ممنوعیت بازی های ابری اپ استور ضد رقابت است

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اپل از ظهور سرویس های بازی ابری در اپ استور خود جلوگیری کرده است. مانند برنامه‌های کاربردی وب، خدمات بازی‌های ابری یک نوآوری در توسعه هستند و دسترسی موبایلی به بازی‌های با کیفیت بالا را فراهم می‌کنند که می‌توان آن‌ها را به جای دانلود جداگانه، استریم کرد.

با جلوگیری از توسعه این بخش، اپل در معرض خطر محروم کردن کاربران تلفن همراه از تمام مزایای بازی های ابری قرار دارد.

استفاده اجباری از WebKit رقابت را محدود می کند

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) شکایات ضد تراست مختلف علیه اپل و گوگل را بررسی کرده است و امروز یافته های خود را اعلام کرد. او می گوید که این دو شرکت رقابت را محدود می کنند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

تحقیقات گسترده تری در مورد شرایط و ضوابط تحمیل شده توسط اپل بر توسعه دهندگان نیز در حال انجام است، اما هنوز یافته های خود را منتشر نکرده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


به طور جداگانه، CMA تحقیقات ضد انحصاری مداومی در مورد شرایط و ضوابط فروشگاه App اپل دارد که در مارس 2021 آغاز شد.

این مطالعه نشان داد که اپل و گوگل دو قطبی موثری در اکوسیستم‌های تلفن همراه دارند که به آنها اجازه می‌دهد در این بازارها که شامل سیستم‌عامل‌ها، فروشگاه‌های اپلیکیشن و مرورگرهای وب بر روی دستگاه‌ها، موبایل‌ها می‌شود، فشار بیاورند.

تحقیقات مشابهی در مورد شرایط پرداخت درون برنامه ای گوگل در پلی استور آغاز شد.

CMA همچنین به این نتیجه رسید که اصرار اپل بر اینکه همه برنامه‌های ناوبری iOS از WebKit استفاده می‌کنند – با سرعت و عملکرد محدود به قابلیت‌های آن موتور – همچنین رقابت را مسدود می‌کند.

CMA به این نتیجه رسید که حذف خدمات بازی ابری توسط اپل به توسعه دهندگان و مصرف کنندگان آسیب می رساند.

اپل جایگزین های مرورگر خود را در دستگاه های تلفن همراه خود ممنوع می کند. محدودیت اپل CMA نگران است که این امر به شدت پتانسیل مرورگرهای رقیب را برای متمایز کردن خود از سافاری (مثلاً در ویژگی هایی مانند سرعت و عملکرد) محدود می کند و انگیزه های اپل را برای سرمایه گذاری در موتور مرورگر خود محدود می کند.

اپل با انبوهی از تحقیقات و شکایت های ضدتراست در سراسر جهان مواجه است که فروشگاه App بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

یکی از محدودیت های اپلیکیشن های بازی اپ استور ممنوعیت اپلیکیشن های بازی ابری است. این بدان معناست که یک توسعه‌دهنده نمی‌تواند برنامه‌ای را ارائه دهد که دسترسی به بازی‌های متعددی را که از طریق سرورهای ابری اجرا می‌شوند، فراهم کند. پیشنهاد می‌شود که هدف شرکت در اینجا محافظت از سهم خود از درآمد هر بازی و جلوگیری از رقابت از سرویس بازی اشتراکی Apple Arcade خود است.

ممنوعیت اپل در سرویس‌های بازی ابری در اپ استور و اصرار آن بر اینکه همه برنامه‌های مرورگر iOS باید از موتور مرورگر WebKit خود استفاده کنند، هر دو توسط ناظر رقابت بریتانیا ضد رقابت اعلام شده‌اند.

بدون مداخله، هر دو شرکت احتمالاً تسلط خود را بر این بخش حفظ کرده یا حتی تقویت می‌کنند و رقابت را محدود می‌کنند و انگیزه‌های نوآوران را محدود می‌کنند.

این شکایت در اوایل سال جاری توسط گروهی از توسعه دهندگان تحت بنر Open Web Advocacy بیان شد.

بررسی شرایط App Store ادامه دارد

علاوه بر این، در حالی که اپل به هر توسعه‌دهنده‌ای اجازه می‌دهد مرورگر وب خود را ایجاد کند و آن را از طریق اپ استور ارائه دهد، شرکت کوپرتینویی فقط مرورگرهایی را تأیید می‌کند که از موتور رندر WebKit خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، این امر باعث می‌شود که توسعه‌دهنده نتواند یک برنامه مرورگر سریع‌تر از Safari بسازد – و اپل همچنین دسترسی به برخی از ویژگی‌های Safari مانند ادغام Apple Pay را مسدود می‌کند.

ممنوعیت بازی های ابری ضد رقابت است

این اعلامیه به دنبال تحقیقات یک ساله …

زمینه

اپلیکیشن‌های بازی منبع اصلی درآمد اپل هستند و بازی‌های ابری می‌تواند تهدیدی واقعی برای موقعیت قدرتمند اپل در توزیع اپلیکیشن‌ها باشد.

این محدودیت همچنین به طور جدی توانایی برنامه‌های کاربردی وب را مختل می‌کند – برنامه‌هایی که در مرورگر اجرا می‌شوند به جای اینکه به صورت جداگانه دانلود شوند – مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها را از تمام مزایای این فناوری نوآورانه محروم می‌کند.