معرفی گوشی سونی Xperia 10 Plus بزرگترین مدل ۲۰۱۹ سونی 9to5mac Farsi

کیفیت دوربین در این سری از شیائومی متوسط است. البته A80 تنها به خاطر دوربین سلفی در لیست بهترین گوشی های سامسونگ 2020 قرار نگرفته، چرا که نمایشگر 6.7 اینچی آن نیز توجه بسیاری را جلب میکند. اینکه با قیمت بسیار مناسبتری از قابلیتها و امکاناتی بهرهمند شوند که برندهایی چون سامسونگ و اپل به آنها ارائه میدهند. فروشگاه اینترنتی لیپک بهترین قیمت گوشی آیفون را در میان تمام فروشگاههای اینترنتی ارائه مینماید. این شرکت، یکی از شرکتهای چینی است که در سالهای آغازین فعالیت خود با شرکت اینفینیکس همکاری داشته اما امروزه به صورت مستقل گوشیهای موبایل خود را به بازار عرضه مینماید. کمپانی شیائومی در سال 2015 موفق شد رکورد فروش گوشی در عرض 24 ساعت در یک پلتفرم ثابت را به نام خود ثبت کند. باعث شد که دیدارهایی را با رئیسجمهور خلق چین داشته باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ از گوشی (Mi 6) رونمایی کرد که یکی از پرچمداران محصولات شیائومی به شمار میرود.

در واقع همان قدر که گوشی شیائومی در طراحی بدنهی گوشیهای خود ظرافت به خرج داده و توانسته با برندهای دیگر رقابت کند، از نظر جنس بدنه قابل مقایسه با آنها نیست و شاید بتوان یکی از علتهای قیمت مناسب این گوشیها را جنس ضعیف بدنه دانست. در مقابل؛ اما، مانند هر برند دیگری معایبی مثل: ضعف در آپدیت، نبود نمایندگی رسمی، ترد بودن بدنه و طول عمر کوتاه دارند. همه دوست دارند ساعتها از گوشی موبایل خود استفاده کنند، بدون اینکه نگران تمام شدن شارژ آن باشند یا مجبور شوند ساعتها در انتظار، به گوشی متصل به شارژر خود نگاه کنند.

اولین تلفن همراه هوشمند این برند که در ایالات متحدهی آمریکا به فروش رسید، گوشی Google Nexus 6P بود. شاید زمانی تصور میشد که هیچ شرکتی نمیتواند در بازار تلفن همراه مقابل نوکیا، الجی یا سونی بایستد و یا حتی سامسونگ را به چالش بکشد. با این حال، این گوشی هنوز در بازار، به ویژه بازار کشور ما حضور فعالی دارد. در بازار ایران محصولات شیائومی طرفداران زیادی دارند، گوشیهای جدید سری نوت این شرکت از مدلهای محبوب بازار هستند، به ویژه دو مدل پوکو ایکس 3 پرو و پوکو اف 3 با قیمت عالی و امکانات مناسب، از مدلهای پرفروش محسوب میشوند. شیائومی ظرف مدت چند سال به قدری در بازار تلفن همراه رشد کرد و خوش درخشید که حالا به یکی از برندهای مطرح بازار تبدیل شده است و تعداد زیادی از خریداران برای انتخاب یک تلفن هوشمند جدید به دنبال بهترین گوشی شیائومی هستند و حتما نگاهی به انواع قیمت گوشی این برند خواهند انداخت. این 60 درصد به خصوص در ایران که به دلیل تحریمها و نوسانات نرخ دلار اقتصاد آشفتهای دارد، یک فرصت استثنایی را برای خریداران فراهم میکند. خوب حالا نوبت به بررسی معایب این گوشیها میرسد که بسیاری از افراد به دلیل قیمت مناسب این برند نسبت به آنها حساسیت بیشتری به خرج میدهند.

شاید برای شما هم مثل من باور کردن این موضوع سخت باشد، اما تجربه نشان داده که گوشیهای شیائومی از نظر طول عمر باتری حتی از برند سامسونگ نیز بادوامتر سایت 9to5mac هستند. مدل (Mi 4) و (Mi 5) شیائومی نیز به ترتیب در دسامبر ۲۰۱۴ و آوریل ۲۰۱۶ روانه بازار شدند. شیائومی یک شرکت الکترونیک متعلق به بخش خصوصیست که مقر آن در پکن است. این کمپانی یکی از بزرگترین شرکتهای الکترونیک در زمینهی طراحی، توسعه و فروش گوشیهای هوشمند، برنامههای تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. حالا شیائومی یک شرکت بزرگ بین المللی با هزاران محصول هوشمند در حوزههای متفاوت است، از تلفن هوشمند گرفته تا تلویزیون و جاروبرقی و حتی خودکار، باتری و لامپ، همگی جزو خط تولید شیائومی هستند و این شرکت در هر حوزهای محصولات خوب و با کیفیتی را عرضه میکند. با توجه به این رویکرد، این شرکت درآمد بسیار زیادی را از فروش این سری گوشیها بدست آورده است و خط تولید این سری همچنان پر رونق به کار خود ادامه میدهد. گوشی جدید شرکت هواوی به نام میت 40 (Mate 40) دارای یک والت و کیف پول سخت افزاری برای ذخیره و معامله ارز دیجیتال ملی (CBDC) این کشور به نام یوان دیجیتال است.

اگر بخواهیم رو راست باشیم باید بگوییم که بخاطر افزایش بی سابقه قیمت گوشی های هوشمند، با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی مردم تمایل بیشتری به گوشی های قیمت مناسب نشان دادند. «با احتیاط حمل شود، شکستنی است.» متاسفانه باید این جمله را در استفاده از بسیاری از مدلهای شیائومی در نظر داشته باشید. صفحه نمایش و بدنهی زیبای این گوشی به راحتی با برندهای معروف بازار قابلیت رقابت دارد. این گوشی مجهز به اسنپدراگون۸۶۵،حافظهی رم ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و نمایشگر Full HD پلاس ۶.۶۷ اینچی میباشد. این گوشی با ویژگیهایی مانند دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، فوکوس لمسی، تشخیص صورت و لبخند، فیلم برداری با وضوح 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، تصویربرداری HDR و … A13 دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD با وضوح 720×1600 و تراکم 396 پیکسل است، در حالی که A22 دارای یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با وضوح 720×1600 و تراکم 274 پیکسل طراحی شده است.

در صورتی که در کنار این مزیت بزرگ، گوشیهای هوشمند این برند که در 5 سری Redmi ،Mi ،Redmi Note، Redmi K و Poco عرضه میشوند، نقاط مثبت دیگری نیز دارند که چشم پوشی از آنها دور از انصاف است. البته شیائومی در برخی از مسائل هم عملکرد خیلی خوبی نداشته و این مشکلات به نقاط ضعف تبدیل شده است. شیائومی درست مانند هر برند دیگری نقاط ضعفی دارد که برای خرید محصولات آن باید در نظر گرفته شوند. این گوشی قابلیت نصب دو سیمکارت را دارد و البته شیار دوم سیمکارت برای کارت حافظهی جانبی مورد استفاده قرار میگیرد و این یعنی اگر میخواهید از کارت حافظه استفاده کنید باید قید سیمکارت دوم را بزنید. خرید گلکسی A01 Core یک انتخاب اقتصادی است؛ اما اگر بودجهی چند ده میلیونی دارید و میخواهید یک گوشی خاص و تک داشته باشید میتوانید گلکسی Z فولد ۲ 5G بخرید. گوشی شیائومی با توجه به کارکردهایی که دارند قیمت های مختلفی دارند ولی قیمت گذاری این شرکت به گونه ای بوده که تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای توان خرید آن را داشته باشند. پس از معرفی گوشی پرچمدار Xperia 1 IV در ماه گذشته، اکنون سونی با رونمایی از اکسپریا Ace III به بازار برگشته است.

گوشیهای شیائومی به لطف بهرهمندی از تکنولوژی AMOLED رنگها و طرحها را به بهترین نحوه نمایش میدهند. اگر شما استفاده از گوشی را ادامه دهید ممکن است باعث شوید آسیب­ های سخت افزاری جدی به آن وارد شود. عمدهترین علت برتری آنها سخت افزار استفاده شده در این گوشی هاست که اولین بار در ردمی 5 پرو استفاده شد. گوشی را یک بار خاموش روشن کنید. همچنین میتوانید متن، تصاویر، ویدئوها و فایلهای صوتی را از گوشی یا نوتبوک به اپلیکیشن مورد نظر خود بکشید و یا حتی در یک Document باز قرار دهید و آن را ویرایش کنید. در این مقاله سعی کردیم با پرداختن به مزایا و معایب این گوشیها به شما در تصمیمگیری برای خرید آنها کمک کنیم. اگر شما هم اهل عکاسی با گوشی هستید، باید در خرید گوشی موبایل به دوربین آن توجه کنید. برای خرید گوشی هوشمند باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید تا بتوانید از بازار بسیار متنوع، مدل مناسب خود را انتخاب نمایید. برای خرید گوشی های سامسونگ به صفحه خرید گوشی سامسونگ مراجعه کنید. منظور از دوربین ماکرو، دوربینی برای عکاسی از سوژههای کوچک از فواصل کم است و منظور از سنسور تشخیص عمق نیز سنسوری برای کمک به دوربینهای اصلی برای ایجاد بهتر افکت بوکه و تشخیص عمق سوژه است.کدام نوع نمایشگر؟

این ادعا البته بسیار جسورانه است؛ اما با بررسی مشخصات سخت افزاری دوربین این گوشی میتوان متوجه شد که سونی با پشتوانهای محکم چنین ادعایی را مطرح کرده است. گرچه بعضی ادعا میکنند که این شرکت در ساختار و طراحیهای خود از رقبا کپی برداری کرده و خلاقیت بسیاری کمی به کار میبرد؛ اما، به هر حال این برند در زمینه طراحی موفق شناخته شده است. پس از آن دستگاههای زیادی با همان هدف و طراحیهای شبیه به هم و سنتی پا به میدان گذاشتند. برخی دیگر، اما؛ نسبت به این قضیه خوشبینتر نظر میدهند. البته این تنوع زیاد باعث شده که شرکت شیائومی تا حدی کیفیت را فدای کمیت کند و به جای تمرکز روی تولید به بهترین شکل ممکن، بر افزودن مدلهای خود متمرکز باشد. سامسونگ همچنین متعهد به پشتیبانی از چهار نسل از بهروزرسانیهای سیستمعامل اندروید و سامسونگ در این دستگاهها است که نسبت به تعهد سه ساله قبلی خود بهبود یافته است.

این نمایشگر واقعا بزرگ است و aspect ratio مدرن آن؛ 19.5:9 است که یعنی 87% نسبت آن به بدنه است. البته این شکننده بودن بدنه گوشی را میتوان با خرید یک قاب موبایل تحت پوشش قرار داد و به بهترین شکل از گوشی محافظت کرد. حسگر اثر انگشت همانند سنت گوشی های سری XZ روی کلید پاور لحاظ شده است که همین موضوع تا حدودی سبب افزایش ضخامت بدنه می شود. وقتی منو می بینید از دکمه های ولوم برای برجسته کردن بازیابی و از کلید پاور برای انتخاب آن استفاده کنید. برای تأیید و راه اندازی مجدد تلفن خود دکمه روشن / خاموش را فشار دهید. وقتی به روزرسانی به طور کامل نصب شد ، تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات جدید سیستم را اعمال کرده و از عملکرد برنامه ها یا سیستم تلفن جلوگیری کنید.

به رقابت بپردازد. هوآوی در طراحی از این سری از لپ تاپ های خود حساسیت زیادی به خرج داد و تا به امروز توانست مدل های موفقی رابه بازار عرضه دارد. بهرحال شیائومی مانند هر برند دیگری دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است که به دلیل عرضه با قیمت مناسبتر نسبت به رقبا، تمرکز و حساسیت بیشتری روی معایب این برند دیده میشود. از نظر برخی از کارشناسان نبود یک نمایندگی رسمی که در مواقع بروز مشکل بتوان به آن مراجعه کرد، یکی از معایب این برند به شمار میرود. در این میان برخی از افراد قیمت مناسب این برند را دلیلی بر بیکیفیت بودن و طول عمر پایین آن میدانند؛ در مقابل اما، عدهی مدل فروش و تبلیغات متفاوت و حذف دست واسطهگران را علت قیمتهای پایین دانسته و از این برند حمایت میکنند. آیا طبق گفتهی برخی، روشهای جدید بازاریابی و فروش، حذف تبلیغات و دست واسطهگران به آنها اجازه داده تا قیمتهای فروش را بشکنند یا برای رسیدن به این نرخ مناسب، کیفیت قطعات را نیز کاهش دادهاند؟ به طور کلی شیائومی در رابط کاربری خود تبلیغات را نیز اضافه کرده است که اصلا برای کاربران خوشایند نیست. اما پس از طوفانی که این کمپانی با گوشی P20 Pro با ظاهری پریمیوم و دوربین سهگانه به پا کرد، این کمپانی گوشیساز و غول چینی به یکی از قطبهای جهانی تبدیل شد.

در واقع مدلهای پایین رده و یا رده متوسط شیائومی خیلی دیر به آپدیتهای اندروید دسترسی پیدا کرده و در صورت اپدیت شدن معمولا دچار کندی خواهند شد. کارایی و قدرت آن هم رده با گوشیهایی است که در این محدوده قیمتی قرار دارند. آنها با Beats Audio همکاری کردند تا بلندگوهای دوگانه جلو را در سال ۲۰۱۳ برای کاربران به ارمغان بیاورند و یکی از اولین گوشیهایی که جک هدفون ۳.۵ میلیمتری داشت، گوشی HTC Hero بود. بهدلیل کیفیت بالای محصولات شیائومی، این شرکت در بین مردم به اپل آسیا شهرت یافته است. یک برند خاص که نوآوریهای روز و آخرین اپدیت ها را در مدل گوشی سامسونگ میگذارد تا مردم هر سال با معرفی پرچمداران سامسونگ شگفت زده شوند و بخواهند آن را بخرند.

حال فکر کنید که شناسایی نکردن سیم کارت چه مشکل جدی میتواند باشد. البته نسخه ی اولترای این سری هم وجود دارد که تفاوت چندانی با پرو ندارد. در سال های ابتدایی حضور این برند به دلیل ورود گوشی های هوشمند این موضوع بیشتر جنبه ی بازاری و همچنین کسب تجربه برای کمپانی هواوی به شمار می رفت. می توانید نوردهی، ترکیب بندی، اشباع رنگ و تعدادی از جنبه های دیگر هر عکس و ویدیویی را که می گیرید، کنترل کنید. با این حال، در بین این گوشی ها، گزینه های ارزشمندی هم وجود دارد. قطعا برای انتخاب بهترین گوشی شیائومی از خانواده نوت، نوت 10 پس از عرضه به بازار میتواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. از سایر ویژگیهای این گوشی میتوان به حسگر اثر انگشت روی لبه، ژیروسکوب، شتابسنج و قطبنما اشاره کرد. این گوشی نیز امکانات فوق العادهای را به خریداران عرضه نمود. در واقع شیائومی با عرضه مدلهای متفاوت دست خریداران را در انتخاب بسیار باز گذاشته است. زمان رسیدن بسته پستی به دست شما برای تهران یک روز کاری و شهرستان 2 تا 3 روز کاری زمان می برد.

توسط شیائومی صورت میگیرد، اما جدا شدن آنها باعث شده تا فعالیتهای روزمره این شرکتها شکلی مجزا به خود بگیرد و بتوانند هویتی مستقل برای خود تشکیل دهند. این قابلیت به عنوان یکی از راز های گوشی هواوی و بسیار پرکاربرد برای افرادی که اکثر اوقات در مسافرتهای خارجی هستند، شناخته میشود. در کل توصیه میکنیم اگر از نظر بودجه با محدودیت روبرو هستید یا خیلی زود از یک گوشی خسته میشوید، روی خرید این گوشی بیشتر فکر کنید. اما تیم آی موبو برای کمک به انتخاب صحیح شما در جهت خرید گوشی موبایل، تصمیم به انتشار مقاله ای گرفته است که با مطالعه ی آن میتوانید گوشی شیائومی مدنظر خود را از خانواده ی می و ردمی که در سال 2021 روانه ی بازار میشوند را انتخاب و خریداری کنید. اینکه چرا گوشیهای شیائومی قیمت مناسبی دارند را میتوانید در مقالهی که به طور مفصل به این موضوع پرداخته، مطالعه کنید؛ اما، برای اینکه تردید خود را از بین ببرید و برای خریدن یا نخریدن گوشی شیائومی تصمیم بگیرید، با ما در ادامه همراه باشید. در بین لیست Factory Reset را پیدا و انتخاب کنید.

کیفیت بالا در این تلویزیون ال ای دی باعث شده است تصاویر به صورت زنده و واقعی باشد و دارای پردازنده ای می باشد که باعث می شود کیفیت تصاویر را تا بالا ترین حد ممکن ببرد و بینندگان تلویزیون می تواند فیلم و فایل تصویری خود را با بهترین حالت ممکن تماشا کنند، صدای عالی در این نوع تلویزیون با قدرت 20 وات می باشد که بسیار شفاف و با کیفیت است و صدا به وضوح قابل درک است و این قابلیت در هر تلویزیونی پیدا نمی شود. دلیل دوم این است که اگر دقت کرده باشید شیائومی هزینه ای برای تبلیغات تلویزیونی و رسانه ای نمی پردازد و صرفا از طریق شبکه های اجتماعی و در بستر اینترنت به تبلیغات می پردازد. مشاوران فروش دیدنگار در هر زمان آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. در صورت هر گونه سوال در خصوص قیمت گوشی شیائومی و یا سایر موارد، میتوانید از طریق ارتباط با پشتیبانی سوالات خود را مطرح نمایید. این گوشی دارای یک حسگر عنبیه است و از دو سیمکارت پشتیبانی میکند.

همانطور که در لیست مشخصات سختافزاری (جدول 1) میبینیم، میزان حافظه RAM برابر با 2 گیگابایت بوده که بر اساس تستها عملکرد خوبی داشته و برای همراهی با توان پردازشی Snapdragon 801 و همینطور اجرای بازیهای مختلف کافی به نظر میرسد. این گوشی در سال 2009 وارد بازار شد که زبان طراحی آن بر اساس همان گوشیهای G1 بود، اما با این تفاوت که صفحهکلید فیزیکی حذف شد و عناصر دیگری برای راحتی کاربر به آن اضافه شد. کمپانی هوآوی به عنوان بهترین تولید کننده و همچنین بهترین خدمات دهنده توانسته مقام سوم را به خود اختصاص دهد. در ۲۰۱۷ موفق شد جایگاه پنجمین تولیدکنندهی گوشیهای هوشمند را در جهان به خود اختصاص دهد. سامسونگ این غول تکنولوژی کره ای چند سالی است که سهم زیادی از بازار موبایل را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر به لطف پنل AMOLED خود، یکی از بهترین نمایشگرهایی است که در گوشیهای هوشمند دیده میشود. این گوشی به لطف گوریلا گلس 6 خود و قابلیت ضد آب خود، گوشی قوی و مقاومی محسوب میشود. نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . اولین گوشی این شرکت که وارد بازار شد، می 1 (Mi 1) نام گرفت که مانند همه محصولات این شرکت با توجه به قیمت مناسب، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران این محصول قرار میداد.