قیمت آیفون 14 پرو اپل + مشخصات و عکس Apple iPhone 14 Pro زومیت

اگر با قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس مشکلی ندارید، خرید آن بدون شک تجربه‌ای جدید و فوق‌العاده را برایتان رقم خواهد زد. صفحه نمایش 6.7 اینچ و استفاده از نوآوری نوین LTPO در نمایشگر قدرتمند Super Retina XDR OLED باعث شده تا اپل، قابلیت ها و کاربردهای جدید برای ارائه به کاربران خود را داشته باشد. گوشی آیفون 14 پرو مکس 256 گیگابایت در بخش نمایشگر خود به امکانات و نوآوری های جدید مجهز شده است که در این بخش از مطلب به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

به علاوه، صفحه نمایش این گوشی از کیفیت تصاویر HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و دارای روشنایی معمولی ۱۰۰۰ و حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی است. آيفون 14 پرو وعده بهبود دو برابری تنظیمات عکاسی در نور کم را می‌دهد که این موضوع به لطف سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، بهبود صورت گرفته در لنز 12 مگاپیکسلی که اپل برای سال‌ها از آن استفاده می‌کرد و سنسور 4 پیکسلی با اندازه پیکسل های بزرگ‌تر میسر شده است. فناوری بهبود یافته LTPO به آیفون 14 پرو این اجازه را می دهد تا نرخ نوسازی را تا 1 هرتز کاهش دهد. علاوه بر این می‌تواند صفحه نمایش (از جمله عکس‌های پس زمینه) را کم نور کند.

ایفون 14 پرو مکس کی میاد؟

باز کردن چنین عکس‌هایی در ویرایشگر Camera Raw فتوشاپ به شما امکان می‌دهد تصویر را با جزئیات زیاد تنظیم کنید تا نتایج بصری خیره‌کننده‌ای را کسب کنید. همچنین، می‌توانید تصاویر خام را در برنامه دوربین اصلی آیفون ویرایش کنید یا Adobe Lightroom را برای ویرایش‌های بیشتر دانلود کنید. با توجه به رونمایی شرکت کوالکام و گوشی‌های اندرویدی از تراشه جدید اسنپدراگون که وبلاگ 9to5mac.ir با فناوری 4 نانومتری ساخته شده بود، بعید به نظر می‌رسید متخصصان اپل رقابت را ببازند و باز هم از فناوری 5 نانومتری استفاده کنند که دقیقاً همین طور هم شد. در واقع A16 لیتوگرافی 4 نانومتری دارد، یعنی قطعات درون آن با فاصله‌ای کمتر از 4 نانومتر از یکدیگر چاپ شده‌اند که این ظرافت ساخت هم باعث افزایش سرعت می‌شود و هم مصرف شارژ بهینه‌تری را هم به همراه دارد.

  • مشخص نیست چه تعداد از مدل‌های آیفون ۱۴ پرو تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، هرچند که مشکلات باتری پیرامون مدل‌های جدید آیفون ۱۴ پس از عرضه بسیار نگران‌کننده است.
  • نظرات ممکن است که در یک سری جزئیات با همدیگر متفاوت باشد، اما همه آن‌ها از تغییرات بزرگ خبر می‌دهند.
  • در واقع گوشی ایفون 14 پرو مکس مدلی نیست که بتوان مشخصاتش را در چند جمله خلاصه کرد و یا حتی نیازی به تعریف کردن داشته باشد.
  • و با یک مدل یادگیری ماشینی جدید که به طور خاص برای سنسور چهار پیکسلی طراحی شده است، آیفون اکنون ProRAW را با وضوح 48 مگاپیکسل با سطح بی سابقه ای از جزئیات فیلمبرداری می کند و جریان های کاری خلاقانه جدیدی را برای کاربران حرفه ای فراهم می کند.
با این حال اپل در A16 از ترکیب و چینش BigLittle موجود در A15 استفاده کرده و 6 هسته پردازشی را درون خود جای داده است. میزان رم این پردازنده هنوز مشخص نیست اما قطعا نسبت به نسخه های A15 بالاتر خواهد بود. همچنین استفاده از طراحی 4 نانومتری به اپل اجازه مصرف کمتر انرژی و قدرت بیشتر را داده تا این گردازنده به حفظ جایگاه اپل کمک کند. به غیر از این مشکل طی چند هفته‌ی گذشته، برخی کاربران از مشکلات مختلف این گوشی‌ها گله‌‌مند هستند. یکی از بارزترین این مشکلات، لرزش زیاد دوربین هنگام استفاده از اینستاگرام است. این مشکل دوربین باعث می‌شود که فیلم‌ها با لرزش زیاد بسیار ناپایدار به نظر برسند.

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از یک تراشه‌ی جدید با نام A16 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند. پردازنده‌ای که از لحاظ فناوری ساخت تفاوتی با نسل قبل ندارد اما اپل ادعا می‌کند که عملکرد آن به مراتب بهتر از A15 است. تمرکز اپل در طراحی این تراشه روی بهبود مصرف انرژی، نمایشگر و افزایش کیفیت دوربین بوده است. در نتیجه، تراشه‌ای طراحی شده که ۶ هسته‌ی پردازشی دارد؛ دو هسته‌ی قدرتمند با ۲۰٪ مصرف انرژی کمتر و چهار هسته‌ی کوچک با یک سوم توان مصرفی تراشه‌های رقیب.

عرضه