محموله‌های تبلت کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است، اما آی‌پد همچنان حاکم است

عکس: Daniel Romero/Unsplash

اپل از این امر مصون نماند و فروش سه ماهه اول سال نسبت به سال 17 درصد کاهش یافته است، اما داده ها نشان می دهد که آی پد به عنوان رهبر بازار در کوتاه مدت و بلندمدت بدون چالش باقی می ماند.

محموله‌های تبلت اکنون کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است

نموداری که عملکرد برند را در طول زمان نشان می‌دهد نشان می‌دهد که اپل علی‌رغم انقباض، رهبر بلامنازع بازار باقی مانده است.

آینده اپل روشن به نظر می رسد

Canalys گزارش می دهد که محموله تبلت ها در سطح جهانی 18 درصد کاهش یافته است، در حالی که محموله های iPad کمی بهتر شده است.

اپل همچنان با 12.4 میلیون دستگاه فروخته شده در بازار جهانی تبلت پیشتاز است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش داشته است. فشار قوی برای پر کردن کانال در سه ماهه قبل و فقدان راه اندازی جدید در سه ماهه اول منجر به یک فصل نسبتاً ضعیف برای آیپدها شد.

تقویت اهمیت تبلت در اکوسیستمی از دستگاه های قابل همکاری نیز در حفظ شتاب روند کار ترکیبی مهم خواهد بود.

آیپدهای 14 و 16 اینچی در جلو

محموله تبلت ها با کاهش 18 درصدی به زیر سطح قبل از همه گیری سقوط می کند […] در سه ماهه اول سال 2023 به 31.7 میلیون واحد رسید […]

همه می‌دانستند که این همه‌گیری به‌طور چشمگیری تقاضا برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را در بازارهای مصرف‌کننده و تجاری افزایش داده است، زیرا مردم از خانه کار می‌کنند و در طول تعطیلی‌ها به دنبال سرگرمی‌های خانگی هستند. البته اجتناب ناپذیر بود که این تقاضا به مرور زمان به سطح عادی بازگردد.

یکی از چیزهایی که تضمین شده برای افزایش ارتقاء آیپد، عرضه مدل‌های بزرگ‌تر است، با توجه به تقاضای قابل توجهی که برای این مدل‌ها وجود ندارد. تقریباً نیمی از شما حداقل برای سال 2018 منتظر این بوده اید.

هیمانی موکا، رئیس تحقیقات Canalys گفت: «هنوز انتظار می‌رود تقاضا برای تبلت‌ها پس از تعطیلات کاهش یابد، اما کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده در میان تورم بالا این بار شدید بوده است». علاوه بر این، اصلاح ساختاری بیشتری وجود دارد زیرا محرک‌های تقاضای انبوه در طول همه‌گیری تا حد زیادی محو می‌شوند.

در آن زمان توسعه دهنده استیون تروتون اسمیت در مورد آیپد پرو 14.9 اینچی بحث کردم، گفتم می توانم جذابیت یک صفحه نمایش با اندازه لپ تاپ را ببینم، و امروز برای یک صفحه نمایش 16 اینچی هم همین احساس را دارم.

پایگاه جهانی تبلت‌های نصب‌شده در دو سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده است، بنابراین فرصت‌های قابل توجهی برای ارتقای زنجیره ارزش کاربران با ارتقاهای آینده وجود دارد. فروشندگان شروع به معرفی محصولاتی کرده‌اند که تجربیات کاربر برتر را ارائه می‌دهند، چه از طریق نوآوری در چیپ‌ست، نمایشگرهای بهتر برای مصرف محتوا، یا ویژگی‌های بهره‌وری بهبود یافته.

تیترهای اینجا خوب نیستند.

بر اساس گزارش جدید اطلاعاتی بازار، در بحبوحه کاهش “شدید” هزینه های مصرف کننده، محموله جهانی تبلت اکنون کمتر از سطح قبل از همه گیری است.

با این حال، احتمالا باید تا سال آینده برای آن ها صبر کنیم.

محموله‌های آی‌پد نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش یافت، از 14.9 میلیون در سه ماهه اول سال 2022 به 12.4 میلیون در سه ماهه مشابه در سال جاری.

اپل بدون چالش باقی می ماند

اما تحویل در حال کاهش است در زیر سطوح قبل از همه‌گیری – نفی رشد طبیعی که در سال‌های اخیر بدون کووید-19 انتظار می‌رفتیم – یک خبر است.

وقتی در سال 2018 نظرسنجی انجام دادیم، تقریباً نیمی از شما فکر می‌کردید اپل باید مدل بزرگ‌تری بسازد. خاص تر شدن، حتی بیشتر به دنبال یک آیپد 14 یا 16 اینچی است.

پایگاه بزرگ نصب شده iPad نشان دهنده فرصت های ارتقاء قوی به ویژه برای اپل است.

با این حال، تسلط اپل در بازار تبلت‌ها چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت بدون چالش باقی مانده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی