مرورگرهای جدید آیفون بدون WebKit در راه هستند: کروم، فایرفاکس

بنابراین اپل باید در اسرع وقت نیاز WebKit را کنار بگذارد. به طور خاص، به نظر می رسد قانون بازارهای دیجیتال اروپا، سازنده آیفون را مجبور کند، با گزارش هایی مبنی بر اینکه اپل این الزام را به عنوان بخشی از iOS 17 در اواخر سال جاری حذف خواهد کرد.

مرورگرهای جدید آیفون بدون WebKit

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


گوگل و موزیلا اکنون روی مرورگرهای جدید iOS کار می کنند که از موتورهای رندر مشابه مرورگرهای دسکتاپ خود استفاده می کنند.

ثبت نام گزارش می دهد که اپل تهدید ناشی از رقابت در دنیای واقعی در مرورگرهای آیفون را تشخیص می دهد و تیم توسعه خود را تقویت می کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

عکس: Sameer/Unsplash

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

موزیلا روزی را پیش‌بینی می‌کند که اپل دیگر رقبا را ملزم به استفاده از موتور مرورگر WebKit در iOS نخواهد کرد. موزیلا آزمایش‌های مشابهی را انجام داد که سال‌ها پیش هرگز به نتیجه نرسیدند، اما در اکتبر 2022 یک شماره در مخزن GitHub حاوی کد برای نسخه iOS فایرفاکس ارسال شد که شامل ارجاع به GeckoView، پوششی برای موتور رندر Gecko فایرفاکس است.

در حال حاضر، هر کسی می‌تواند یک مرورگر آیفون جدید بسازد، اما با یک محدودیت بزرگ: اپل اصرار دارد که از موتور رندر WebKit مشابه سافاری استفاده می‌کند.

تیم کرومیوم گوگل در انتقال Blink به iOS تلاش کرده و ده ها تغییر کد مرتبط را در هفته گذشته ارائه کرده است. با سرعتی که همه چیز در حال پیشرفت است، ممکن است اولین نگاهی به موتور مرورگر کروم و مایکروسافت اج، اپرا و غیره داشته باشیم. – کار بر روی iOS در هفته های آینده.

دومی در آن زمان برای استفاده داخلی محفوظ به نظر می رسید، اما اکنون به نظر می رسد که هدف آن یک برنامه عمومی است.

اپل مسابقه سافاری را آماده می کند

این به طور موثر به این معنی است که همه مرورگرهای iOS در زیر هود یکسان هستند. این تعداد ویژگی‌های جدیدی را که مرورگرهای رقیب می‌توانند ارائه دهند محدود می‌کند و همچنین به این معنی است که ایجاد یک مرورگر آیفون که صفحات را سریع‌تر از Safari ارائه می‌کند غیرممکن است.

ممکن است به زودی شاهد عرضه مرورگرهای جدید آیفون باشیم زیرا گوگل و موزیلا پایان اصرار اپل را برای استفاده همه مرورگرهای iOS از موتور WebKit مشابه سافاری پیش بینی می کنند.

با این حال، فشار فزاینده ضد انحصار اپل شامل ادعاهایی است که الزامات WebKit ضد رقابتی است. به عنوان مثال، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) دریافت که:

اپل جایگزین های مرورگر خود را در دستگاه های تلفن همراه خود ممنوع می کند. محدودیت اپل CMA نگران است که این امر پتانسیل مرورگرهای رقیب را برای متمایز کردن خود از سافاری (مثلاً در ویژگی هایی مانند سرعت و عملکرد) به شدت محدود می کند و انگیزه های اپل را برای سرمایه گذاری در موتور مرورگر خود محدود می کند.

این به نسخه‌های جدید کروم و فایرفاکس اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های متفاوت‌تری را ارائه دهند و برای اولین بار به آنها اجازه می‌دهد تا عملکرد سریع‌تری نسبت به سافاری داشته باشند.

زمینه

این محدودیت همچنین به طور جدی توانایی برنامه‌های کاربردی وب را مختل می‌کند – برنامه‌هایی که به جای دانلود جداگانه روی مرورگر اجرا می‌شوند – مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها را از تمام مزایای این فناوری نوآورانه محروم می‌کند.

برای فایرفاکس موزیلا، این Gecko است:

برای Google Chrome، Blink است:

سافاری به دلیل پشت سر گذاشتن کروم و فایرفاکس به شهرت رسیده است. با این حال، به نظر می رسد اپل از خطرات ناشی از تنظیم کننده ها آگاه است و کارکنان بیشتری را به تیم WebKit اضافه کرده است تا شکاف توانایی را پر کند.