فیل شیلر به عنوان ناظر پس از قرارداد ChatGPT اپل به هیئت مدیره OpenAI می پیوندد


در WWDC ماه گذشته، اپل همکاری خود را با OpenAI برای وارد کردن ChatGPT به iOS 18 اعلام کرد. اگرچه هیچ پولی بین اپل و OpenAI رد و بدل نمی‌شود، گزارش جدید امروز نشان می‌دهد که اپل به عنوان بخشی از برنامه OpenAI، نقش ناظری را در برد OpenAI دریافت خواهد کرد. معامله.

مردی که برای این سمت انتخاب شد؟ فیل شیلر، همکار مورد علاقه اپل.

همانطور که توسط بلومبرگنقش اپل در هیئت مدیره OpenAI با نقش مایکروسافت مطابقت دارد. شیلر ممکن است جلسات هیئت مدیره را مشاهده کرده و در آن شرکت کند، اما حق رای نخواهد داشت:

نقش ناظر در هیئت مدیره، اپل را با شرکت مایکروسافت، بزرگ‌ترین حامی OpenAI و تامین‌کننده اصلی فناوری هوش مصنوعی، برابری می‌کند. این موقعیت به افراد اجازه می دهد تا در جلسات هیئت مدیره شرکت کنند بدون اینکه بتوانند رای دهند یا از سایر اختیارات مدیر استفاده کنند. با این حال، ناظران بینشی در مورد چگونگی تصمیم گیری در شرکت به دست می آورند.

بر اساس این گزارش، این توافق در اواخر سال جاری اجرایی خواهد شد بلومبرگشیلر “هنوز در یک جلسه” هیئت مدیره OpenAI شرکت نکرده است و “جزئیات وضعیت هنوز ممکن است تغییر کند.”

شیلر قبل از اینکه در سال 2020 به عنوان یکی از همکاران اپل درآید، مدت ها به عنوان مدیر ارشد بازاریابی اپل خدمت می کرد. در این سمت، شیلر همچنان به رهبری اپ استور و رویدادهای اپل ادامه می دهد و مستقیماً به تیم کوک، مدیر عامل اپل گزارش می دهد. شیلر همچنین تلاش های اپل برای دفاع از اپ استور در برابر اتهامات ضد تراست در سراسر جهان را رهبری می کند.

اپل قرارداد خود را با OpenAI در WWDC در ماه ژوئن اعلام کرد و ChatGPT را به عنوان بخشی از مجموعه ویژگی های Apple Intelligence به iOS 18 آورد. بلومبرگ اپل طبق این قرارداد به OpenAI پرداخت نکرد و OpenAI به اپل پرداخت نکرد. در عوض، اپل معتقد است که قرار گرفتن در معرض ChatGPT در iOS 18 “ارزش برابر یا بیشتر” با پول نقد است.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی