مدل‌های iPhone 15 Pro دارای تراشه A17 خواهند بود، اما سایر مدل‌های Nikkei دریافت نمی‌کنند

تصمیم اپل به طور موثر همان چیزی است که در مک ها استفاده می شود – جایی که برای پردازنده های قدرتمندتر هزینه بیشتری پرداخت می کنید. تفاوت در اینجا این است که سرعت پردازنده تفاوت بسیار کمتری در تجربه کاربر ایجاد می کند، به جز در کارهای پرتقاضا مانند بازی.

این گزارش می‌گوید برخی از مک‌های مک نیز دارای تراشه‌های سری M هستند که از فرآیند کوچک‌تر ۳ نانومتری بهره می‌برند.

تمایز مدل مبتنی بر تراشه

طبق نمرات Geekbench 5، آیفون 14 پرو دارای امتیاز تک هسته ای 1879 است در حالی که امتیاز چند هسته ای آن 4664 است. در مقایسه با تست بنچمارک آیفون 13 پرو، نسل قبلی آیفون 14 پرو دارای امتیاز تک هسته ای است. امتیاز هسته 1797 و امتیاز چند هسته ای 4659.

بنچمارک‌های AnTuTu، که هدفشان تکرار بهتر خواسته‌های دنیای واقعی روی پردازنده است، تفاوت‌های بیشتری را نشان می‌دهد.

اما استراتژی افزایش فاصله بین مدل ها از دیدگاه اپل منطقی است، به خصوص اکنون که مدل پلاس به این معنی است که کسانی که صفحه نمایش بزرگتر می خواهند دیگر مجبور نیستند گران ترین مدل را انتخاب کنند. ارائه ویژگی‌های پیشرفته‌تر به مدل‌های Pro، تقاضای بخش‌های خاص بازار را افزایش می‌دهد، بدون اینکه خریداران بازار انبوه احساس کنند که در حال از دست دادن فرصت هستند.

امسال اولین بار بود که اپل از این پردازنده به عنوان نقطه تمایز بین مدل‌های آیفون استاندارد و پرو استفاده کرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این نشان دهنده رویکردی است که شرکت برای آیفون 14 استفاده کرد، به طوری که مدل های Pro یک تراشه جدید A16 دریافت کردند در حالی که مدل های استاندارد و پلاس تراشه A15 سال گذشته را دریافت کردند.

زمینه

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اپل به طور مستقیم تراشه های A16 و A15 را مقایسه نکرد، بلکه A16 را با پردازنده های مورد استفاده در گوشی های اندرویدی مقایسه کرد. اپل گفت که A6 “تا 40٪ سریعتر از رقبا است.”

در این سند آمده است که A17 بر اساس نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس جدیدترین تراشه A16 را دارند، در حالی که آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از A15 استفاده می کنند – اگرچه نسخه 6 هسته ای آیفون 13 پرو را دریافت می کنند.

هدف، مانند همیشه، افزایش میانگین قیمت فروش (ASP) با افزایش تقاضا برای مدل‌های Pro خواهد بود.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

پردازنده موبایل A17 که در حال حاضر در حال توسعه است، با استفاده از فناوری ساخت تراشه N3E TSMC تولید انبوه خواهد شد که انتظار می رود در نیمه دوم سال آینده در دسترس قرار گیرد.

برخی بر این باورند که اپل در سال های آینده شکاف بین مدل های استاندارد و پرو را بیشتر خواهد کرد.

مدل های آیفون 15 پرو دارای تراشه A17 خواهند بود

با این آزمایش می دانیم که تراشه A16 Bionic در یک هسته نسبت به مدل قبلی خود 10 درصد سریعتر است، در حالی که تقریباً هیچ تفاوتی با قسمت چند هسته ای ندارد.

از زاویه مخالف هم می توان گفت کسانی که مدل استاندارد یا پلاس را می خرند چیز زیادی کم ندارند.

نیکی آسیا گزارش می دهد که تراشه A17 سال آینده نیز به مدل های Pro محدود خواهد شد.

AnTuTu می گوید که در مقایسه با آیفون 13 پرو، امتیازات آیفون 14 پرو 18.8 درصد بهبود یافته است. عملکرد CPU 17٪ و عملکرد GPU 28٪ افزایش یافته است. به گفته این شرکت، این افزایش عملکرد پردازنده گرافیکی یکی از بهترین‌های سال‌های اخیر در هر گوشی است.

به گفته سه نفر از آشنایان با موضوع […] A17 در ورودی پریمیوم سری آیفون استفاده خواهد شد که قرار است در سال 2023 عرضه شود.

با این حال، ما معیارهایی را دیدیم که تفاوت عملکرد بین تراشه‌ها را نشان می‌دهند. Geekbench، که بر روی قدرت خام تمرکز دارد، تفاوت های کمی را نشان داد.

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، مدل‌های آیفون 15 پرو بار دیگر تنها مدل‌هایی خواهند بود که آخرین تراشه اپل را در سال آینده دریافت خواهند کرد.