فروش اپل در ترکیه از سر گرفته شد، اما با افزایش 25 درصدی قیمت

اپل فروش فروشگاه آنلاین محلی را به حالت تعلیق درآورده است، و گزارش‌های متناقضی مبنی بر اینکه مردم را از فروشگاه های خرده فروشی

تصویر: فاستر + شرکا



[ad_2]

Source link

بخش اپل استور 9to5mac فارسی

واشنگتن پست گزارش ها حاکی از آن است که اقتصاددانان این سیاست را “دیوانه” خوانده اند.

روز چهارشنبه، اپل با توقف فروش آنلاین تقریباً تمام محصولات خود پاسخ داد.

از سرگیری فروش اپل در ترکیه

سمیه تومن، معاون سابق فرماندار ترکیه گفت: ما باید این آزمایش غیرمنطقی را که هیچ شانسی برای موفقیت ندارد، کنار بگذاریم و به سیاست‌های کیفی برگردیم که از ارزش لیر ترکیه محافظت می‌کند و از رفاه مردم ترکیه محافظت می‌کند. بانک مرکزی ترکیه که در اکتبر اخراج شد در توییتر نوشت.

لیر ترکیه روز سه شنبه دچار سقوط تاریخی شد و پس از رئیس جمهور رجب، بیش از 15 درصد در برابر دلار سقوط کرد. طیب اردوغان در یک سخنرانی عصرانه از یک سیاست اقتصادی غیرمتعارف که اقتصاددانان آن را “دیوانه” و “غیرمنطقی” نامیدند، دفاع کرد.

لیر که قبلاً 45 درصد از ارزش خود را در طول سال از دست داده بود، تا اواخر بعد از ظهر به 13.45 دلار در برابر دلار سقوط کرد، اگرچه پس از آن مقداری زیان را جبران کرد. بسیاری سیاست‌های اردوغان را مقصر می‌دانند که بانک مرکزی ترکیه را وادار کرد تا نرخ‌های بهره را با وجود خرابی‌هایی که بر پول این کشور وارد کرد پایین نگه دارد. […]

نرخ برابری لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا از ابتدای سال جاری تا کنون 80 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب نرخ ارز که در ژانویه 7.3 لیر بر دلار بود، در 24 نوامبر به 13.15 لیر بر دلار رسید و دیروز در 12 لیر بر دلار تثبیت شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


خبرگزاری محلی گزارش می گوید فروش در حال حاضر افزایش یافته است، اما با قیمت های بسیار بالاتر.

MacReports می‌گوید شرکت این کار را کرده است، در حالی که یک خواننده محلی به ما می‌گوید که این کار را نکرده است و صف‌های طولانی که در فروشگاه‌ها دیده می‌شوند غیرعادی نیستند.

زمینه

یک بحران اقتصادی خودساخته در ترکیه زمانی رخ داد که رئیس جمهور اردوغان سیاست نرخ بهره پایین را با وجود تورم بالا اعلام کرد. این دقیقا برعکس واکنش معمول به تورم است، یعنی افزایش هزینه استقراض برای کاهش تقاضای بالا که قیمت ها را بالاتر می برد.

فروش اپل در ترکیه از سر گرفته شده است پس از اینکه شرکت آنها را تعلیق کرد به دلیل سقوط ارز در کشور با این حال، قیمت های محلی 25 درصد افزایش یافت تا منعکس کننده کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا باشد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

به گفته گزارش، این شرکت مجبور شد فروش خود را از طریق وب سایت رسمی خود در کشور به دلیل کاهش شدید ارزش لیر متوقف کند. در اوایل این هفته، محصولات اپل در ترکیه با قیمت کمتری نسبت به ایالات متحده فروخته شد.

تیم اش، استراتژیست در یادداشت تحلیلی برای مدیریت دارایی BlueBay می نویسد: «جنون که پوند است، اما نشان دهنده تنظیمات دیوانه کننده سیاست پولی ترکیه است که در حال حاضر در آن فعالیت می کند.

اپل با افزایش میانگین 25 درصدی قیمت محصولات خود در بازار ترکیه فروش خود را از سر گرفت.