای سبز اطراف ویلا میباشد . تراس های بزرگ ویلا منظره ای عالی از چشم انداز اطراف به وجود می آید که می تواند در تمام فصول گرم سال به عنوان محیطی مناسب و راحت برای استراحت و خلاص شدن از شلوغی و شهر و گرمای هوا باشد. طراحی مدرن و اصولی در کنار دیگر موارد اشاره شده همگی میتواند محیطی پر از آرامش و لوکس را برای شما فراهم کند. که می تواند احساس خاصی را به افرادی که در این فضا ها سکونت دارد منتقل کند. همچنین نقشه میتواند از هزینههای تغییرات بعدی نیز جلوگیری کرده و زمان تحویل پروژه را کوتاهتر کند. هدف از طراحی نقشه نما، نشان دادن وضعیت ارتفاعی قسمتهای خارجی باغ ویلا بوده و تنها به کنارهم چیدن فضاها ختم نمیشود.