ماشین‌های تراشه‌سازی حیاتی برای دو سال دیگر کمبود دارند

قیمت هر دستگاه بسیار پیشرفته حدود 150 میلیون دلار است. بخشی از دلیلی که این کار زمان می برد، زمان تحویل قطعات پیشرفته مورد نیاز است. به عنوان مثال، لنزهای دقیق ساخته شده توسط کارل زایس: خط تولید در حال حاضر با ظرفیت کامل کار می کند، بنابراین نیاز به ساخت خطوط بیشتری نیز دارد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این هشدار از سوی Peter Wennink، مدیر اجرایی ASML، که بر بازار جهانی ماشین‌های لیتوگرافی مورد استفاده برای ساخت نیمه هادی‌های پیشرفته تسلط دارد، می‌آید.

را فایننشال تایمز گزارش ها.

ماشین‌های ASML برای اچ کردن مدارها به ویفرهای سیلیکونی استفاده می‌شوند. ریچارد ویندزور، تحلیلگر فناوری در Radio Free Mobile می گوید: «این مهم ترین تجارت در زنجیره تامین نیمه هادی است. “این ماشین چاپ تراشه های سیلیکونی است” […]

اگرچه اینتل سال‌ها می‌دانست که اپل روی پردازنده‌های خود کار می‌کند، اما این شرکت آمریکایی از قابلیت‌های فوق‌العاده تراشه‌های مک جدید، به‌ویژه ترکیب عملکرد و بهره‌وری انرژی، شگفت‌زده شد. فقدان در دسترس بودن ماشین آلات پیشرفته مورد نیاز برای رقابت به این معنی است که ممکن است سالها طول بکشد تا شرکت حتی بتواند به درستی تلاش کند.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

این خبر بدی ویژه برای اینتل است زیرا به دنبال دستیابی به قابلیت‌های تراشه‌های M1 اپل است.

ونینک گفت: «سال آینده و سال بعد کمبودهایی وجود خواهد داشت. ما امسال ماشین‌های بیشتری را نسبت به سال گذشته و… ماشین‌آلات بیشتری را در سال آینده نسبت به امسال ارسال خواهیم کرد. اما اگر به منحنی تقاضا نگاه کنیم کافی نخواهد بود. ما واقعاً باید ظرفیت خود را بسیار بیشتر از 50 درصد افزایش دهیم. طول میکشه.

به نظر نمی رسد کمبود جهانی تراشه به این زودی ها پایان یابد. سازنده ماشین آلات ساخت تراشه های مهم هشدار داده است که کیت آن تا دو سال دیگر موجود نخواهد بود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


وینینک گفت: «آنها باید لنزهای بسیار بیشتری بسازند. اما شرکت ابتدا مجبور شد «اتاق‌های تمیز بسازد. آنها باید شروع به درخواست مجوز کنند. آنها باید شروع به سازماندهی ساخت یک کارخانه جدید کنند. هنگامی که یک کارخانه آماده است، باید تجهیزات تولید را سفارش دهد. آنها نیاز به استخدام افراد دارند. و سپس… بیش از 12 ماه طول می کشد تا لنز تولید شود.