لایحه یارانه تراشه های ایالات متحده “حیاتی برای کارخانه TSMC در آریزونا” به رای جدیدی در سنا تصویب شد

انتظار می‌رود که نتیجه آن تصویب 190 میلیارد دلار برای تحقیقات علمی و دفاعی ایالات متحده و 52 میلیارد دلار برای ساخت تراشه باشد.

گزارش اخیر نشان می دهد که کمبودهایی در هفت دسته تراشه وجود داشته است و چهار مورد از آنها تا سال 2022 تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

علیرغم حمایت هر دو حزب، سیاستمداران تلاش کردند تا بر سر جزئیات به توافق برسند و برخی نگران بودند که این لایحه اصلا تصویب نشود. کمک مالی پیشنهادی از طریق تکرارهای مختلفی انجام شد، با سیاستمداران مختلف که می خواستند برای مسائل دیگر بودجه اضافه کنند، و این بودجه ثانویه بود که باعث بحث و جدل شد.

اکنون انتظار می رود که لایحه یارانه تراشه ایالات متحده گسترش یابد

بزرگ‌ترین مشکل مربوط به پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی نیست، بلکه تراشه‌های ساده‌تر مانند درایورهای نمایشگر و سیستم‌های مدیریت انرژی است. این تراشه‌های با فناوری نسبتاً پایین در تعداد زیادی دستگاه از جمله دستگاه‌های اپل استفاده می‌شوند.

سال گذشته، سنا بودجه 52 میلیارد دلاری را برای تقویت تولید تراشه در ایالات متحده تصویب کرد و مجلس نمایندگان در فوریه سال جاری حمایت خود را اضافه کرد. انگیزه دوگانه بود. اول، برای رسیدگی به کمبود تراشه جهانی.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

لایحه 52 میلیارد دلاری یارانه تراشه با رای جدید سنا، با 64 رای موافق و فقط 34 رای مخالف به طور قانع کننده ای به تصویب رسید. اپل گفت که این کمک مالی برای ساخت یک مرکز تولید تراشه TSMC در آریزونا، که انتظار می‌رود تراشه‌هایی برای شرکت کوپرتینویی بسازد، «حیاتی» است.

شومر گفت: “این یک رای آزمایشی خواهد بود و نتیجه تصمیم خواهد گرفت که آیا بخش علمی USICA گنجانده شده است یا خیر.”

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

را WSJ گزارش می دهد که آخرین نسخه این لایحه به راحتی تصویب شد و احتمالاً راه را برای گنجاندن هزینه های اضافی علمی و دفاعی هموار خواهد کرد.

آخرین رای به عنوان آزمونی برای اینکه آیا حمایت کافی برای گنجاندن بودجه اضافی برای تحقیقات علمی و دفاعی وجود دارد یا خیر توصیف شده بود.

زمینه

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


کمبود با ترکیبی از عوامل ایجاد شد. این موارد شامل افزایش تقاضا برای فناوری در طول همه‌گیری، اختلال در تولید مرتبط با COVID، و تقاضای رو به رشد برای تراشه‌های خودروسازان است. همانطور که خودروها به تعداد فزاینده ای از واحدهای مبتنی بر ریزپردازنده متکی هستند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل فاش کرد که محدودیت های عرضه برای اپل در دو سه ماهه 6 میلیارد دلار هزینه داشته و هشدار داد که این ضربه ممکن است در سه ماهه سوم مالی به 8 میلیارد دلار برسد.

پیش از رای گیری، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (D.، N.Y.) گفت که از نتیجه برای سنجش اینکه آیا حمایت کافی جمهوری خواهان برای بودجه اضافی وجود دارد یا خیر، که برای مدتی بیش از یک سال تحت مذاکره بوده است، استفاده خواهد کرد.

عکس: Mike Stoll/Unsplash

طرح روز سه‌شنبه برای تصویب فقط به ۵۱ رای نیاز داشت، اما شومر گفت چون بیش از ۶۰ رای دریافت کرده است، که برای غلبه بر مشکلات سنا کافی است و پیش از این با اضافه شدن بودجه علمی به آن اقدام خواهد کرد. این امر از تحقیقات اولیه با استفاده از فناوری در سیستم‌های آب، فناوری و سلامت رفتاری، کشاورزی دقیق و سایر بخش‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین آموزش تکنولوژیک را تقویت می کند.

دوم، میل به اطمینان از اینکه ایالات متحده از چین عقب نمانده است – یا بیش از حد به آن وابسته نیست.