قیمت آیفون ممکن است در خارج از ایالات متحده افزایش یابد. زمان بد برای آیفون 14

اپل رکورد درآمد سه ماهه اول سال (سه ماهه دوم مالی اپل) را گزارش کرد.

با این حال، یک تحلیلگر هشدار داده است که قیمت آیفون ممکن است در خارج از ایالات متحده زمانی که سری آیفون 14 در پاییز عرضه شود، افزایش یابد. کریس کاسو هشدار داد که مشکل نرخ ارز می‌تواند طولانی‌مدت باشد و در حالی که قیمت محصولات اپل ممکن است فراتر از مرزهای ایالات متحده افزایش یابد، زمان‌بندی می‌تواند به‌ویژه برای آیفون ۱۴ تاسف‌آور باشد.

اپل درآمد 97.3 میلیارد دلاری را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است. این شرکت درآمد 25 میلیارد دلاری و سود هر سهم را 1.52 دلار گزارش کرده است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

علیرغم اخطار شدید درآمد این شرکت، تحلیلگران عموماً از چشم انداز AAPL راضی به نظر می رسند، اما یکی از آنها هشدار داد که ممکن است قیمت آیفون در خارج از ایالات متحده افزایش یابد. در حالی که این ممکن است در سراسر خط تولید اپل اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد برای آیفون 14 مشکل ساز خواهد بود.

بادهای معکوس گذرا، روندهای تجاری قوی را تحت الشعاع قرار می دهد. به نظر ما، دستورالعمل ها را می توان به دلایل اشتباه ناامیدکننده دانست. در طول سه ماهه ژوئن، اپل با دو مشکل غیرعملیاتی گذرا مواجه شد: 1) باد مخالف 150 bps ناشی از ممنوعیت فروش روسیه و 2) باد مخالف 300 bps دیگر از FX. علاوه بر این، این شرکت به دلیل تعطیلی کووید و کمبود سیلیکون در چین با باد مخالف 4 تا 8 میلیارد دلاری مواجه است. به نظر می رسد که اصول بنیادی شرکت در مسیر درستی حرکت می کند، اما اثرات کوتاه مدت گذرا نتایج سه ماهه ژوئن را منحرف می کند.

اما قیمت آیفون ممکن است در خارج از ایالات متحده افزایش یابد

با این حال، این شرکت هشدار داد که سه ماهه جاری سخت خواهد بود.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


تیم کوک، مدیرعامل اپل دیروز هشدار داد که اپل احتمالاً در این سه ماهه شاهد کمبود عرضه بین 4 تا 8 میلیارد دلار برای این شرکت خواهد بود. این به دنبال یک گزارش اطلاعاتی بازار بود که حاکی از ادامه کمبودها در چهار دسته جزء بود.

DESP30 خلاصه ای از واکنش های 13 تحلیلگر دارد و اجماع عمومی خوش بینانه است. یادداشت پایپر سندلر نسبتاً نمایانگر نظر عمومی بود.

با این حال، ما FX و روسیه را دائمی‌تر می‌دانیم و اکنون نگران هستیم که اپل هنگام عرضه محصولات جدید در پاییز مجبور به افزایش قیمت ارز محلی شود، اگر تا آن زمان نرخ ارز تغییر نکند. زمانی که این اتفاق در گذشته رخ داده است، افزایش قیمت های داخلی بر تقاضای واحد اثر منفی می گذارد.

اپل رکورد سود سه ماهه دوم را گزارش کرد، اما هشدار داد که درآمد سه ماهه جاری به دلیل پنج مشکل بین 4 تا 8 میلیارد دلار خواهد بود.

زمینه

این می تواند باعث شود که اپل نسبت به کاهش دیگری در درآمد در سه ماهه پاییز هشدار دهد، به خصوص به این دلیل.

تیم کوک، مدیرعامل، پنج دلیل را توضیح داد که چرا درآمد سه ماهه سوم ضربه بزرگی را متحمل می شود:

  • کمبود قطعات
  • اختلال COVID-19 چین
  • ضعف نرخ ارز
  • از دست دادن فروش روسیه
  • تورم قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش می دهد

تحلیلگران اپل به طور کلی خوش بین هستند