مقامات ضد انحصار کره ای به دلیل کاهش 33 درصدی اپ استور به دفتر اپل یورش بردند

هنگامی که کسب و کارها مالیات بر ارزش افزوده را برای خرید پرداخت می کنند، می توانند این هزینه را از دولت پس بگیرند. از آنجایی که مالیات بر ارزش افزوده در این مورد توسط اپل اخذ می شود، توسعه دهندگان راهی برای بازیابی آن ندارند.

همین موضوع باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان کوچک به جای ۱۵ درصدی که اپل برای کسب‌وکارهای کوچک ادعا می‌کند، 16.5 درصد کمیسیون مؤثر دریافت کنند.

مقامات ضد انحصار کره یک حمله سحرگاهی به دفاتر اپل در شهر گانگنام-گو انجام دادند. این حمله بخشی از تحقیقات در مورد ادعاهایی بود که اپل واقعاً برخی از توسعه دهندگان را حتی بیشتر از کاهش 30 درصدی که مورد انتقاد قرار گرفته بود، دریافت می کند.

مثال بالا فرض می‌کند که یک توسعه‌دهنده از نرخ 15 درصدی که برای مشاغل کوچک یا اشتراک‌ها پس از سال اول اعمال می‌شود، سود نمی‌برد. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق درآمد اپ استور همچنان مشمول مالیات 30٪ (یا در کره 33٪) است، بنابراین منطقی است که روی سناریوی 30٪/33٪ تمرکز کنیم – و حتی در جایی که کاهش 15٪ در کره جنوبی عملاً 16.5٪ است زیرا اپل از قیمت ناخالص (شامل مالیات بر ارزش افزوده) کمیسیون دریافت می کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

مرجع ضد انحصار کره خاطرنشان می کند که فروشگاه اپلیکیشن گوگل، پلی استور، همین کار را نمی کند. او ابتدا مالیات بر ارزش افزوده (که مالیاتی است که توسط مصرف کنندگان پرداخت می شود و سپس به مقامات مالیاتی پرداخت می شود) حساب می کند سپس کمیسیون خود را از قیمت خالص درخواست کسر می کند.

تحقیقات ضد تراست جداگانه کره ای هنوز در جریان است

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


این اقدام اخیر در کنار تحقیقات ضدتراست جداگانه علیه اپل در کره صورت می گیرد. اولین مورد مربوط به پیروی اپل از قانونی است که اپل و گوگل را ملزم می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهند از سیستم های پرداخت شخص ثالث استفاده کنند.

این یکی از دو دلیلی است که به نظر می رسد قیمت اپل از قیمت واقعی در بسیاری از کشورها بالاتر است.

توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی که در پشت این حمله شکایت کرده‌اند، ادعا می‌کنند که اپل حتی بیش از 30 درصد از توسعه‌دهندگان برای درآمدی که در کره جنوبی ایجاد می‌کنند، دریافت می‌کند. اپل 30 درصد از قیمت پرداخت شده توسط کاربران نهایی را دریافت می کند که شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) می شود و بنابراین 10 درصد بیشتر از مبلغ بدون مالیات بر ارزش افزوده است که Google بر اساس آن کمیسیون 30 درصدی خود را تعیین می کند. بر این اساس، انجمن بازی‌های موبایل کره ادعا می‌کند که اپل در واقع 33 درصد (30 درصد از 110 درصد) جمع‌آوری می‌کند، نه نرخ کلی 30 درصد.

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که از مصرف کنندگان اخذ می شود، اما نه از مشاغل. روشی که برای خرید مصرف کننده کار می کند به شرح زیر است (با مثالی از انگلستان):

  • بریتانیایی آیفون 14 را به قیمت 849 پوند می خرد
  • این قیمت شامل 707.50 پوند برای اپل و 141.50 پوند مالیات بر ارزش افزوده است
  • اپل 707.50 پوند را نگه می دارد و 141.50 پوند را به دولت می پردازد

این موضوع به دلیل نحوه رسیدگی اپل به مالیات بر فروش محلی، معروف به مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده)، به وجود می آید ثبت اختراعات فوس.

اما کارها برای مشاغل متفاوت است، زیرا آنها می توانند مالیات بر ارزش افزوده ای را که می پردازند پس بگیرند. این امر از اضافه شدن مالیات بر ارزش افزوده در مراحل متعدد هنگام خرید یک محصول توسط مصرف کنندگان جلوگیری می کند. در اینجا همان مثال برای یک شرکت است:

  • اپل صندلی میز را به قیمت 849 پوند می خرد
  • این قیمت شامل 707.50 پوند برای صندلی و 141.50 پوند مالیات بر ارزش افزوده است
  • اپل 141.50 پوند را از دولت پس می گیرد، بنابراین واقعاً 707.50 پوند پرداخت می کند.

همانطور که سایت اشاره می کند، کره تنها کشوری نیست که اپل در آن این رویکرد را در پیش گرفته است. او می‌گوید این محاسبه شامل مالیات بر ارزش افزوده می‌شود، به این معنی که کمیسیون واقعی دریافتی از مروجین بزرگ از 31.2 درصد در فرانسه تا 35.25 درصد در ترکیه متغیر است. این سایت توسعه دهندگان را در همه کشورهایی که مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود تشویق می کند تا شکایات مشابهی را با تنظیم کننده های ضد انحصار محلی ارسال کنند.

هر دو شرکت می گویند که از قانون پیروی کرده اند، اما تنظیم کننده از کاهش کمیسیون کلی اپل از 30 درصد به تنها 27 درصد ناراضی است. علاوه بر این، ادعا شده است که اپل به مهلت انطباق عمل نکرده است.

گرفتن 9to5Mac

با توجه به حقایقی که تا به امروز شناخته شده است، به نظر می رسد که تنظیم کننده درست می گوید.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی