معماری پایدار چیست؟ هر آنچه در مورد معماری پایدار باید بدانیم خانه هوشمند زوریل | معماری نواز

برادران اولگی جدولی را طراحی کردند که بر اساس این جدول محدوده آسایش حرارتی انسان مشخص بود. پارامترهای تاثیرگذار بر محدوده آسایش انسان در این جدول، دما، رطوبت نسبی و جریان باد بودند، آن ها جدول بیوکلماتیک را طراحی کردند و محدوده ای برای آسایش انسان مشخص کردند، محدوده ای که فرد در آنجا قرار گیرد احساس راحتی می کند. جیوونی گفت اولگی کار درستی انجام داده اما او شرایط بیرونی را در نظر نگرفته است. ساختمان سوفوجیتومو در بخشی از طرح توسعه‌ی شهری در فرانسه واقع شده و تمامی بخش‌های آن با اصول معماری پایدار هماهنگ شده‌ که سازگار با محیط زیست باشد. سازندگان و طراحان این پروژه موفق شده‌اند تا با بهره‌گیری از روش‌های گوناگون، گواهینامه “Biosource” را از سازمان محیط زیست دریافت کنند. یکی از راهبردهای پایداری محیطی به وسیله‌ی باغ در بام در این پروژه به دست آمده است که به ساکنان و کاربران اجازه می‌دهد که در بام به کشت محصولات کشاورزی و درختان میوه بپردازند.

اما امروز با توجه با کاستی ها و معضلات که در زمینه حفظ و استفاده بهینه از انرژي با آن مواجه هستیم و همچنین توجه به بهینه سازي فضاهايمعماريو تغییر نیازهاي عملکردي ما از معماري باید به سوي تعریف نوینی از خلق بناها با عنوان “معماری پایدار” باشیم . از آنجایی که هیچ بنایی را نمی توان بصورت مطلق و صد در صد پایدار دانست ، باید فضاهایی خلق شوند که به صورت نسبی به این اصول نزدیک باشند و یک محیط پاك و سالم بر اساس بهره برداري موثر از منابع طبیعی و اصول اکولوژیکی خلق شوند. و در اکثر نوشته ها و مقاله ها ازمعماری پایدارصرفا به عنوان معماري سبز یا اقلیمی یاد می کنند اما مشخصه هاي مهم دیگري در خلق معماري پایدار تاثیر گذارند. در سال های اخیر، انرژی بسیار زیادی برای ساخت و ساز و تولید مصالح ساختمانی مصرف شده که منجر به آلودگی های زیست محیطی فراوانی شده است.

استانداردهای پایداری مواد[ویرایش]

به عبارت دیگر بناهای امروزی باید از معماری پایدار یا sustainable مجله معماری architecture پیروی کنند. معماری پایدار به منظور طراحی ساختمان ها برای محدود کردن تاثیر انسان‌ها در محیط زیست ایجاد شده‌‌اند. در این مطلب به 9 مورد از بهترین و بارزترین نمونه‌های معماری پایدار در جهان اشاره خواهیم کرد. سازگارترین کار در رابطه با محیط زیست که می توانید هنگام طراحی سازه انجام دهید این است که مطمئن شوید این سازه تا 100 سال آینده دوام دارد. این کار باعث کاهش هزینه های انرژی و مانع از به هدر رفتن آن ها می شود و در بلند مدت تاثیر زیادی بر محیط زیست می گذارد.

شرکت‌های معتبر و معظمی از جمله شرکت فاستر و شرکا، شرکت اسکیدمور، اینگ و مریل و هم‌چنین شرکت اتکینزدر این مسابقه حضور داشتند. این ساختمان 7 طبقه جندمنظوره شامل بخش‌های اداری، تجاری، مسکونی و فرهنگی است. معماری سبز که مهمترین تحول در حوزه طراحی و معماری به شمار می آید، در حال حاضر مورد توجه و استقبال بسیاری از معماران و طراحان ساختمانی قرار گرفته است. اگر شما جز افرادی هستید که به این سبک از طراحی علاقه مندید، می توانید این سبک را در محیط های زندگی و کارتان پیاده سازی کنید.

پاسخگویی به نیاز های انسان

در این مطلب سعی داشتیم که بهترین نمونه های معماری پایدار در جهان را برایتان شرح دهیم، شما نیز اگر با این نمونه معماری در کشوری آشنایی دارید در بخش دیدگاه برایمان به اشتراک بگذارید. میدان یک فرشته ساختمانی 16 طبقه با مساحت متر مربع و مساحت هر طبقه آن 2694 متر مربع است. به وسیله سقف شیشه ­ای که رو به جنوب طراحی شده، می تواند بالاترین استفاده را از نور روز داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های آن می توان به روشنایی LED و سیستمی برای بازیافت زباله و آب باران اشاره کرد.

  • این مجموعه شامل ۸۲ خانه مسکونی، ۱۶۰۰ مترمربع مکان کار، یک سالن چندمنظوره، یک فروشگاه در سایت، کافه تریا و مرکز بهداشت و سلامت و تسهیلات مراقبت از کودکان می‌باشد.
  • همچنین دیوارهای شفاف بنا، این امکان را می دهد که نور طبیعی در ساختمان جاری و نیاز به نور مصنوعی کاهش یابد.
  • ساختمان سبز همانند بدن انسان عمل می‌ کند و بر روی فرآیند هایی تمرکز دارد.
  • بادگیرها، سایبان ها و نورگیرها در ساختمان جای خود را به تاسیسات گرمایشی و سرمایشی دادند، در نتیجه برای ادامه زندگی در این چرخه احتیاج انسان به انرژی بیشتر شده ولی اکنون در مرحله ای قرار داریم که منابع انرژی رو به اتمام هستند.
معماری پایدار چیست؟ هر آنچه در مورد معماری پایدار باید بدانیم خانه هوشمند زوریل | معماری نواز