لابیستی که برای اپل و دیگران کار می کرد، موفق شدند قانون تعمیر را بازنویسی کنند

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

با شتاب گرفتن جنبش، اپل به طور مستقیم و غیرمستقیم علیه قوانین پیشنهادی لابی کرد و گفت که تعمیرات DIY می تواند برای مشتریان ناامن باشد.

لابیستی که برای اپل، گوگل، سامسونگ و سایر شرکت های فناوری کار می کند، با موفقیت تاثیر قانون حق تعمیر را کمرنگ کرده است. گروه تجاری فناوری TechNet به کتی هوچول، فرماندار نیویورک، عبارتی را پیشنهاد کرد که آن زبان را کلمه به کلمه درج می کرد.

عبارت جدید محدودیت هایی را برای غول های فناوری قطعات یدکی ایجاد می کند که باید در اختیار مشتریان و تعمیرگاه های مستقل قرار دهند…

حق تعمیر حرکت

عکس: iFixit

اپل سرانجام در آوریل سال گذشته برنامه تعمیر سلف سرویس را راه اندازی کرد. این امر با تأخیر امکان دسترسی به قطعات یدکی و دفترچه راهنما و همچنین اجاره ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات را فراهم کرد.

لابیستی که برای اپل کار می کرد و دیگران این قانون را بازنویسی کردند

در ژوئن سال گذشته، نیویورک اولین ایالتی بود که قانون حق تعمیر خود را تصویب کرد. با این حال، یک گزارش جدید نشان می دهد که برخی از جمله بندی این قانون – که در آخرین لحظه درج شده است – در واقع توسط گروهی از لابی ها با حمایت اپل و سایر غول های فناوری تهیه شده است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

تکنیک Ars خاطرنشان کرد: محدودیت های دیگری نیز به این قانون اضافه شده است که یکی از آنها مستثنی شدن محصولاتی است که منحصراً توسط مشاغل و دولت استفاده می شود.

اپل برای سال‌ها با جنبش حق تعمیر مبارزه کرده بود که از شرکت‌های فناوری می‌خواست به مشتریان و فروشگاه‌های مستقل اجازه دهند محصولات خود را تعمیر کنند.

هنگامی که نیویورک به اولین ایالتی تبدیل شد که لایحه حق تعمیر با اصلاحات زیادی را در اواخر سال گذشته تصویب کرد، آشکار بود که لابی‌گران موفق شده‌اند تغییرات لحظه آخری را در جزئیات قانون ایجاد کنند. گزارش جدیدی از مجله آنلاین Grist جزئیاتی را نشان می دهد که چگونه فرماندار Kathy Hochul تغییراتی مشابه آنچه که توسط یک انجمن تجارت فناوری پیشنهاد شده بود ایجاد کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


مدی استون در گزارشی که با اتاق خبر غیرانتفاعی The Markup منتشر شده است، می نویسد که اسناد مربوط به تهیه پیش نویس و بحث این لایحه نشان می دهد که بسیاری از تغییراتی که هوچول امضا کرده است، همان تغییراتی است که توسط TechNet پیشنهاد شده است. سامسونگ. ، و سایر شرکت های فناوری.

به ویژه مربوط به محصولات اپل، یکی از تغییرات به این معنی بود که شرکت‌ها آزاد بودند تا «مجموعه» قطعات را به جای اجزای جداگانه ارائه دهند. به عنوان مثال، این می تواند به این معنی باشد که اپل به جای دسترسی به اجزای جداگانه مانند SSD، فقط باید مادربردهای کاملاً ویژه را برای فروش ارائه دهد. تاثیر آن این است که برخی از تعمیرات را بی‌سود می‌کند، و همچنین ارتقای DIY را مسدود می‌کند.

اپل عرضه قطعات تعویضی و دفترچه راهنمای تعمیرات را به نمایندگی های مجاز خود محدود کرده است که این امر تعمیر آیفون، مک و سایر محصولات اپل را با مشکل مواجه کرده است. این شرکت همچنین برخی از تعمیرات را بدون ابزارهای اختصاصی اپل غیرممکن کرده است، با تعدادی از دام ها برای کسانی که با موفقیت سخت افزار DIY را تعویض کرده اند.

با این حال، فشار قانونی و روابط عمومی همچنان افزایش یافته است: