قانون 52 میلیارد دلار تراشه امضا شد، اما بسیاری از آنها شک دارند

برخی اشاره می کنند که رهبری تولید تراشه شرکت هایی مانند تایوان تنها به دلیل تخصص فنی نیست – آنها همچنین تمام صنایع پشتیبانی لازم را در اطراف خود دارند. سی بی اس از نو:

در نهایت، یارانه های دولتی ممکن است به طور کلی ارزش پایینی داشته باشد، با اشاره به شکست کارخانه فاکسکان ویسکانسین، که وعده ایجاد 13000 شغل در ازای 4 میلیارد دلار یارانه را داد و تا کنون فقط دفاتر خالی و تعداد انگشت شماری شغل را تحویل داده است. .

نگرانی مخالف نیز مطرح شد: اینکه اینتل بیشتر پول را به دست می آورد و سابقه نوآوری آن در تولید تراشه بسیار ضعیف است. بسیاری تردید دارند که کارخانه‌های یارانه‌ای اساساً قابلیت‌های شرکت را بهبود می‌بخشند.

تولید تراشه شغل زیادی ایجاد نمی کند

گروه مشاوره بوستون پیش بینی می کند که ایجاد یک زنجیره تامین نیمه هادی خودکفا در ایالات متحده بین 350 تا 420 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

انعکاس شکست فاکسکان ویسکانسین

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

بایدن در سخنرانی روز سه‌شنبه در باغ گل رز کاخ سفید گفت: «قانون تراشه‌ها و علم به تلاش‌های ما برای تولید نیمه‌رساناها در اینجا در آمریکا انرژی می‌دهد». “آمریکا نیمه هادی را اختراع کرد و این قانون آن را به خانه می آورد.”

فناوری ساخت تراشه آمریکایی به مراتب از TSMC تایوان و سامسونگ کره عقب تر است. این امر پتانسیل بازار تراشه سازان آمریکایی مانند اینتل را کاهش می دهد، در حالی که شرکت های آمریکایی مانند اپل را به کشورهای خارجی وابسته می کند.

طرح های یارانه ای موجب بروز نگرانی ها و تردیدهای متعددی شده است.

نه فقط برای شرکت های آمریکایی

ارزان‌تر کردن تعداد معدودی از کارخانه‌ها ممکن است به تولید آمریکایی کمک کند، اما با ایجاد شبکه غنی از شرکت‌های رایج در آسیا که موادی مانند شمش‌های کریستال پلی سیلیکون غول‌پیکر را که در تراشه‌های تکه تکه شده برای آزمایش، بسته‌بندی و مونتاژ تهیه می‌کنند، فاصله زیادی دارد. کاری که پس از ساخته شدن تراشه ها انجام می شود.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

کاخ سفید می‌گوید این قانون باعث افزایش 44 میلیارد دلاری برنامه‌های جدید تولید تراشه شده است، اما تردیدهای زیادی در مورد اثربخشی احتمالی این اقدام ابراز شده است.

پیشینه قانون 52 میلیارد دلار چیپس

چیپ‌سازی فرآیندی کاملاً خودکار است، به این معنی که حتی سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ نیز هنگام ایجاد شغل در ایالات متحده ارزش پولی پایینی دارد.

زمان بازپرداخت بسیار طولانی است

کاخ سفید می گوید کمک های مالی وعده داده شده تاکنون 44 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید ایجاد کرده است. سی بی اس گزارش ها:

نظر شما درباره قانون 52 میلیارد دلاری چیپس چیست؟ لطفا افکار خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

قانون چیپس برای رفع این مشکل با ارائه کمک های مالی برای کمک به سرمایه گذاری در کارخانه های تولید تراشه در ایالات متحده طراحی شده است. این به شرکت های واجد شرایط اجازه می دهد تا حدود 30٪ از کل هزینه ساخت یک تاسیسات جدید را مطالبه کنند.

یکی از توجیهات قانون چیپس این است که تایوان، کره و چین از قبل یارانه دولتی به سازندگان تراشه خود ارائه می دهند و ایالات متحده نیز باید همین کار را انجام دهد. با این حال، یارانه های ایالات متحده ممکن است به سادگی سایر کشورها را به افزایش یارانه های خود سوق دهد و در نتیجه انگیزه رقابتی را نفی کند.

ایالات متحده فاقد اکوسیستم لازم است

اپل یکی از شرکت هایی بود که به دنبال این قانون بود و TSMC گفت که این قانون برای برنامه های کارخانه تراشه آریزونا آن حیاتی است.

بایدن می گوید این قانون در حال حاضر کار می کند

اگرچه فقط کارخانه های تولید تراشه که در ایالات متحده ساخته شده اند واجد شرایط هستند، اما نیازی نیست که آنها متعلق به شرکت های آمریکایی باشند. برخی گفته اند که این امر پتانسیل احیای قابلیت های فنی شرکت های آمریکایی را محدود می کند.

برعکس، اینتل می تواند پول را هدر دهد

جیم ویتام، مدیر عامل شرکت GaN Systems، سازنده لوازم الکترونیکی قدرت، گفت: «تلاش‌ها باید از اکوسیستم نیمه‌رسانای گسترده‌تر، که همه چیز از بسترهای ویفر گرفته تا کاوشگرهای تراشه‌ای گرفته تا چیزهای عادی مانند حمل و نقل را پوشش می‌دهد، حمایت کند. او فکر می کند تامین مالی قانون چیپس فقط شروع کار است. ما بسیاری از این قابلیت‌ها را در ایالات متحده از دست داده‌ایم و بازسازی آن‌ها به زمان و هزینه نیاز دارد.»

رئیس جمهور جو بایدن دیروز قانون 52 میلیارد دلاری تراشه ها و علم را امضا کرد که اجازه می دهد یارانه هایی برای تولید تراشه ها در ایالات متحده ارائه شود.

عکس: کاخ سفید

کاخ سفید در برگه اطلاعاتی روز سه‌شنبه اعلام کرد که این قانون قبلاً طراح تراشه‌های گوشی‌های هوشمند کوالکام را تشویق کرده است تا ۴.۲ میلیارد دلار با سازنده تراشه‌های GlobalFoundries برای ساخت پردازنده‌ها در نیویورک هزینه کند. کاخ سفید گفت و میکرون 40 میلیارد دلار در ظرفیت تولید تراشه های حافظه سرمایه گذاری خواهد کرد، اقدامی که می تواند سهم آمریکا در تولید تراشه های حافظه را از 2 درصد به 10 درصد افزایش دهد.

دیگران نگرانی و تردید دارند

سال‌ها طول می‌کشد تا یک کارخانه تولید تراشه جدید ساخته شود، و سال‌های بیشتری طول می‌کشد تا سودآور شود – اگر چنین شود.

ممکن است منجر به جنگ یارانه ای با سایر کشورها شود

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.