مقایسه GPU M1 Ultra با Nvidia گمراه کننده بود

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


زمانی که اپل عملکرد پردازنده گرافیکی M1 Ultra را با قدرتمندترین کارت گرافیک آن زمان انویدیا مقایسه کرد، نمودار و نقل قول شرکت از نظر فنی درست بود، اما تا حدی گمراه کننده بود. Macworld.

اپل این مقایسه گمراه کننده را با کاهش گرافیک قبل از نزدیک شدن GPU Nvidia به حداکثر عملکرد خود انجام داد.

به نظر می رسد نمودار و نقل قول دو چیز را نشان می دهند. اول اینکه، M1 Ultra نسبت به کارت انویدیا بسیار کارآمدتر است. این قسمت کاملا درسته دوم اینکه M1 Ultra از Nvidia RTX 3090 قدرتمندتر است. این قسمت اینطور نیست. گفت macworld – و جدیدترین نسخه انویدیا M1 Ultra را حتی بیشتر در غبار رها خواهد کرد.

بنابراین بله، اگر به هر دو عملکرد عالی GPU نیاز دارید و بهره وری انرژی، هیچ چیز نمی تواند سیلیکون اپل را لمس کند. به همین ترتیب، اگر می خواهید قدرت زیادی در یک به طور نسبی قیمت قابل قبول. اما اگر برق خام اولویت شما باشد، انویدیا همچنان پادشاه است – و باید تا آینده قابل پیش‌بینی همینطور باقی بماند.

مشخصات M1 Ultra واقعاً چشمگیر است و اپل این را با نموداری (بالا) در مقایسه عملکرد GPU M1 Ultra با Nvidia RTX 3090 – قدرتمندترین پردازنده گرافیکی رایانه شخصی در آن زمان نشان داد. اپل این گرافیک را با a خیلی نقل قول با دقت نوشته شده:

برای بیشترین نیازهای گرافیکی، مانند رندر سه بعدی و پردازش تصویر پیچیده، M1 Ultra دارای یک GPU 64 هسته ای – 8 برابر اندازه M1 – عملکرد سریع تری را حتی از پردازنده گرافیکی رایانه شخصی ارائه می دهد. بیشترین کیفیت موجود در حالی که از 200 وات توان کمتر استفاده می کند. .

GPU M1 Ultra در مقابل Nvidia RTX 3090

اکنون RTX 3090 Ti وجود دارد که به اندازه یک استودیوی M1 قیمت دارد و وعده می دهد که M1 Ultra را حتی سخت تر شکست دهد. مهم‌تر از همه، می‌تواند 450 وات قدرت را جذب کند که بیش از دو برابر M1 Ultra است. ما هنوز هیچ بنچمارکی ندیده ایم، اما آنها RTX 3090 را تحت الشعاع قرار خواهند داد، که در حال حاضر به راحتی M1 Ultra را با قدرت کامل شکست می دهد. مقایسه با RTX 3090 Ti بسیار کج‌رو خواهد بود. نمی‌دانم کارت گرافیکی وجود دارد که واقعاً بتواند با آخرین غول بزرگ انویدیا رقابت کند، اما قطعاً این کاری نیست که اپل انجام دهد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

بگذارید نمودار با 350 وات کار کند و انویدیا یک مایل افزایش یابد، مانند لبه نشان داده شده است در بررسی خود از مک استودیو. و انویدیا روی موفقیت های خود آرام نمی گیرد.

اپل این تصور را ایجاد کرد که M1 Ultra از Nvidia RTX 3090 پیشی گرفته است، اما اینطور نشد – و اکنون که انویدیا 3090 Ti را عرضه کرده است، از این هم کمتر خواهد بود.

زمینه

اپل در این ماه از قدرتمندترین تراشه سیلیکونی اپل تا به امروز، M1 Ultra رونمایی کرد. این در Mac Studio جدید موجود است و دو تراشه M1 Max را در یک چیپ ترکیب می کند.

M1 Ultra دارای حداکثر توان مصرفی 215 وات در مقایسه با RTX 3090 350 وات است. در نمودار، اپل RTX 3090 را به حدود 320 وات کاهش می دهد که به شدت پتانسیل آن را محدود می کند.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی