فروش گوشی های هوشمند اروپایی به شدت کاهش می یابد، اما اپل همچنان به رشد خود ادامه می دهد

رونار گفت: “بیشتر کاهش در اروپا به دلیل ضربه شدید روسیه و اوکراین است. محموله ها به این کشورها به ترتیب 31 و 51 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2021 کاهش یافته است.” بقیه اروپا تنها 3.5 درصد در سال نسبت به سال کاهش یافته است که نشان می دهد تقاضا دست نخورده باقی مانده است. اما جنگ جاری تورم را به بالاترین حد خود رسانده و اعتماد مصرف کننده در حال کاهش است. آزمون واقعی برای بازار گوشی های هوشمند در آینده انجام خواهد شد. دو سه ماهه، زمانی که تأثیر اقتصادی جنگ واقعاً احساس خواهد شد.

اما اپل سهم بازار خود را افزایش داده است

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

بر اساس گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، تأثیر تهاجم روسیه به اوکراین باعث شد که فروش گوشی های هوشمند اروپایی در سه ماهه اول سال 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.

عکس: کوین باگات/پاشیدن

کلوتز می‌گوید: «آنچه که دائماً می‌شنیدم این بود که «قبل از همه‌گیری، تمام زندگی‌ام را حول کار سازماندهی کردم»، اما پس از خروج از همه‌گیری، مردم گفتند: «من برای کار کردن در زندگی‌ام به کار نیاز دارم».

این باعث افزایش تورم شده است، در حالی که “استعفای بزرگ” فشار تورمی بیشتری ایجاد می کند زیرا شرکت ها مجبور به افزایش دستمزدها برای حفظ و استخدام کارمندان می شوند. این اصطلاح توسط روانشناس آنتونی کلوتز ابداع شد که با موفقیت تأثیر همه گیری را بر نیروی کار پیش بینی کرد.

سهم اپل در بازار اروپا از 19 درصد به 21 درصد کاهش یافت که عمدتاً به ضرر شیائومی بود.

تورم و “استعفای بزرگ”

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

ربات جاروبرقی Roborock Q5+


این باعث می‌شود که برخی از افراد مشاغل خود را کاهش دهند، یا برای اینکه مرخصی بیشتری بگیرند یا برای کار کم استرس‌تر دستمزد کمتری بپذیرند – که قدرت خرید اختیاری را برای چیزهایی مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کاهش می‌دهد. همانطور که کلوتز به آن گفت فایننشال تایمز:

با نگاهی به آینده، نگرانی هایی در مورد تأثیر تورم بر تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی گران قیمت وجود دارد. تحریم ها علیه روسیه همه چیز از قیمت انرژی گرفته تا توزیع محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد. اوکراین همچنین صادرکننده عمده مواد غذایی است، بنابراین قیمت مواد غذایی نیز با کاهش عرضه افزایش می یابد.

کمبود تراشه جهانی نقش داشت، اما آخرین داده‌های اطلاعاتی بازار نشان می‌دهد که جنگ عامل بزرگ‌تری در میزان کاهش بوده است.

فروش گوشی های هوشمند اروپایی به شدت کاهش یافته است

اپل پس از سامسونگ و جلوتر از شیائومی در رده دوم قرار گرفت. تقاضای شدید برای آیفون 13 باعث شد که شرکت کوپرتینویی مقداری محموله را افزایش دهد، از 8.8 میلیون در سه ماهه اول 2021 به 8.9 میلیون در سه ماهه مشابه در سال جاری.

Canalys گزارش می دهد که فروش سه ماهه گوشی های هوشمند در اروپا به 41.7 میلیون دستگاه کاهش یافته است.

او گفت که سه عامل اصلی پشت سر نرخ بی سابقه ای است که افراد شغل خود را ترک می کنند.

  • انتشار تقاضای سرخورده برای تغییر، پس از رکود اولیه ناشی از ترس
  • مردم در حال ارزیابی مجدد اولویت‌های خود هستند و کار از نظر بسیاری از اهمیت کمتری برخوردار است
  • تمایل به انعطاف پذیری مداوم از کار از راه دور، که اکنون بسیاری از شرکت ها در حال پایان دادن به آن هستند
برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: