قرارداد اپل با اندونزی می تواند این شرکت را مجبور به واگذاری داده های iCloud کند

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا، تیک تاک و توییتر مجوزی را در وزارت ارتباطات اندونزی ثبت کرده‌اند که بر اساس آن ممکن است مجبور به سانسور محتوا و تحویل داده‌های کاربران شوند. برخی فقط چند ساعت قبل از آخرین مهلت نیمه شب چهارشنبه ثبت نام کردند.

با کشورهای کوچکتر، اپل است برای داشتن حق انتخاب او می‌توانست موضعی اخلاقی بگیرد و از تبعیت امتناع کند و منتظر بماند تا ببیند آیا واقعاً دولت او را مجبور به خروج می‌کند یا خیر. دیگران پیشنهاد کرده‌اند که اگر غول‌های فناوری مانند اپل، گوگل و مایکروسافت با هم متحد شده و از ثبت نام خودداری می‌کردند، دولت اندونزی عقب‌نشینی می‌کرد.

اگر چین به دلیل عدم پاسخ نظامی خارجی به حمله روسیه به اوکراین، به تایوان حمله کند، آزمایش واقعی اپل خواهد بود. این یک سناریوی کابوس است که ما در ماه مارس در مورد آن صحبت کردیم و سرویس های امنیتی ایالات متحده و بریتانیا اخیراً اعلام کردند که یک احتمال واقعی است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، این معامله به این معنی است که می‌توانند مجبور شوند محتوای انتقادی از دولت را حذف کنند. برای اپل، این می‌تواند به این معنا باشد که باید داده‌های شخصی هر کسی که مظنون به مخالفت با دولت است را تحویل دهد، با ترس از اینکه روزنامه‌نگاران ممکن است اهداف خاصی باشند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که معیارهای تشویش عمومی «نرم» و «لاستیکی» است. او هشدار داد که مقامات می توانند اطلاعاتی را که نقض حقوق بشر یا جنایات مخل نظم عمومی را آشکار می کند، در نظر بگیرند.

گرفتن 9to5Mac

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

سایر شرکت های فناوری نیز پس از تعیین ضرب الاجل از سوی دولت برای اجتناب از جریمه یا حتی ممنوعیت فعالیت در کشور، این قرارداد را امضا کردند.

توافقنامه اندونزی اپل

قرارداد اپل با اندونزی می تواند این شرکت را مجبور کند که اطلاعات شخصی کاربران iCloud را به دولت تحویل دهد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون، نتفلیکس و اسپاتیفای نیز ثبت نام کرده اند.

این نمونه دیگری از مواجه شدن اپل با یک معضل دشوار است: پیروی از قانون مغایر با ارزش های آن یا خروج از یک کشور.

اپل تحت فشار بیشتری قرار دارد زیرا این شرکت از حریم خصوصی به عنوان یک ابزار بازاریابی کلیدی استفاده می کند. اما موضع این شرکت تا کنون این بوده است که بهتر است شهروندان آن کشورها به فناوری اپل دسترسی داشته باشند، حتی اگر این به معنای به خطر انداختن اخلاق شرکت باشد. برخی این را به صورت واقعی می دانند، در حالی که برخی دیگر شرکت را به اولویت دادن به سود بر اصول متهم می کنند.

را فایننشال تایمز گزارش کرد:

این معضل در چین در شدیدترین حالت خود قرار دارد، جایی که اپل مجبور به انجام تعدادی از کارهای زشت مانند حذف برنامه های خبری و برنامه های VPN از اپ استور خود شده است تا به خواسته های دولت برای سانسور آنچه که شهروندانش می توانند ببینند، عمل کند. در آنجا، اپل واقعاً چاره‌ای ندارد، زیرا بیشترین بخش تولید آن در این کشور است.

جاکارتا گفت که مقررات این کشور از داده های شخصی محافظت می کند و فضای دیجیتال “مثبت” را در این کشور تضمین می کند. اما اصطلاحات مبهم با توجه به استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای فعالیت و استفاده گسترده از قوانین موجود برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران، نگرانی هایی را در میان خبرنگاران ایجاد کرده است.

بزرگترین گروه های فناوری جهان قانونی را در اندونزی امضا کردند که به گفته فعالان، آزادی بیان را در بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی تهدید می کند، در آخرین سازش این صنعت برای حفظ دسترسی به یک بازار مهم.