مالیات خدمات دیجیتال بریتانیا 430 میلیون دلار از غول های فناوری از جمله اپل جمع آوری می کند

مالیات 2 درصدی بر درآمد ناخالص دریافتی در بریتانیا برای مقابله با اقدامات اجتناب از مالیات استفاده شده توسط اپل و دیگران برای انتقال سود بریتانیا به حوزه های قضایی کم مالیات مانند ایرلند طراحی شده است. شرکت های دیگری که DST پرداخت می کنند عبارتند از آمازون، گوگل و فیس بوک…

زمینه

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

تنها راه حل واقعی یک توافق جهانی منسجم در مورد رفتار مالیاتی شرکت ها در هر یک از بازارهایی است که در آن فعالیت می کنند، به این معنی که همه شرکت ها و همه کشورها در یک زمینه بازی برابر عمل کنند. در سال 2019، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برنامه هایی را برای چنین توافقی اعلام کرد.

تخمین زده می شد که DST در سال اول 275 میلیون پوند (328 میلیون دلار) جمع آوری کند، اما روزنامه گاردین گزارش‌ها حاکی از آن است که فروش قوی اپلیکیشن‌ها و سایر اشکال خدمات سرگرمی در طول همه‌گیری، در واقع 360 میلیون پوند (430 میلیون دلار) جمع‌آوری کرده است.

این مالیات در سال 2024 منقضی می شود

مدت هاست که تشخیص داده شده است که اعمال مالیات بر شرکت های خارجی توسط کشورها غیر قابل دوام است. نرخ‌های مالیاتی متفاوت باعث می‌شود که غول‌های فناوری همیشه به دنبال کشورهایی با کمترین مالیات باشند و کشورهایی که مالیات‌هایی مانند DST وضع می‌کنند، در معرض تلافی‌جویی در قالب تعرفه‌ها بر صادرات خود هستند.

ما می گوییم “تا حدی” زیرا DST، همانطور که از نام آن پیداست، فقط برای فروش محصولات دیجیتال اعمال می شود، نه فروش فیزیکی. در مورد اپل، این بدان معناست که این شرکت 2 درصد از مواردی مانند درآمد اپ استور انگلستان و همچنین خدماتی مانند iCloud، Apple Music و Apple TV+ را پرداخت می کند.

این پایان نیست، اما در یک لحظه به آن خواهیم رسید…

مالیات خدمات دیجیتال بریتانیا (DST)

فرانسه اولین کشوری بود که “مالیات فناوری” را 3 درصد از گردش مالی اعلام کرد، در میان سایرین بریتانیا از این مثال پیروی کرد. DST انگلستان در سال 2020 لازم الاجرا شد.

مدت‌هاست که شکایت‌هایی مبنی بر پرداخت مالیات بسیار کمی از غول‌های فناوری آمریکایی در کشورهای اروپایی وجود دارد. یک تاکتیک رایج که توسط اپل و گوگل در میان دیگران مورد استفاده قرار گرفت، ایجاد یک دفتر مرکزی اروپایی در ایرلند بود، جایی که مالیات کسب و کار بسیار پایین‌تر است، و اعلام کرد که سود حاصل از فروش در اروپا توسط آن دفتر مرکزی به دست می‌آید، نه در کشورهای منفرد مانند انگلستان.

این بدان معنی است که آنها تا حد زیادی از مالیات شرکتی که به جای درآمد بر سود اعمال می شود، اجتناب می کنند.

دولت بریتانیا می‌گوید مالیات خدمات دیجیتال بریتانیا (DST) در سال اول 360 میلیون پوند (430 میلیون دلار) جمع‌آوری کرد و 90 درصد آن از سوی پنج غول فناوری، معروف به اپل، تامین شد.

اگر ایرلند این پرونده را باخته بود، باید 15.8 میلیارد دلار مالیات کم پرداخت شده را از اپل دریافت می کرد. با این حال، ایرلند برنده شد، به این معنی که اپل مجبور به پرداخت نیست.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


در مورد درآمد اپ استور، اپل نیمی از مالیات را می پردازد و نیمی دیگر را از پول برگشتی به توسعه دهندگان کسر می کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل از طرح OECD حمایت کرد. در حالی که این امر احتمالاً مالیات پرداختی توسط شرکت کوپرتینویی را افزایش می دهد، حداقل کارها را ساده می کند – و سردرد رو به رشد روابط عمومی را از بین می برد.

DST یک اقدام مالیاتی موقت است که فقط برای دوره 2020-2023 اعمال می شود. انتظار می‌رود از سال 2024، یک توافق‌نامه مالیاتی جهانی اجرایی شود که تضمین می‌کند همه شرکت‌ها در هر یک از کشورهایی که در آن فعالیت می‌کنند، سهم عادلانه‌ای از مالیات پرداخت می‌کنند.

تعدادی از کشورهای اروپایی با اعمال مالیات بر غول‌های فناوری بر اساس درآمدهای تولید شده در کشور به جای سود گزارش‌شده، دست کم تا حدی با این مشکل مقابله کرده‌اند. این بدان معناست که هر جا شرکت‌ها تصمیم گرفتند سود خود را هدایت کنند، حداقل بخشی از مالیات را در کشوری که در آن کسب شده است، پرداخت می‌کنند.

کار بر روی این توافقنامه در سال 2020 با مشارکت 137 کشور آغاز شد و انتظار می رود رژیم جدید مالیاتی در سال 2024 اجرایی شود.

این البته منجر به درگیری دادگاهی بسیار تبلیغاتی بین اتحادیه اروپا و دولت ایرلند شد که در آن ایرلند متهم شد که به شرکت هایی مانند اپل طرح های مالیاتی سودمند ارائه می دهد تا آنها را به داخل کشور جذب کند. طبق قوانین اتحادیه اروپا، ارائه رژیم‌های مالیاتی مناسب برای تجارت توسط کشورهای عضو غیرقانونی است.