عملکرد آیفون کاهش بازدهی را نشان می دهد، اما همچنان خوب است

این به آنها اجازه می دهد تا بودجه ترانزیستور خود را به جای عملکرد خالص صرف ویژگی ها کنند.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی جالب تر از همه، برای این چرخه آیفون 13، مشتریان اپل که از آیفون X یا Xs حرکت می کنند، 91 درصد افزایش عملکرد را شاهد خواهند بود. تحقیقات مداوم ما در مورد دسته گوشی های هوشمند به طور مداوم نشان می دهد که اکثر مشتریان زمانی که احساس می کنند دستگاه فعلی آنها قدیمی و کند است، آن را ارتقا می دهند. آن دسته از مشتریانی که هر 3 تا 4 سال یکبار ارتقا می‌دهند، که عادی است، بین 80 تا 91 درصد افزایش عملکرد را در چرخه‌های تازه‌سازی خود مشاهده می‌کنند.

نموداری که افزایش عملکرد آیفون را در طول سال‌ها نشان می‌دهد نشان می‌دهد که کاهش بازدهی تا حد زیادی پابرجا بوده است، اما سود کلی هنوز چشمگیر است.

“آنچه واقعا منحصر به فرد در مورد اپل است این است که ما فقط با یک تراشه فوق سریع شروع نمی کنیم و ویژگی هایی را در اطراف آن ایجاد نمی کنیم. در عوض، ما با یک ایده برای یک تجربه شروع می کنیم. شگفت انگیز که دوست داریم شما تجربه کنید و سپس همه ما با هم کار کنید تا آن را زنده کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای شرکت های نیمه هادی خالص، تراشه محصول است. برای اپل، تراشه تنها بخشی از محصول است، اما بخش مهمی از تجربه محصول است. این تفاوت ظریف به اپل اجازه می دهد تا با اجزای سیلیکونی خود تصمیمات معماری متفاوتی اتخاذ کند. من این خط را در وب‌سایت اپل یافتم که توضیح می‌دهد ادغام شدید تیم‌های سخت‌افزار، تیم‌های نرم‌افزاری و تیم‌های سیلیکون، نحوه منحصربه‌فرد کار سه گروه با هم را نشان می‌دهد.

با بازگشت به آیفون 5s، اپل هر چهار سال یکبار شاهد افزایش عملکرد متوسط ​​133 درصدی بود.

تحلیلگر استراتژی خلاق بن باجارین نمودار بالا را جمع آوری کنید که عملکرد سالانه تک هسته ای را نشان می دهد، از تراشه A7 در آیفون 5S تا تراشه A15 در آیفون 13.

به طور خاص، اگر هر سه یا چهار سال یکبار ارتقا دهید، مانند یک کاربر معمولی گوشی هوشمند این روزها، تقریباً دو برابر شدن عملکرد را مشاهده خواهید کرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

نمودار سه چیز را نشان می دهد. اولاً، ما شاهد افزایش عملکرد مطلق هر سال هستیم که به نظر می رسد یک پیشرفت نسبتاً ثابت رو به بالا باشد. اما دوم، در خط قرمز، درصد بهبودهای سال به سال را ترسیم می کند. این تصویر نسبتاً متفاوتی را نشان می‌دهد که روند نزولی کلی را نشان می‌دهد که از تراشه A9 شروع می‌شود.

اپل هنوز یک پایگاه بزرگ نصب شده از گوشی‌های هوشمند آیفون 8، X و Xs دارد که به اعتقاد من، چرخه آیفون 13 را هدایت می‌کنند. این مشتریان آماده ارتقای عظیمی در کل تجربه آیفون خود هستند.

او همچنین می‌گوید که افزایش عملکرد سالانه واقعاً به صاحبان آیفون معمولی که هر سه تا چهار سال یک بار ارتقا می‌دهند، مربوط نمی‌شود. بنابراین این سومین چیزی است که او در نمودار برجسته می کند: سودهای چهار ساله.

این نکته ظریف اغلب در میان بحث ها در مورد عملکرد سیلیکونی اپل نادیده گرفته می شود […] رویکرد طراحی محصول یکپارچه اپل به سخت افزار، نرم افزار و سیلیکون منجر به پیشرفت های بسیاری در دوربین، عمر باتری، هوش مصنوعی، ضبط ویدیوی عملکرد و حتی ProMotion در آیفون 13 پرو شده است. اپل لوکسی دارد که دیگر شرکت های سیلیکونی از آن برخوردار نیستند. آنها معماری و طراحی سیلیکونی خود را به طور خاص برای آیفون و عملکردی که می خواهند آیفون داشته باشد سفارشی می کنند.

باجارین می‌گوید که کنترل اپل بر پیکربندی کامل سخت‌افزار و نرم‌افزار معمولاً هنگام در نظر گرفتن عملکرد واقعی دست‌کم گرفته می‌شود.

در این مورد چند نکته قابل ذکر است. اولاً، اپل رهبر بلامنازع تراشه های موبایل است، بنابراین حتی درآمدهای کمتر و کمتر هر سال همچنان از بالاترین پایه در صنعت است. دوم، حتی امسال که ممکن است تراشه A15 به دلیل از دست دادن مهندسان کلیدی تراشه آسیب دیده باشد، اپل همچنان 10 درصد سود داشته است. سوم، در حالی که تراشه A15 از طراحی کمی بهبود یافته استفاده می کند، اما همچنان بر اساس فرآیند 5 نانومتری است، مانند A14 قبل از آن. انتظار می‌رود که A16 سال آینده از یک نسخه کوچک شونده استفاده کند، که نوعی سازش بین 5 و 4 نانومتر است، بنابراین احتمالاً دستاوردهای بهتری را نشان خواهد داد.