مسائل مربوط به حریم خصوصی iOS بدتر می شود. داده های تحلیلی به Apple ID گره خورده است

[ad_1]

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی iOS هفته گذشته زمانی مطرح شد که محققان امنیتی نشان دادند که آیفون‌ها داده‌های تحلیلی یکسانی را به اپل ارسال می‌کنند، چه شما اجازه بدهید یا رد کنید.

همین محققان اکنون نشان داده‌اند که اپل می‌تواند – علی‌رغم تضمین‌های خلاف آن – این داده‌ها را به تک تک کاربران مرتبط کند، زیرا از همان شناسه حساب‌های iCloud استفاده می‌شود.

زمینه

هنگامی که برای اولین بار یک دستگاه اپل جدید را راه اندازی می کنید، از شما سوال می شود که آیا می خواهید داده های تجزیه و تحلیل را با اپل به اشتراک بگذارید یا خیر.

با ارسال خودکار داده های تشخیصی و استفاده روزانه به اپل کمک کنید محصولات و خدمات خود را بهبود بخشد. داده ها ممکن است شامل اطلاعات مکان باشند.

می‌توانید شرکت کنید یا انصراف دهید، اما تامی مایسک کشف کرده است که به نظر می‌رسد دقیقاً همان داده‌های تحلیلی برای اپل ارسال می‌شود، چه شرکت کنید یا نه.

برنامه App Store داده‌های بی‌درنگ درباره جستجوهای برنامه شما، تبلیغاتی که دیده‌اید، نحوه یافتن برنامه‌هایی که مشاهده کرده‌اید و حتی مدت زمانی را که صرف تماشای فروشگاه برنامه کرده‌اید ارسال می‌کند. Gizmodo اشاره می کند که حتی این داده ها نیز می توانند حساس باشند – به عنوان مثال، جستجو برای برنامه های مرتبط با مسائل LGBTQIA+ یا سقط جنین.

این سایت پیشنهاد کرد که Mysk سایر برنامه‌های سهام اپل را بررسی کند، که نشان داد همین امر در مورد Apple Music، Apple TV، Books و Stocks نیز صادق است. به عنوان مثال، برنامه Stocks سهام نظارت شده شما را همراه با نام سایر سهامی که جستجو کرده اید یا مشاهده کرده اید و مقالات خبری که در برنامه خوانده اید، به اشتراک گذاشته است.

در حال حاضر دعوای دسته جمعی در این رابطه تشکیل شده است.

اپل وعده داده است که داده های تحلیلی ناشناس است

در حالی که شما موافقت می کنید که اپل داده های تحلیلی را از دستگاه های شما جمع آوری کند، این شرکت قول می دهد که همه داده ها ناشناس هستند.

هیچ یک از اطلاعات جمع آوری شده شما را شناسایی نمی کند. داده‌های شخصی به هیچ وجه ثبت نمی‌شوند، مشمول تکنیک‌های حفظ حریم خصوصی مانند حریم خصوصی متفاوت هستند یا قبل از ارسال به Apple از هر گزارشی حذف می‌شوند.

این شرکت ادامه می‌دهد که می‌تواند از Apple ID شما برای مرتبط کردن داده‌های تحلیلی از همه دستگاه‌هایی که با آن‌ها رضایت داده‌اید استفاده کند، اما دوباره می‌گوید که نمی‌توانید شناسایی شوید.

اگر با ارسال اطلاعات Analytics از چندین دستگاهی که از یک حساب iCloud استفاده می‌کنند موافقت می‌کنید، ممکن است با همگام‌سازی آن‌ها با استفاده از رمزگذاری سرتاسر در پایان، داده‌های استفاده از برنامه اپل را در آن دستگاه‌ها به هم مرتبط کنیم. ما این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که شما را به اپل معرفی نکنیم.

می توانید این بیمه ها را در آیفون خود مشاهده کنید:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید
  • Privacy & Security را انتخاب کنید
  • به پایین بروید تا روی Analytics & Improvements ضربه بزنید
  • در پاراگراف آغازین روی About Analytics & Privacy ضربه بزنید

مشکلات حریم خصوصی iOS بدتر می شود

با این حال، Mysk به نظر می رسد نشان می دهد با گرفتن داده‌های ارسال شده به اپل و مقایسه آن با داده‌هایی که برای شناسایی کاربر iCloud از طریق Apple ID استفاده می‌شود، این تضمین ناشناس بودن نادرست است.

داده های تحلیلی اپل شامل یک شناسه به نام “dsId” است. ما توانستیم تأیید کنیم که «dsId» «شناسه خدمات فهرست» است، شناسه‌ای که به طور منحصربه‌فرد یک حساب iCloud را شناسایی می‌کند. این بدان معنی است که تجزیه و تحلیل اپل می تواند شخصاً شما را شناسایی کند […]

داده های تجزیه و تحلیلی که اپ استور برای اپل ارسال می کند همیشه حاوی شناسه ای به نام “dsId” است. ما مطمئن نبودیم که آیا این همان DSID است، شناسه ای که به طور منحصر به فرد یک حساب iCloud را شناسایی می کند. تایید می کنیم که همان شناسه است.

می توانید آن را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

ما با اپل تماس گرفته‌ایم و با هر پاسخی به‌روزرسانی خواهیم کرد.

گرفتن 9to5Mac

همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: “هرگز آنچه را که می توان با بی کفایتی به اندازه کافی توضیح داد، به بدخواهی نسبت نده.” من کاملاً مطمئن هستم که Hanlon’s Razor در اینجا کاربرد دارد و دلیل اینکه اطمینان‌های اپل نادرست به نظر می‌رسند به جای قصد عمدی برای فریب، خطا است. این شرکت به سادگی چیزهای زیادی برای از دست دادن و برای به دست آوردن کمتر از چنین رفتارهای مضری دارد.

با این حال، همانطور که بی کفایتی پیش می رود، به نظر می رسد که در مقیاس بسیار بالا باشد. حریم خصوصی به بخش مهمی از پیام بازاریابی اپل تبدیل شده است، بنابراین محافظت نکردن از حریم خصوصی نه به یک بلکه به دو روش اصلی کار بسیار بزرگی است.

اپل باید این مشکل را برطرف کند و به زودی آن را برطرف کند.

عکس: Guillaume Bourdages/Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی