مقاله‌ی MBTI و بازی های رومیزی بخش چهارم بازی مدیا-آل اسکیپ

مقاله‌ی MBTI و بازی های رومیزی بخش چهارم بازی مدیا-آل اسکیپ این سوال را اسکیپ باکس، محصول نو اسکیپ روم دات آی آر به برترین شکل پاسخ می دهد. طراح اسکیپ کیوب یک نکته‌ی دیگه رو هم خیلی خوب پیش‌بینی می کنه، که بیشتر از اینکه بخوایم برداشت کنیم لابد جادو جمبل بلده باید بپذیریم که شناخت خوبی نسبت به ترامپ و خلقیاتش داشته. و اون اینه که در طول این بیماری، با وجود اینکه سازمان غذا و دارو آمریکا، FDA، هنوز دارویی رو تأیید نکرده، ترامپ ازش دفاع میکنه و مردم و ارگانها رو تشویق به استفاده از اون دارو می کنه. در این سریال یک بازیگر ایرانی هم حضور داره به اسم نازنین بنیادی که اتفاقاً نقش یک ایرانی مهاجر رو بازی می کنه که نهایتاً به سیستم جاسوسی CIA پیوسته.

ESTP ها به چه بازی‌های رومیزی علاقه دارند و بازیکنان با این تیپ شخصیتی، چه خصوصیاتی دارند؟

در بسیاری از مواقع این داستان ها کلید حل معماست که باید آن ها را به خاطر داشته باشید. هر چند که در شرایط فوق عادی و بسیار ترسناک اسکیپ روم ترسناک حافظه به سختی کار می کند ، اما استفاده از آن لازم می باشد. اما شما در اتاق فرار ترسناک نیستند کع بترسید چرا که در این صورت به یک تونل وحشت معمولی رفته اید! در عین حال که به شدت ترسیده اید باید سر نخ های حل معماهای اتاق را پیدا نمایید تا از آن موقعیت دلهره آور خارج شوید. در حقیقت معلوم نیست که اتاق بعدی که در آن پا می گذارید کجاست و چه شرایطی دارد.

برخلاف اتاق‌های ترسناک یا اکشن، اسکیپ روم های درام معمولاً ترس و دلهرة زیادی ندارند. برای همین توجه تیم شما در این بازی‌ها بیشتر به سرنخ‌ها، معماها و جلو بردن سناریوی بازی جلب می‌شود. به طور خلاصه در یک اتاق فرار درام، شما باید فکرتان را به کار بیندازید و بر اساس روابط منطقی و واقع‌گرایانه، در مهلت محدود بازی به راز اتاق پی ببرید.

مثال ساده اینکه ما یک مار بوا رو بگذاریم تو اتاق در انتظار شرکت کننده. ترس باید کنترل شده، مهار شده و در چهارچوب قوانین و استانداردهای تعریف شده باشه. سناریوی این اتاق فرار در مورد تیمارستانی متروکه است که تمامی بیمارهای آن تحت آزمایش های غیر انسانی توسط پزشک تیمارستان مرده اند. کارآگاهانی که جهت تحقیق به بیمارستان وارد شده اند همگی ناپدید شده اند.

رخ چهارم: یک اتاق فرار از چه ارکانی تشکیل شده است؟

صحبت ها و اعتماد ها و تارگت ها و کاور ها همه لمس توپ هایی هستند که ما در زمان محدود فعالیتمان در بازی نصیبمان اسکیپ روم حرفه ای می شود! یکی از ویژگی های این سبک بازی های اتاق فرار، انعطاف در تعداد نفرات شرکت نماینده در بازی و قابلیت انجام آن برای گروه های کم جمعیت است. این بخش کمترین شباهت را به یک اسکیپ روم رئال دارد، چراکه قطعا امکاناتی که در یک اسکیپ روم واقعی میتوان درنظر گرفت، قابل مقایسه با یک اتاق فرار رومیزی نیست. اتاق فرار LOS SANTOSمجموعه اسکیپ کیوب رو هم تجربه کرده باشید ، با بسیاری المان های مشابه روبرو می شید. برای مثال اولین چیزی که به چشمتون میاد ، شخصیت سارجنت نیکولاس برادی و خانواده خواهد بود و هر چه. اولین اشتباه ژاپن در حق متحد خودش همین جا رقم میخوره ، که مجبور میشه برنامه ی تهاجمیش علیه شرق دور شوروی رو که برای بهره برداری از وضعیت جنگی در غرب برنامه ریزی شده بود به واسطه ی همین تحریم ها کنار بگذاره.

  • در یک اسکیپ روم ترسناک همیشه باید هوشیار باشید چرا که هر لحظه ممکن است با یک چیز فوق ترسناک غافلگیر شوید.
  • اتفاقات مجذوب کنندهی که میتواند کاستی های بقیه بخش ها نسبت به اسکیپ روم واقعی را به طور کامل پوشش دهد.
  • به همین دلیل باید بتوانید ساده فکر کنید و فراموش نکنید که این یک بازی ساده برای افراد عادی می باشد و قرار نیست تست هوش و معما برای سنجش IQ حل نمایید.
  • بلکه شرایطی را فراهم می کنند تا بتوانید یک ساعت را به خوبی و در فضایی فوق العاده پر انرژی سپری کنید.

و در نهایت با فرار موفق از اسکیپ روم ها به نتیجه مطلوبی دست پیدا نمایید. اتاق فرار در زمان طراحی زمانی حداکثری برای آن باید در نظر گرفته شود، که بازیکنان باید در آن زمان از انجا خارج شوند و نقش زمان بسیار مهم است. اکثر اوقات ESTP ها هنگامی که کاری را شروع می‌کنند، ممکن است آن را به پایان نرسانند و مشغول به انجام کار دیگری شوند. علاوه بر این، در تصمیم‌گیری‌های خود همانند ESTJ ها به احساسات و عواطف افراد معمولا توجه نمی‌کنند و تصمیمات خود را از روی منطق و عقاید خاصی که دارند، می‌گیرند و احتمال اینکه با زبان صریح خود، دیگران را ناراحت کنند زیاد است. در مدیریت زمان خود نیز با مشکل مواجه می‌شوند و ممکن است وقت زیادی را صرف انجام کاری کنند و یا بیش از حد توانشان مسؤولیت بپذیرند و نتوانند تمام کارها را به موقع به اتمام برسانند. در ابراز عواطف و احساسات خود نیز همانند ESTJ ها دشواری دارند و گاهی اوقات ممکن است ترجیح دهند اصلا در رابطه با آن‌ها با کسی صحبت نکنند.

وجود المان های فیزیکی هیجان انگیزی که شما را برای ادامه دادن بازی و بازکردن قفل های متنوع آن قطعا به وجد میاورد را میتوان از ویژگی های اصلی اسکیپ باکس برشمرد. البته در بازی اسمی از ویروس برده نمی شه و منشأ اون نه کشور چین، که کشورهای جنگ‌زده و سوریه تعریف می شه. علت وجود ویروس هم با توجه به اینکه تو میدون جنگ و سوریه اکوسیستم جانوران خاصی وجود نداره ، قطعا خفاش پیش‌بینی نشده و با یک سری توضیحات بیوشیمیایی مختصر ازش رد شده. مردی ۵۰ ساله که بیماریش به اشتباه ذات الریه تشخیص داده میشه، اما به هر حال جون سالم بدر میبره و امروز سالم و سرحاله.