عملکرد Apple Digital ID بر اساس یک حق ثبت اختراع دولتی است که مجدداً اختصاص داده شده است

به نظر می رسد که توافق دولتی به اپل امکان کنترل مالکیت معنوی کلیدی و پتنت های حاصل از همکاری تحقیقاتی را می دهد. اگرچه این ویژگی مشترک CRADA است و دولت خود حقوق مالکیت معنوی را حفظ می‌کند، اما می‌تواند رقبای اپل را در رقابت برای توسعه یک شناسه هویت دیجیتالی، بومی و موبایلی، در معرض ضرر قرار دهد.

اسنادی که منحصراً توسط Fintech Business Weekly به دست آمده است نشان می دهد که اپل از مارس 2019 یک قرارداد همکاری تحقیق و توسعه موسوم به CRADA با TSA منعقد کرده است.

سایر ثبت اختراعات نشان می دهد که همکاری بین اپل و TSA باعث ایجاد مالکیت معنوی مرتبط با استفاده از اعتبار هویت موبایل (MIC) در چک های “مشتری خود را بشناسید”، در معاملات تجاری یا همتا به همتا، برای ایمن کردن سوابق پزشکی، و حتی برای استفاده در شناسایی رای دهندگان – که همه آنها می توانند توسط اپل کنترل شوند.

پتنت دولتی به اپل اعطا شد

این قرارداد تحقیقاتی همکاری بین اپل و TSA را برای توسعه فناوری که گواهینامه رانندگی سیار را در ایست‌های بازرسی فرودگاه هنگامی که از دستگاه اپل به اشتراک گذاشته می‌شود، «خواند» کرد.

با این حال، ما از اختلافات FRAND گذشته و حال می دانیم که این اختلافات گاهی اوقات می تواند شامل نبردهای حقوقی طولانی شود که می تواند برتری اپل را بیشتر تقویت کند.

با این حال، در آگوست 2021، دولت حقوق خود را برای این برنامه به اپل واگذار کرد. هنگامی که این پتنت در دسامبر 2021 اعطا شد، متقاضی به جای دولت ایالات متحده به عنوان شرکت اپل در لیست قرار گرفت و پنج مخترع دیگر – کارمندان اپل – به پتنت اضافه شدند.

جزئیات در مورد مشارکت اپل با اداره امنیت حمل و نقل (TSA) در حال ظهور است. اینها نشان می‌دهند که سازنده آیفون نه تنها قراردادی را تضمین کرده است که اولین فرصت آزمایش این فناوری را به او می‌دهد، بلکه یک پتنت کلیدی دولتی برای سیستم را نیز به اپل اختصاص داده است.

شناسه های دیجیتال اپل

یکی از ویژگی های CRADA این است که به شرکت های تجاری اجازه می دهد از مالکیت معنوی ایجاد شده از طریق آنها بهره مند شوند. این ممکن است شامل انتساب مجدد پتنت های دولتی به شرکت های تحت تأثیر باشد. مقاله گزارش می دهد که در این مورد اتفاق افتاده است.

ثبت اختراع کلیدی حاصل از همکاری، «تأیید هویت نقطه بازرسی در تأیید اعتبار با استفاده از اعتبار شناسایی تلفن همراه»، اولین بار در آوریل 2020 ثبت شد. در نسخه های اولیه پرونده، متقاضی به عنوان دولت ایالات متحده فهرست شده بود و همه مخترعان فهرست شده کارمند بودند. TSA

دیروز دیدیم که چگونه اپل می تواند تکرار ویژگی ارتباطات ماهواره ای آیفون 14 را برای سازندگان رقیب گوشی های هوشمند دشوار کند و اکنون می آموزیم که همین امر در مورد شناسه های دیجیتال اپل مانند کارت های اعتباری، هویت دولتی و گواهینامه رانندگی نیز صادق است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این مقاله حدس می‌زند که این معامله می‌تواند مستلزم اعطای پتنت‌های دولتی اضافی به اپل باشد – اما بخش‌های کلیدی CRADA اصلاح شده است و تأیید را غیرممکن می‌کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


هفته نامه تجارت فین تک فاش می کند که اپل یک قرارداد مشارکت با TSA برای پیاده سازی قابلیت شناسه دیجیتال ایجاد کرده است.

راه اندازی Apple Pay به این معنی است که بسیاری از ما دیگر به طور معمول کارت های پرداخت فیزیکی را حمل نمی کنیم و در عوض به پرداخت های بدون تماس با آیفون یا اپل واچ خود متکی هستیم. بسیاری از ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که بتوانیم همین کار را با اسناد رسمی مانند گواهینامه رانندگی و گذرنامه انجام دهیم.

اگر فناوری ثبت شده برای اجرای اسناد دولتی دیجیتال ضروری باشد، اپل از نظر قانونی موظف به ارائه مجوز تحت شرایط FRAND خواهد بود: منصفانه، معقول و بدون تبعیض. بنابراین گوگل، سامسونگ و دیگران می توانند از مزایای این فناوری استفاده کنند.

در ژوئن سال گذشته، اپل اعلام کرد که قصد دارد این چشم انداز را زنده کند. شناسه‌های دیجیتال اپل به طور رسمی در ماه مارس در آریزونا راه‌اندازی شدند و به ساکنان این امکان را می‌دادند کپی‌های دیجیتال کارت شناسایی و گواهینامه رانندگی خود را در برنامه کیف پول ذخیره کنند. حدود 30 ایالت در حال بررسی آن هستند، اما عرضه تا کنون کند بوده است و مریلند در ماه مه اضافه شد.

مشارکت اپل با TSA