فعال/غیرفعال کردن 5G در آیفون: باتری یا سرعت را بهینه کنید

با انواع مختلف سرویس 5G (sub-6Ghz، mmWave و غیره)، اپل چهار آیکون مختلف در نوار وضعیت آیفون دارد تا نشان دهد از چه چیزی استفاده می کنید (مهم نیست که 5G را به صورت دستی فعال کنید یا از 5G Auto استفاده کنید. /حالت داده هوشمند).

با این حال، در تنظیمات سلولی، می‌توانید انتخاب کنید که به صورت دستی 5G را در آیفون فعال یا غیرفعال کنید تا سرعت یا عمر باتری بهینه شود.

نحوه فعال/غیرفعال کردن 5G در آیفون

  1. به سمت برنامه تنظیمات در آیفون شما (5G در آیفون 12، 13 و SE 3 موجود است)
  2. شير آب سلولی
  3. چیدن از گزینه های داده سلولی
  4. شير آب صدا و داده
  5. با 5G Auto به عنوان پیش‌فرض، می‌توانید انتخاب کنید 5G فعال است برای استفاده در هر زمان که در دسترس است برای سرعت های سریع تر
  6. یا اگر می‌خواهید 5G را به طور کامل غیرفعال کنید، روی ضربه بزنید LTE برای عمر باتری بهتر

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی

انواع مختلفی از 5G وجود دارد. mmWave سریع‌ترین سرعت‌ها را ارائه می‌کند اما برد کاملاً محدودی دارد و زیر 6 گیگاهرتز 5G که برد بهتری دارد اما سرعتی نزدیک به 4G LTE دارد. و فقط آیفون 12، 13 و 14 از هر دو میلی‌متر ویو و 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

سرویس تلفن همراه 5G در حال گسترش به همه شرکت‌های مخابراتی است و با آیفون 12، 13، 14 و SE 3 کار می‌کند. اپل از تنظیم پیش‌فرض «5G Auto» استفاده می‌کند که هدف آن ارائه تعادلی بین سرعت شبکه و طول عمر باتری به کاربران است. اما شما همچنین می توانید تنظیمات را به صورت دستی برای بهینه سازی آنچه در هر زمان نیاز دارید مدیریت کنید. برای فعال/غیرفعال کردن 5G در آیفون مراحل را دنبال کنید.

5G به طور پیش فرض در آیفون های سازگار فعال است، اما همیشه از آن استفاده نمی شود (حتی اگر در دسترس باشد). از چیزی که اپل آن را «حالت داده هوشمند» می نامد استفاده می کند که به طور خودکار سعی می کند بهترین تعادل بین 5G/LTE و عمر باتری را پیدا کند. اپل حتی می گوید که برنامه داده شما را در نظر می گیرد:

تنظیمات پیش‌فرض 5G در آیفون برای عمر باتری و مصرف داده بر اساس برنامه داده شما بهینه شده است. می‌توانید این گزینه‌ها را برای زمان استفاده از 5G و میزان استفاده از داده در برنامه‌های خاص سفارشی کنید.

در اینجا به نظر می رسد:

روش گام به گام برای روشن/خاموش کردن 5G در آیفون 1
فعال/غیرفعال کردن 5G در آیفون 2

فعال/غیرفعال کردن 5G: این نماد چیست؟

توجه داشته باشید: آیفون SE 3 با سرویس mmWave 5G، درست زیر 6 گیگاهرتز سازگار نیست. آیفون 12، 13 و 14 از هر دو میلی‌متر ویو و زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

آموزش های بیشتر 9to5Mac را بخوانید:

اگر کنجکاو هستید که چه نوع عملکرد 5G را با آیفون خود خواهید دید، بسته به محل زندگی و شرکت مخابراتی شما متفاوت خواهد بود. در ایالات متحده، Verizon، AT&T و T-Mobile همگی 5G در سراسر کشور در دسترس هستند و حداکثر سرعت می‌تواند به بیش از 1000 مگابیت در ثانیه (1 گیگابیت در ثانیه) برسد، اما این برای اکثر افراد عادی نخواهد بود.

Verizon از 5G UW برای رتبه‌بندی mmWave و سایر اتصالات 5G با فرکانس بالا، AT&T از +5G و T-Mobile از برچسب 5G UC (فوق ظرفیت) استفاده می‌کند. اگر “5G” را در نوار وضعیت خود مشاهده کردید، این نشان می دهد که در طیف پایین تر هستید (محدوده و پوشش بیشتر، سرعت های نسبتاً کمتر).

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


با این حال، یکی از معایب 5G این است که باتری بیشتری نسبت به LTE مصرف می کند. برخی از آزمایش‌ها نشان داده‌اند که آیفون 1 تا 2.5 ساعت بیشتر از 5G با اتصال به 4G LTE دوام می‌آورد.

تنظیمات پیش‌فرض 5G آیفون

اما، آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس برای سرعت های سلولی کمی سریع تر هستند:

همچنین می‌توانید در تنظیمات سلولار روی «حالت داده» ضربه بزنید و انتخاب کنید داده های بیشتری را در 5G مجاز کنید برای ویدیو با کیفیت بالاتر برای پخش جریانی و چیزهایی مانند FaceTime. و برعکس، حالت داده کم برای زمانی که می خواهید پس انداز کنید