طراحی ویلا و باغ ویلا در سبکهای مدرن و کلاسیک شرکت ویرا طرح اسپرلوس | elitarchgroup

طراحی ویلا و باغ ویلا در سبکهای مدرن و کلاسیک شرکت ویرا طرح اسپرلوس | elitarchgroup چیزی که در ویلاهای کلاسیک کمتر با آن روبرو هستیم و هرگز این خوانایی که در ویلاهای مدرن دیده می شود، در ویلاهای کلاسیک وجود ندارد. بعد از طراحی ویلا و اجرای آن نورپردازی نقش بسزایی در دیده شدن و جلوه‌گری بنا در مواقع ورکشاپ شب هنگام دارد. یکی از بهترین و خاص‌ترین انواع نورپردازی‌ها برای ویلای مدرن، نورپردازی سبک امپرسیونیستی است. به بیان دیگر، نحوه استفاده از نور در معماری مدرن را می‌توان در سبک امپرسیونیسم پی‌جوی کرد. سبک طراحی ویلای مدرن توجه بسیار زیادی به انرژی در ساختمان و بهره وری محیطی دارد. در طراحی ویلای مدرن، معماران آزادانه دغدغه‌ی محدودیت‌های موجود در طراحی را نادیده گرفته و به صورت خلاقانه و البته با حفظ ضوابط لازم، طرحی نو خلق می‌کنند.

سبک مدرن، دوستدار محیط زیست

با توجه به استقبال فراوان از سبک مدرن، طراحی ویلا به این سبک نیز خواهان بسیاری پیدا کرده است. ازاین‌رو، در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به بیان موضوعاتی همچون آشنایی و معرفی طراحی ویلای مدرن، ویژگی‌های این سبک و… در طراحی نمای ویلای مدرن مانند سایر ویلاها میتوان به سبک های مختلف معماری اشاره کرد که متداول ترین آنها نمای مدرن و نمای کلاسیک میباشد درادامه به بررسی اصول طراحی نمای ویلاهای مدرن می پردازیم. اگر با سرمایه محدود قصد ساخت ویلا دارید بهتر است تجملات را از پروژه‌تان حذف کرده و بودجه خود را صرف برآوردن نیازهایتان کنید. در ساخت یک ویلا مهم ترین مسئله پرداختن به کیفیت ساخت می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید از خواسته‌های گران‌قیمت و لاکچری صرف نظر کنید و ویلایی با کیفیت و در عین حال کم هزینه داشته باشید. همچنین برای داشتن یک ساختمان اقتصادی بهتر است به فکر ساخت ویلای دوبلکس، تریبلکس و …

خصوصیات ویلای مدرن

بهتر است برای ساختن ویلا مدرن نقاط سرسبز شهری و یا نقاط روستایی را که دارای طبیعت زیبا و آب و هوای عالی هستند انتخاب شود. طراحی ویلا دارای نکات و جزییاتی است که در نظر گرفتن و رعایت آنها می تواند باعث هماهنگی بیشتر فضای داخلی و خارجی ویلا و همچنین باعث افزایش کارایی و دوام ویلا مدرن شود و نیاز به بازسازی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. اگر بخواهیم به فواید طراحی ویلا در حالت اول اشاره کنیم میتوان به دسترسی آسان فضا های مختلف به یکدیگر و مهم تر از آن دسترسی فضای داخلی به محوطه ویلا میباشد. به عنوان مثال با طراحی ویلا به صورت همسطح میتوان دید مناسبی از داخل نشیمن به محوطه ویلا ایجاد کرد. از کیفیت های دیگری که طراحی ویلا به صورت همسطح با حیاط ایجاد میکند اتصال کف ساختمان به زمین میباشد که این موضوع در کاهش مصرف انرژی در طول سال میتواند کمک به سزایی کند و گرمایش و سرمایش محیط ویلا را با هزینه کمتری انجام دهد.

  • البته در صورتی که این امکان در محوطه ویلا وجود داشته باشد، بهترین و ایده آل ترین فرمول طراحی ویلا، قرار گرفتن آن در میانه محوطه به شکلی است که در هر ضلع از ساختمان، مماسی با فضای سبز داشته باشیم.
  • همانطور که اشاره شد عملکرد نقش بسیار مهمی در طراحی ویلای مدرن و اصولا هر نوع طراحی مدرن ایفا می‌کند.
  • با ذکر کلمه “مدرن” به ذهن می‌رسد که نتیجه کار باید چیزی جدید و مبتنی بر ایده‌های نوین باشد.

خانواده‌هایی که در انتخاب خود شک دارند همواره گزینه ویلا دوبلکس را در مراحل طراحی ویلا می‌پسندند. در ویلا‌های دوبلکس، مهمانان در هنگام ورود نمای جذابی از پنجره‌های مرتفع بخش سالن می‌بینند. در این شرایط نه تنها نیازی به راهنمایی افراد برای تشخیص مسیر ورودی نیست، بلکه میهمانان شخصا متوجه می‌شوند سالنی که از بیرون به آن دید دارند مقصد این سفر کوتاه و لذت‌بخش آنان است.