مداخله ضد تراست واقعیت مجازی: FTC کسب متا را مسدود می کند

ممکن است برای مداخله ضد تراست در واقعیت مجازی کمی زود به نظر برسد، در حوزه‌ای که همچنان مورد توجه است، اما FTC هیچ شانسی نمی‌گیرد. او تصمیم گرفت که خرید برنامه ریزی شده متا از شرکت تناسب اندام VR Within را مسدود کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


با این حال، FTC با خرید برنامه ریزی شده یک شرکت واقعیت مجازی دیگر مخالف است.

در شکایتی که روز چهارشنبه در دادگاه فدرال ارائه شد، FTC اعلام کرد که متا منابعی برای ایجاد برنامه های واقعیت مجازی مشابه با برنامه های Within، شرکتی که برنامه تناسب اندام مجازی Supernatural را دارد، دارد. در عوض، FTC ادعا می کند، متا (FB) در حال تلاش برای خرید استارت است که “[dampen] نوآوری آینده و رقابت رقابتی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

تهاجمی بودن این تصمیم باعث می شود به نظر برسد که اپل در هنگام خرید شرکت های واقعیت مجازی برای کمک به محصول بعدی هدست اپل با موانع مشابهی روبرو خواهد شد.

این شرکت مجموعه‌ای از خریدهای مرتبط با واقعیت مجازی، از جمله پلتفرم توسعه بازی Unit 2 Games و Beat Games، توسعه‌دهنده Beat Saber را انجام داده است.

پیترز در بیانیه گفت: «این ایده که این خرید منجر به نتایج ضد رقابتی در فضایی پویا با ورود و رشد به اندازه تناسب اندام آنلاین و متصل می شود، به سادگی قابل اعتماد نیست. FTC با حمله به این قرارداد در رای 3-2، پیامی دلخراش برای هر کسی که به دنبال نوآوری در واقعیت مجازی است ارسال می کند.

گرفتن 9to5Mac

استفان پیترز، سخنگوی متا در بیانیه ای گفت که پرونده FTC “بر اساس ایدئولوژی و حدس و گمان است، نه شواهد”.

من با شگفتی متا از اقدام ضد انحصار VR در چنین مرحله اولیه شریک هستم. با این حال، با توجه به سابقه اقداماتی که تنها زمانی انجام می‌شوند که خیلی دیر شده باشد – زمانی که یک یا چند شرکت قبلاً به تسلط زیادی در بازار دست یافته‌اند – شاید منطقی باشد که زودتر اقدام کنیم.

یک چیز واضح به نظر می رسد: اگر متا به عنوان یک بازیکن بزرگ فناوری برای خرید رقبای بالقوه در نظر گرفته شود، به احتمال زیاد اپل نیز چنین خواهد بود، به ویژه با توجه به دیدگاه زاکربرگ مبنی بر اینکه سازنده آیفون تبدیل به یکی دیگر از بازیگران برتر در واقعیت مجازی خواهد شد.

Supernatural یکی از محبوب ترین برنامه های VR است که روی هدست های VR موجود متا اجرا می شود.

شرکت مادر فیس بوک، متا، اولین قدم خود را به سمت واقعیت مجازی از طریق خرید برداشت – خرید Oculus در سال 2014. مارک زاکربرگ، بنیانگذار شرکت، معتقد است متاورس آینده اینترنت است و CNN متا به تازگی شرکت های واقعیت مجازی دیگری را خریداری کرده است.

متا می گوید که اجرای اقدامات ضد تراست در چنین بازار نوپایی مضحک است.

کمیسیون تجارت فدرال روز چهارشنبه تصمیم گرفت شرکت مادر فیسبوک متا را از خرید شرکت واقعیت مجازی Within مسدود کند و واضح‌ترین سیگنال را ارائه دهد که نشان می‌دهد این آژانس ممکن است موضع سخت‌تری در قبال معاملات دره سیلیکون در مورد فناوری‌های جدید اتخاذ کند.

FTC در شکایت خود مدعی شد که این معامله انگیزه متا برای توسعه رقیب Supernatural خود را کاهش می دهد یا ویژگی های جدیدی را به Beat Saber، یک برنامه VR متعلق به متا که FTC می گوید فضایی شبیه به یک برنامه تناسب اندام را اشغال می کند، اضافه می کند. متا، در یک پست وبلاگ در پاسخ به این شکایت، اظهار داشت که سوپرنچرال قابل مقایسه با بیت سابر نیست و بنابراین این معامله هیچ نگرانی رقابتی ایجاد نمی کند. […]