مرورگر Tor اکنون برای Apple Silicon بهینه شده است

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی این به روز رسانی در یک پست وبلاگ این هفته اعلام شد. برای کسانی که آشنا نیستند، مرورگر Tor مبتنی بر فایرفاکس است و حریم خصوصی و ناشناس بودن بیشتری را با رمزگذاری پیشرفته ارائه می دهد. این برنامه همچنین به کاربران امکان دسترسی به نام های دامنه .onion را می دهد که فقط از طریق شبکه Onion در دسترس هستند. مرورگر Tor، اگرچه تا حدودی تخصصی است، اما منبع باز است و به ابزاری حیاتی برای افرادی تبدیل شده است که به دنبال “تجربه مرور خصوصی واقعی بدون ردیابی، نظارت یا سانسور” هستند.

مرورگر Tor را می توان از وب سایت Tor Project دانلود کرد. توصیه می شود برای اطمینان از دانلود نسخه صحیح و قانونی مرورگر Tor به طور مستقیم از اینجا دانلود کنید.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

مرورگر Tor به لطف به‌روزرسانی جدیدی که این هفته منتشر شد، اکنون برای Apple Silicon بهینه شده است. با جدیدترین نسخه Tor Bowser 12.0، نسخه Mac مرورگر مبتنی بر فایرفاکس اکنون یک برنامه جهانی است، به این معنی که می تواند به صورت بومی روی مک های دارای تراشه های Apple Silicon یا Intel با استفاده از همان باینری اجرا شود.

مرورگر Tor 12.0 بهبودهای مختلفی را اضافه می کند، از جمله پشتیبانی از چندین منطقه روی دسکتاپ، ارتقاء برنامه اندروید و موارد دیگر. با این حال، برای کاربران اپل، قابل توجه‌ترین تغییر، اضافه شدن پشتیبانی بومی Apple Silicon است، کاری که تیم پروژه Tor می‌گوید «کار کوچکی نبود».

در گذشته، مرورگر Tor در مک با Apple Silicon با استفاده از ترجمه روزتا کار می کرد. با این حال، این به‌روزرسانی، برنامه را به یک باینری جهانی تبدیل می‌کند تا همان نسخه برنامه بتواند به صورت بومی در دستگاه‌های Apple Silicon و Intel اجرا شود. یک باینری جهانی می تواند به صورت بومی روی هر دو اجرا شود، زیرا حاوی کدهای اجرایی برای معماری سیلیکون اینتل و اپل است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


این کار کوچکی نبود، اما ما خوشحالیم که بگوییم که مرورگر Tor 12.0 اکنون از Apple Silicon پشتیبانی می کند. مانند رویکرد موزیلا به فایرفاکس، ما یک باینری جهانی را نیز انتخاب کرده‌ایم – به این معنی که x86-64 (یعنی نسخه‌های سازگار با اینتل) و ARM64 (یعنی سازگار با اپل) نسخه‌های Silicon) همراه با نسخه مناسب در زمان اجرا انتخاب می‌شوند.