قیمت گوشی آیفون بر اساس فاکتورهای بسیاری مشخص میشود 9to5mac Farsi

سومین انقلاب پس از جنگ جهانی دوم و در پی توسعه نیمههادیها، محاسبات پردازنده مرکزی، کامپیوترهای شخصی و اینترنت اتفاق افتاد. اسطوره تکنویوتوپیا، معتقد است «چون تکنولوژی به لحاظ اخلاقی شفاف و بدون جهتگیری ارزشی است، مزایای آن میتواند و باید جهانی شود.» در حقیقت این واقعیت که تکنولوژی از شکافهای سیاسی سالهای جنگ سرد فرا میرفت، نوعی اعتبار را به این دیدگاه بخشید که تکنولوژی از نظر ارزشی بیطرف است. پولکادات Polkadot: پولکادات یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار جهانی است اما سرمایه گذاران ممکن است ندانند که این در واقع یک پروژه وب ۳ است.

کارشناسان معتقدند کوساما یک سرمایه گذاری کوتاه مدت سودآور است زیرا شبکه قدیمی تر و قویتر است. قرار گرفتن در معرض آزبست میتواند منجر به بیماریهای ریوی، سرطان و آزبستوز (بیماری طولانی مدت ریوی) شود. به طور کلی میتوان گفت فضای کاملاً آزاد بلاک چین در بلند مدت ممکن است به نفع مردم نباشد. این مساله اگرچه در برخی موارد به نفع کاربران است اما در موارد دیگر به ضرر آنها خواهد بود. این که بهترین گوشی هواوی برای شما کدام مدل است، بستگی به موارد زیادی از جمله سلیقهی شخصی شما دارد؛ اما با نگاه به مشخصات گوشی هواوی و قیمت آنها میتوان به طور کلی یک دسته بندی با توجه به نیازهای خود انجام بدهید. از این دست پیامها در اوایل قرن بیستم در اندیشههای جنبش فوتوریسم و اواسط آن در نگاه معمارانی نظیر «یانیس هگزاناکیس» نیز یافت میشود.

لذا شناخت مفهوم تکنولوژی به تنهایی نگاه ما نسبت به آن را بینا و عمل مان را پاک می کند. بیشتر فیلسوفان این عرصه نظیر فیلسوفان هلندی همچون ورماس و کروس یا فیلسوفان آمریکایی نظیر فینبرگ و آیده چرخشی در این حوزه ایجاد کردهاند که تمرکز آن بر یک نگاه منتقدانه و نظریه پردازانه نسبت به تکنولوژی است و لزوماً آن را تأیید یا رد نمیکنند، بلکه قائل به تحلیل و شناخت مسئله به منظور استفاده صحیح از آن هستند. امروزه دیگر نگاه له و علیه برای تکنولوژی کمتر معنا دارد. این دو شی عبارت هستند از یک استند یا پد شارژ که به شکل معمول توسط یک سیم رابط به برق متصل گشته و دستگاهی که از یک باتری بهره برده و سخت افزار دریافت انرژی شارژ بی سیم را نیز در خود دارد. از این رو تمایل به تلفیق هر چه بیشتر تکنولوژی با زندگی روزمره و استفاده از آن برای رفاه و نجات انسان در برابر نیروهای قاهر طبیعت هر روز شکل تازهای به خود میگرفت. به گزارش گروه علم وفناوری خبرگزاری ایمنا، یکی از مهم ترین کارکردهای تکنولوژی در قرون متمادی اخیر رفع نیازهای روزمره از زندگی انسان هاست و این موضوعی بدیهی است. البته در اینجا مفهوم زندگی ناسالم بیشتر به مقوله فرهنگ و رفتارهای انسانی میپردازد، اما اگر پا به پای تکنولوژی به آینده پیش رویم، ممکن است از منظرهای فیزیکی و سلامت جسمانی نیز زندگی ناسالمتری داشته باشیم و در این نقطه تعادل زندگی راحتتر و سالمتر بر هم میخورد و این همان نقطهای است که ما نگران آن هستیم.

آرمان شهر گرایی تکنولوژیک، تکنولوژی را عامل تغییرات اجتماعی و فرهنگی نظیر جبرگرایی تکنولوژیک یا تصویرسازی رسانهای میداند. این موضوع در دیدگاه نظریهپردازان هلندی از باب اخلاق و ارزش و از منظر فیلسوفان آمریکایی یک نگاه تجربه گرایانه و قائل به میانهروی بین جبرگرایی تکنولوژی و برساختگرایی اجتماعی است. سپس برعکس، علایق تعمیم یافته به طرف مرکز علایق اجتماعی حرکت خواهد کرد و همین طور به طرف مرکز تجربی هر فرد. انتقادات دیگری که نسبت به تکنولوژی وجود دارد مربوط به این موضوع است که ممکن بوده تکنولوژی از ارتباطات انسانی بکاهد و انسان هر چه بیشتر به نیروی تکنولوژی تکیه کند و جامعه به یک جامعه سرد تبدیل شود. در حال حاضر، پروژههایی مانند اتریوم و پولکادات با استفاده از امکانات خود قابلیت تبدیل شدن به بستر اصلی وب ۳ را دارند اما هنوز سرعت ثبت تراکنش در آنها در سطح وب نیست. با این حال این گوشی در حد متوسط است و به خوبی آنهایی نیست که برخی از گزینه های مشابه با قیمت مشابه دارند. فروشگاه اینترنتی کالاتیک سعی داشته تا با فروش گوشی های شیائومی با بهترین قیمت و ارسال فوری رضایت شما عزیزان را جلب کند. به عنوان مثال، بیتکوین با الگوریتم اجماع اثبات کار بین ۵ تا ۷ تراکنش در ثانیه را ثبت و تأیید میکند در حالی که سولانا با الگوریتم اجماع اثبات سهام میتواند بیش از ۵۰ هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

حوزه واقعیت افزوده در سال ۹۸ بسیار پررنگ بود، زیرا دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری چشمگیری از طرف شرکتهای فعال در این زمینه معرفی شد. بسیاری از مالکان شرکتهای بزرگ فعال در حوزه وب ۲ تمایلی به گسترش وب ۳ ندارند، مگر اینکه خودشان بتوانند در این زمینه منافع خود را تأمین کنند. شرکتهای متفاوتی مانند انویدیا، مایکروسافت، Gaikai و OnLive در زمینه ارائه سرویسهای پخش آنلاین بازی فعالیت میکنند. فایل کوین Filecoin: فایل کوین مانند بایگانی وب ۳ است. بیت کوین نخستین بار در تاریخ 1 ژانویه 2017 آستانه 1000 دلار را شکست ، در دسامبر همان سال 19000 دلار صعود کرد و سپس در اوایل سال 2018 حدود 50 درصد از ارزش خود را از دست داد. جالب اینجاست که این کوین حریم خصوصی در اصل بر روی کد بیت کوین ساخته شده است و تنها تفاوت آن یکی از ویژگیهای حریم خصوصی است. زی کش ZCash: زی کش یکی از اولین ارزهای رمزنگاری شده برای حفظ حریم خصوصی است که توسط گروهی از دانشمندان و سایر مؤسسات برجسته علمی توسعه یافته است. اولین گوشی تولید شده این شرکت مربوط به سال ۲۰۰۸ و گوشی T330 برمیگردد. پایین نگاه داشتن قیمت یکی از ویژگی های مهم این شرکت میباشد بهویژه در زیرشاخه ردمی محصولاتی اختصاصی تولید کرده است که هر یک متناسب با گروه خاصی می باشد.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) به عنوان رأس هرم دستاورهای فیسبوک، این تغییر نام را به پروژه متاورس نسبت میدهد. دوربین پشتی با سه لنز متفاوت و پیشرفتهتر فرصت خوبی برای گرفتن عکسهای بینظیر در اختیار شما قرار میدهد. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه تکنولوژی بخشهای مختلف زندگی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد و برای اینکه صنایع و شرکتهای متفاوت بتوانند قدرتمندانه به پیشرفتهای خود ادامه دهند، لازم است با تکنولوژیهای روز دنیا همراه شوند؛ این فناوریها از زمان پیدایش خود تا کنون پیشرفتهای زیادی داشته و هر روز فناوریهای جدید به فهرست آنها اضافه میشود. شرکت گوگل نیز در سال ۹۸ به این شرکتها اضافه شد و سرویس استادیا (Stadia Service) را معرفی کرد. شرکت Oculus نیز در سال ۹۸ دو هدست با نامهای Quest و Rift S معرفی کرد که به سیستم inside-out tracking مجهز است. متخصصان پیش بینی نموده اند که تا سال ۲۰۲۲، بیش از یک تریلیون سنسور به شبکه جهانی اینترنت متصل خواهد شد.

همانطور که بیان شد، هواوی در سالهای اخیر به یکی از قطبهای تولید گوشیهای اندرویدی تبدیل شده است. صفحه نمایش ۶۵ اینچی این تلویزیون فقط در عرض چند ثانیه به یک رول تبدیل میشود. از این رو او اعتقاد دارد که تکنولوژی به وضوح خارج از کنترل است و اختراعات به اربابان تبدیل شده اند. با استفاده از ابزارهای ارتباطی موجود مانند AnyDeskمیتوانید صفحه نمایش خود را با کارمندتان به اشتراک بگذارید یا او صفحه نمایش خودش را با شما به اشتراک بگذارید و از این راه با هم ارتباط برقرار کنید. در تصاویر این گوشی، رنگهای مختلف، خصوصا سبز به صورت سایههایی تک رنگ نمایش داده میشوند؛ در حالی که رنگبندی و سایهزنی تصاویر Galaxy S22 Ultra و iPhone 13 Pro Max گرمتر و پرجزئیاتتر است. تفاوت دیگر مدلهای Pro نسبت به مدلهای عادی که قیمت آنها را بالاتر میبرد، استفاده از حافظههای LPDDR5 در آنهاست، در حالی که مدلهای معمولی به حافظههای LPDDR4X مجهز میشوند. تکنوکراسی یک سیستم ایدئولوژیک برای حکمروایی است که تصمیمسازان بر مبنای تخصص در علم و تکنولوژی برای هدایت جامعه انتخاب میشوند. یادگیری به واسطه تکنولوژی مزایا و فواید بسیاری را به همراه آورده تا حدی که برخی به جای کلاس های حضوری، آموزش زبان به شکل آنلاین را انتخاب می کنند.

به گزارش گجت نیوز، غولهای تکنولوژی چین یعنی هواوی، چانگان و CATL (بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان) دست به دست یکدیگر دادهاند تا یکی از عجیبترین شاسی بلندهای چینی یعنی Avatar 11 را سایت 9to5mac روانه بازار کنند. طراحی می 11 به خصوص در قسمت جلوی بدنه هیچ تفاوت خاصی با مدل قبلی یعنی می 10 ندارد، اما شکل دوربین پشتی این دو گوشی را از هم متمایز میکند. پسوند پرو مکس و اس مکس در نسلهای آخر آیفونها، یعنی آیفون ۱۰، ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ استفاده شده است. به بیان دیگر، تکنولوژی عبارت است از کاربرد فهمی از موقعیتهایی مادی که به نحوی عقلانی کسب شده تا بتوانیم به اهدافی که به نحوی آزادانه انتخاب شدهاند، دست یابیم و البته این کاربرد از طریق فنون رفع مسئله عقلانی انجام میگیرد البته این ایدئولوژی نسبت به مسائلی که تکنولوژی ایجاد میکند، بی اعتنا نیست، بلکه مسائلی را که ناشی از پیشرفت تکنولوژی است به سادگی به عنوان انتقامی میشناسد که ناشی از استفاده ناصحیح از آن است و به شدت معتقد است که تکنولوژی به بشر این اجازه را داده که در تمام حوزههای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشرفت کند.

با این وجود عصر حاضر را می توان اوج گرایش به تکنولوژی های روز عنوان کرد، دلیل این مدعا هم خیلی دشوار نیست، هر روز خود ما با افرادی سر و کار داریم که تلفن های همراه خود را مشتقانه به کار می گیرند و برخی هم روز به روز از انواع جدید تر آن بهره می جویند. به عنوان مثال یکی از تکنولوژی های مدهوش کننده امروز کامپیوتر است که اگر از افرادی که با این وسیله کار می کنند از مزایای آن بپرسیم آنچنان با غلو درباره مزیت های آن صحبت به میان می آوردند که به نظر می رسد به نیمه گم شده خود رسیده اند! همچنین این کنسول بازی به یک سیستم خنک کننده قابل توجه مجهز است.

سری Poco: گرچه پوکو نیز مانند ردمی به نوعی استقلال در تولید و مدیریت محصولاتش رسیده، همچنان جزو شیائومی محسوب میشود. در سال ۲۰۱۹، شیائومی برند ردمی را معرفی کرد. کمپانی بزرگ فیسبوک Facebook در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، رسماً نام خود را به متا Meta تغییر داد. در واقع، فیسبوک با تغییر نام تجاری خود به متا، متاورس را وارد جریان اصلی کرد. اعضای کمیته رهبری طی چند ماه آینده به طور ویژه بر پهنای باند، بهرهگیری از دیجیتال و سرمایهگذاری برای توسعه زیرساختها تمرکز خواهند کرد و بر مبنای “قانون مشاغل و سرمایهگذاری زیربنایی” از بودجه لازم برای پیادهسازی این پروژهها بهرهمند خواهند شد. گوگل اعلام کرده است که نسخه رایگان این پلتفرم سال آینده عرضه میشود، اما در حال حاضر با پرداخت حق اشتراک و خرید بازیها، میتوان از آن استفاده کرد. شرکت “VanMoof” دوچرخه الکتریکی S۲ را برای افرادی که تمایل ندارند خودروهای خود را کنار بگذارند و میخواهند از وسایل نقلیه سالم استفاده کنند، طراحی کرده است. این در حالی است که استفاده از همین وسایل تکنولوژیکی آدمی را از خود حقیقی اش به دور کرده است و سعی دارد با استفاده هر چه بیشتر از این وسایل خود را آرام کند.

اینکه قرار است زندگی در آینده به چه شکل باشد. اعتقاد راسخی که به علم و تکنولوژی و راه حل بودن این دو برای رفع مشکلات بشر وجود دارد، ایدئولوژیهای متفاوتی را شکل داده است، نظیر تکنوکراسی و تکنویوتوپیا. وب سه برای اینکه بتواند به عنوان جایگزین وب ۲ مورد استفاده قرار بگیرد باید بتواند این مشکلات را حل کند. علاوه بر این، یک چراغ در قسمت جلوی عصا قرار دارد که میتواند به وسیله گوشی هوشمند به صورت کنترل از راه دور متصل به بلوتوث استفاده شود و به کاربران کم بینا در شب کمک کند. نوک این عصا به منظور شناسایی موانع سطح زمین مورد استفاده قرار میگیرد و موانع مرتفع یا موانعی که به طور مستقیم به زمین متصل نیستند نیز توسط پالسهای حسگر فراصوت تعبیه شده در عصای هوشمند شناسایی میشود. بهترین محصولات دنیای تکنولوژی در سال ۹۸ شامل صفحات نمایش تاشو، واقعیت افزوده، سیستمهای پخش بازی ابری و کنسولهای جدید گیمینگ میشود. به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دنیای تکنولوژی هر روز شاهد عرضه محصولات جدیدی است که آسایش و رفاه انسانها را فراهم میکند. این یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به عنوان یک جایگزین امن برای ذخیره سازی ابری متمرکز و یک روش غیرفعال برای کسب درآمد عمل میکند.

در واقع هرکدام از این اندیشهها تکنولوژی را راهنمای ورود جامعه به موضوعی خاص میدانستند. با همه تحسینها و انتقاداتی که نسبت به تکنولوژی در ادوار مختلف بوده، تکنولوژی راه خود را برای ورود به جوامع در طول تاریخ هموار کرده است. یکی از دستاوردهایی که بشر سالها چشم انتظار آن بوده، صفحات نمایش تاشو است که در سال ۹۸ به حقیقت پیوست. با معرفی این دو مدل گوشی، شرکتهای دیگر مانند مایکروسافت و موتورولا نیز شروع به طراحی و تولید گوشیهایی با صفحه نمایش تاشو کردند. اولین انقلاب در اواخر قرن هجدهم رخ داد زمانی که تولید مکانیکی بر پایه آب و بخار شکل گرفت. اولین گوشی تولید شده این شرکت به سال ۱۹۸۸ و گوشی SH-100 برمیگردد.

در حالی که برای جنبش فوتوریسم تکنولوژی با سرعت و صنعت همراه بود که آنان را از گذشته عبور میداد، هگزاناکیس ایده”شهر کهکشانی” را که کاملاً تکنولوژی محور بود، به عنوان یک راه حل برای برونرفت از مشکلاتی نظیر کمبود فضا، ترافیک، آلودگی هوا و کمبود منابع غذایی برای انسان نیمه دوم قرن بیستم میدید. اوشن پروتکل Ocean Protocol: OCEAN ارز دیگری است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت راه حل وب ۳ را ارائه میدهد. این پروتکل همچنین بر تمرکززدایی از مفهوم اشتراک گذاری داده در اینترنت متمرکز است که دسترسی و شفافیت را هنگام مدیریت دادهها ارائه میدهد. کسب و کارها میتوانند از دادهها برای پی بردن به علاقه مندیهای مشتریان استفاده کنند. شیائومی توی ساخت این مدل از مواد درجه 1 استفاده کرده که باعث شده کیفیت دستگاه خیلی بالا بره. این آزمایش به گونه ای بود که به بافت این امکان را می داد که در محیط آزمایشگاهی و به صورت شناور در یک محلول حاوی مواد مغذی رشد کند. استفاده از این دستگاه به متوقف شدن شیوع بیماری ناشی از آلودگی مواد غذایی بسیار کمک میکند. شواهدی وجود دارد که اثبات میکند شربت ذرت با فروکتوز بالا واقعاً مضرتر از شکر است. هدست Quest یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه واقعیت افزوده به شمار میرود، زیرا یک سیستم مستقل است و میتواند کارآیی زیادی برای کاربران داشته باشد .

در حال حاضر، جهان در انقلاب چهارم قرار دارد که به وسیله سیستمهای سایبر- فیزیکی ( CPS) شکل گرفته است. این عصا شامل یک دسته الکترونیکی است و یک جعبه کنترل آنالوگ معمولی در انتهای آن قرار دارد. این رهنمودها شامل مجموعهای از اندازهگیریهای کلیدی مانند میزان انتشار و میزان مصرف آب درنظرگرفتهشده برای بهبود عملکرد و شفافسازی آنها بود. به عبارتی، شاید بتوان اینگونه گفت که آنها یک تکامل سریع را تجربه کردند و با پیشرفتهای تکنولوژیک که ماحصل هزاران سال بود رهِ صد ساله را یک شبِ طی کردند. سیستمهای پخش بازی ابری یکی دیگر از موضوعات داغ حوزه تکنولوژی سال ۹۸ بود. شاید در سالهای گذشته، گوشی سامسونگ، چندان در میان کاربران معروف نشده بود اما امروز، تنوع محصولات سامسونگ، امکانات و قابلیتهای متنوع این گوشیها سبب شده تا سامسونگ توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. فروشگاه اینترنتی گندم با این هدف راه اندازی شده است تا کمترین قیمت را برای محصولات مختلف به کاربران خود معرفی کند و گوشی های سامسونگ هم جزو آن دسته از محصولاتی است که بیشترین تقاضا را در بین کاربران دارد. کسانی که از پرطرفدار ترین کاربران کامپیوتر هستند را انسان هایی برای کسب اطلاعات بیشتر به جای علم و به طور مشخص حکمت و دانایی می داند که برای اطلاعات ارزش بیشتری قائل هستند و مفهوم حکمت و دانایی را در این عصر به یقین از بین رفته می داند.

این فرآیند از سه مرحله میگذرد: اول فرآیند ابزاری، که در آن، قدرت فیزیکی ضروری از کار انسان به دست میآید در حالی که مستلزم دخالت عقلانی انسان است. متناسب با این سه انقلاب، تافلر معتقد است که سه نوع جامعه ظهور کرده، در طول انقلاب اول و دوم، تکنولوژی زیرساختهای شهری نظیر جادهها، شبکههای توزیع گاز، آب و جمعآوری پسماند را شکل داد که بخش جداناپذیری از زندگی متمدن شهری شد. مسمومیت غذایی یکی از شایعترین نوع مسمومیت در دنیای مدرن است؛ این مسئله باعث شد یک مخترع پزشکی به نام “کریستین شیندلر”، دستگاهی به نام PathSpot را طراحی کند. این نوع دستگاهها با باز شدن صفحه به تبلت و با بسته شدن آن به گوشی تبدیل میشود. وی معتقد بوده که “محیط تکنیکی جدید” شش مشخصه دارد: مصنوعی است، از حیث ارزشها خودمختار است، در حلقهای بسته خود متعین کننده بوده، مطابق با فرایندی که علی است اما در راستای اهداف نیست رشد میکند، از طریق انباشت ابزارهایی که اولویت مشخص نسبت به اهداف دارند شکل میگیرد و همه اجزا آن چندان بهم مرتبط بوده که جدا کردن و حل و فصل مسائل تکنیکی به صورت مجزا غیر ممکن است. گرچه قیمت به تنهایی مورد توجه نیست با این حال، فقط مدل دارای بالاترین امتیاز را خریداری نکنید، زیرا ممکن است بسته به نیاز خود یکی از مدلهای دیگر را متناسب با خود داشته باشید.