مقررات ضد انحصار اپل، شرکت حقوقی را تشویق می کند تا دوباره تلاش کند

[ad_1]

یک شرکت حقوقی که دو قرارداد ضد انحصار اپل را با موفقیت مذاکره کرده بود، دوباره شرکت کوپرتینویی را درگیر می کند.

هاگنز برمن، که برنده یک تسویه حساب کتاب الکترونیکی 560 میلیون دلاری و اخیراً 100 میلیون دلار اپ استور شده است، دوباره به دنبال کاهش 15 یا 30 درصدی فروش اپلیکیشن های iOS از اپل است.

مقررات ضد انحصار اپل توسط Hagens Berman

اپل در سال 2013 به دلیل کنترل مصنوعی قیمت کتاب‌های الکترونیکی مجرم شناخته شد، رویه‌ای که بعداً باعث شد شرکت حقوقی Hagens Berman برای مشتریانی که کتاب‌های الکترونیکی از اپل را طی یک دوره دو ساله خریداری کرده‌اند، پرداختی دریافت کند.

همین شرکت همچنین پشت یک شکایت دسته جمعی اخیر از طرف توسعه دهندگان کوچک بود. کل تسویه حساب 100 میلیون دلار بود – از طریق مکانیزمی پرداخت شد که به اپل اجازه داد آن را به سود روابط عمومی تبدیل کند – اگرچه قاضی کاهش 27 درصدی شرکت را زیر سوال برد.

وکلا همچنین از طرف بانک‌ها با شکایت ضد انحصار Apple Pay مبارزه می‌کنند و ادعا می‌کنند که اقدامات ضدرقابتی با وادار کردن صادرکنندگان کارت به ثبت نام در Apple Pay در صورتی که می‌خواهند کارت‌های خود را در برنامه Wallet دریافت کنند.

مورد جدید ضد تراست در اپ استور

اکنون این شرکت به دنبال تسویه حساب مشابه با اپ استور، این بار در فرانسه است. آنها با فیروز مسمی دازی، وکیل ضد تراست مستقر در پاریس کار می کنند. در حالی که تا به امروز تنها سه شاکی وجود دارد، وکلا از همه مروجین فرانسوی دعوت می کنند تا به این پرونده بپیوندند.

شاکیانی که نامشان را توسعه دهندگان برنامه خبری فیگارو، برنامه ورزشی L’Équipe و GESTE، یک انجمن فرانسوی ناشران محتوای آنلاین هستند.

اقدام دسته جمعی پیشنهادی به دنبال وادار کردن اپل به پایان دادن به انحصار سوء استفاده‌کننده‌اش، پایان دادن به دستورات قیمت‌گذاری است که هزینه‌های اضافی به دلیل سوء استفاده از قدرت انحصاری خود را به توسعه‌دهندگان بازپرداخت می‌کند. […]

استیو برمن، شریک مدیر Hagens Berman و وکیلی که نماینده کلاس پیشنهادی توسعه دهندگان iOS است، می گوید: «ما از قرارداد سخت به دست آمده با اپل تازه به پایان رسیده ایم و آماده هستیم تا دوباره وارد رینگ شویم. “شرکت ما از دیدن توسعه دهندگان iOS در کشورهای دیگر خوشحال است که خواستار عدالتی هستند که ما توانستیم برای توسعه دهندگان آمریکایی به دست آوریم. ما معتقدیم که آنها نیز به طور غیرمنصفانه در معرض سیاست های خفه کننده اپ استور اپل قرار گرفته اند و ما قصد داریم این قانون را توسط اپل اجرا کنیم.”

«GESTE و اعضای آن در واقع در خط مقدم چندین ابتکار عمل هستند و برای عملکرد متعادل‌تر و عادلانه‌تر دنیای دیجیتال در فرانسه و اروپا مبارزه می‌کنند. برتراند گی، رئیس GESTE و رئیس دیجیتال Le Figaro و امانوئل آلیکس، معاون GESTE و رئیس دیجیتال در L’ می‌گوید: به دلیل ماهیت و مقیاس خود، اقدام امروز عزم ما را برای درخواست چنین تغییرات و جبران‌هایی نشان می‌دهد. تجهیز.

«سیاست‌ها و محدودیت‌های اپل برای همه توسعه‌دهندگان iOS که از اپ استور استفاده می‌کنند، مسائل مهمی ایجاد می‌کند. برای یک مشکل جهانی، یک راه حل جهانی وجود خواهد داشت. فیروز ماسمی دازی، وکیل ضد انحصار GESTE و وکیل نماینده کلاس پیشنهادی توسعه دهندگان iOS در ارتباط با استیو برمن، گفت: من معتقدم که می توانیم پل های قوی برای طراحی اقدامات تأثیرگذار بسازیم، زیرا جایی برای مصونیت باقی نمی گذاریم.

اگرچه این پرونده به نمایندگی از توسعه دهندگان فرانسوی است، اما در کالیفرنیا تشکیل شده است.

این پرونده در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا تشکیل شد و ادعاهای توسعه دهندگان مستقر در فرانسه را به دادگاه اپل رساند. او اپل را متهم به درگیر شدن در شیوه‌های ضدرقابتی می‌کند و تنها یک فروشگاه اپلیکیشن را برای دستگاه‌های iOS اجباری می‌کند، که راه را برای سوء استفاده از قدرت بازار اپل هموار کرده است.

این شرکت همچنین به دنبال توافق هایی مشابه توافقاتی است که در پرونده اصلی ایالات متحده به دست آمده است.

توسعه دهندگان کوچک iOS ایالات متحده همچنین از این تعهد بهره مند خواهند شد که حداقل تا سه سال پس از تایید دادگاه، اپل نرخ کمیسیون 15 درصدی را که برای افراد شرکت کننده در برنامه آن اعمال می شود، برای مشاغل کوچک افزایش نخواهد داد.

از جمله مزایای دیگر تسویه حساب، اپل به همه توسعه دهندگان iOS ایالات متحده اجازه می دهد تا با مشتریان خود خارج از برنامه هایشان در روش های خرید غیر از سیستم IAP اپل ارتباط برقرار کنند. اپل همچنین ممنوعیت استفاده توسعه‌دهندگان آمریکایی از اطلاعات به‌دست‌آمده در برنامه‌هایشان را برای برقراری ارتباط با مشتریان خود در خارج از برنامه‌هایشان در مورد استفاده از روش‌های خرید غیر DPI، مشروط به رضایت مصرف‌کننده و ضمانت‌های غیرفعال‌سازی، حذف خواهد کرد.

تصویر: الکساندر شاتوف/ Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی