معیارهای M1 Ultra با آزمایش قابلیت استفاده در دنیای واقعی: 40-100٪ سریعتر

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

ربات جاروبرقی Roborock Q5+


دور جدید آزمایش نه تنها با هدف مقایسه مقایسه M1 Ultra و M1 Max در دنیای واقعی، بلکه هنگام انجام وظایفی که به طور خاص توسط کاربران برنامه حرفه‌ای پیشنهاد شده است، انجام می‌شود.

زمینه

اگر طرفدار ProRes و کدک‌های ویدیویی مانند H.265 هستید، شتاب‌دهنده‌هایی که در Ultra یافت می‌شوند دوبرابر باعث افزایش عملکرد شما می‌شوند. اگر یک ویرایشگر عکس هستید، عملکرد تقریباً یکسان تک هسته‌ای هر دو مدل به این معنی است که از نظر ارزش با نسخه ارزان‌تر بهتر هستید. با این حال، اگر نیاز به عکس‌برداری سنگین‌تری دارید، محدودیت‌های رم بالاتر Ultra می‌تواند مفید باشد. دوباره، تشخیص دهید که جریان کاری شما به چه چیزی نیاز دارد، سپس مطابق با آن انتخاب کنید.

معیارهای M1 Ultra با استفاده واقعی

پردازنده 28 هسته ای Intel Xeon W-3275M، که بهترین چیزی است که می توانید با Mac Pro دریافت کنید، در چند هسته ای امتیاز 19951 را کسب می کند. این بدان معناست که M1 Ultra حدود 20٪ سریعتر از گرانترین پردازنده موجود برای Mac Pro Intel است.

بدون تعجب، او تکرار کرد Macworldنتیجه گیری می کند که رندر فشرده ویدئو جایی است که M1 Ultra واقعا می درخشد.

می توانید در زیر ویدئو را ببینید.

او نتیجه گرفت که بله، وقتی صحبت از وظایف مربوط به CPU می شود، M1 Ultra واقعاً دو برابر سریعتر از M1 Max است. برای استفاده سنگین از پردازنده گرافیکی، بهبود کمتر چشمگیر بود، اما همچنان به طور کلی در محدوده 40-80٪ بود.

M1 Ultra زمانی بهترین عملکرد را دارد که شتاب دهنده های سخت افزاری آن شروع به کار کنند. اینها بخش هایی از تراشه هستند که برای سرعت بخشیدن به وظایف خاص، یعنی رندر ویدیو و پردازش هوش مصنوعی طراحی شده اند. در یک آزمایش پردازش ده کلیپ ویدیویی 8K به طور همزمان، M1 Ultra کار را تنها در 29 ثانیه انجام داد، زمانی که شتاب دهنده های آن قادر به کمک بودند. با وجود پردازنده 16 هسته‌ای AMD 5950X و کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 Ti، تقریباً دو برابر سریع‌تر از رایانه شخصی بود که آزمایش می‌کردیم.

ما اولین ایده خود را از قدرت تراشه M1 Ultra زمانی دریافت کردیم که آزمایش Geekbench نشان داد که این تراشه قدرتمندتر از بالاترین عملکرد پردازنده ارائه شده در اینتل مک پرو است.

ما پرسیدیم که دوست دارید چه تست هایی را روی M1 Ultra اجرا کنید و لیست کاملی از جمله Adobe Lightroom و Premiere Pro، Davinci Resolve و Fusion، مدل سازی سه بعدی در Blender، تست های یادگیری ماشین مانند TensorFlow و Pytorch و حتی برخی از آنها را گردآوری کردیم. بازی ها. .

چی Engadget انجام داده است تلاش کرده است تا تست های خود را تا حد امکان واقعی کند. برای اطمینان از این موضوع، او از خوانندگانش پرسید که اغلب چه کارهای سختی را انجام می دهند، بنابراین می تواند به طور خاص M1 Ultra را با M1 Max و رایانه های شخصی رده بالا در هنگام ساخت نمونه هایی از استفاده واقعی مقایسه کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

همزمان با راه اندازی مک استودیو، اپل همچنین یک تراشه جدید سیلیکونی اپل به نام M1 Ultra را معرفی کرد. این در واقع دو تراشه M1 Max در یک است.

macworld مجموعه بسیار جامعی از بنچمارک ها را اجرا کرد که نشان می داد مزایای تراشه رده بالا بسیار متفاوت است و فیلمبرداران ProRes بیشترین پیشرفت را مشاهده کردند.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

M1 Ultra دو تراشه M1 Max را ادغام می کند تا پردازنده ای با 20 هسته CPU و 64 هسته GPU به همراه 128 گیگابایت رم در اختیار شما قرار دهد و یکی از سریع ترین پردازنده هایی است که ما هرگز آزمایش نکرده ایم.

پس از راه‌اندازی مک استودیو برای دیدن مجموعه‌ای از بنچمارک‌های M1 Ultra، نیازی به صبر زیادی نداشتیم. این موارد از مقایسه با مک پرو 28 هسته ای اینتل گرفته تا مجموعه ای جامع از تست ها توسط Macworld.