مک استودیو در مقابل مک مینی، آی مک، مک بوک پرو و ​​غیره.

[ad_1]

اپل با ورود مک استودیو به عنوان قدرتمندترین دستگاه تا به امروز در کنار اپل سیلیکون، دسته جدیدی از مک را معرفی کرد. و تا زمانی که مک پرو از اینتل خارج شود، مک استودیو تبدیل به ابزاری برای بسیاری از متخصصان خلاق و سایر کاربران قدرتمند خواهد شد. با این حال، با انتخاب بیشتر، چیزهای بیشتری برای در نظر گرفتن وجود دارد و اگرچه وسوسه انگیز به نظر می رسد، Mac Studio ممکن است برای بسیاری بیش از حد باشد. بیایید وارد مک استودیو در مقابل بقیه خطوط مک شویم.

اپل مک استودیو را به عنوان یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند و جمع و جور برای متخصصان خلاق، دانشمندان، توسعه دهندگان و سایر کاربرانی که جریان کاری فشرده دارند طراحی کرد. در حالی که ممکن است شبیه یک مک مینی بزرگتر با پورت های اضافه شده در جلو به نظر برسد، محدوده قیمت 2000 تا 8000 دلار و استفاده از تراشه M1 Max یا تراشه جدید M1 Ultra جای مک استودیو را بین مک پرو و ​​سایر مک ها مشخص می کند.

مک استودیو در مقابل مک مینی، آی مک مک بوک پرو، مک پرو

کارایی

تراشه جدید M1 Ultra (فقط در مک استودیو موجود است) بیشتر مشخصات M1 Max را دو برابر می کند. این به این دلیل است که Ultra با ترکیب دو تراشه Max با “UltraFusion” ساخته شده است. طبق گفته اپل، macOS به لطف معماری بسته بندی سفارشی خود، M1 Ultra را به عنوان یک SoC واحد در نظر می گیرد.

UltraFusion همچنین چیزی است که اتصال چند تراشه ای اپل را قادر می سازد تا 4 برابر پهنای باند فناوری های مشابه سایر شرکت ها را ارائه دهد.

مک استودیو در مقابل بقیه خطوط مک

M1 Ultra که بالاتر از M1 Max است، کل حافظه یکپارچه را تا حداکثر 128 گیگابایت با پردازنده 20 هسته ای، پردازنده گرافیکی تا 64 هسته، پهنای باند حافظه 800 گیگابایت بر ثانیه و سرعت فوق العاده سریع 7.4 گیگابایت در ثانیه برای SSD به ارمغان می آورد. ذخیره سازی.

در اینجا نحوه مقایسه M1، M1 Pro، M1 Max و M1 Ultra در سری Mac آورده شده است:

استودیو مک مک بوک پرو مک مینی/آی مک مک پرو
SoC/CPU M1 Max یا Ultra – حداکثر 20 هسته M1 Pro یا Max – حداکثر 10 هسته M1 – 8 هسته Intel Xeon – حداکثر 28 هسته
پردازنده های گرافیکی حداکثر 64 هسته تا 32 هسته 8 قلب تا AMD Radeon Pro W6800X Duo
ذخیره سازی تا 8 ترابایت تا 8 ترابایت تا 2 ترابایت تا 8 ترابایت
حافظه / رم یکپارچه تا 128 گیگابایت تا 64 گیگابایت تا 16 گیگابایت تا 1.5 ترابایت

اگرچه اپل از عبارت “مژولار” برای توصیف مک استودیو استفاده کرد، اما همه اجزای سخت افزاری ثابت هستند، بنابراین باید از همان ابتدا آن را به شکلی که می خواهید تنظیم کنید. در مصاحبه ای متوجه شدیم که اپل از واژه ماژولار برای اشاره به مک استودیو به عنوان رایانه رومیزی نمایشگر شخصی استفاده می کند، نه از لحاظ اجزای ماژولار مانند مک پرو اینتل.

ما شاهد نتایج اولیه بنچمارک M1 Ultra بودیم و برای امتیاز چند هسته‌ای، اینتل مک پرو ۲۸ هسته‌ای برتر را شکست داد. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که مک استودیو نمی تواند با حداکثر 1.5 ترابایت رم مک پرو یا دوگانه Radeon Pro W6800X Duo با 128 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی برابری کند. بنابراین همیشه مواردی وجود خواهد داشت که Mac Pro اینتل به عنوان قدرتمندترین مک اپل سلطنت کند.

با این وجود، M1 Ultra قدرتی باورنکردنی را در طراحی بسیار جمع و جور ارائه می دهد. و مانند بقیه اپل سیلیکون فوق کارآمد، این شرکت عملکرد هر وات بسته های M1 Ultra پیشرو در صنعت را به نمایش می گذارد.

در مقایسه با یک رایانه رومیزی 16 هسته ای، M1 Ultra عملکرد بیشتری را با 100 وات توان کمتر ارائه می دهد.

Mac Studio در مقابل سایر مک ها - مشخصات M1 Ultra

و اپل می‌گوید که M1 Ultra در مقایسه با پردازنده گرافیکی مجزای سطح بالا، 200 وات انرژی کمتری مصرف می‌کند (اما Ultra نمی‌تواند از RTX 3090 بهتر عمل کند، به همین دلیل است. نمودار زیر اپل گمراه کننده است).

Mac Studio در مقابل سایر مک ها - جزئیات GPU M1 Ultra

یک گروه از کاربرانی که با مک استودیو بازگشت سرمایه قابل توجهی خواهند داشت، خلاقانی هستند که با ویدیو کار می کنند. به لطف یک موتور چند رسانه ای قدرتمند، M1 Ultra می تواند تا 18 جریان 8K ProRes را مدیریت کند.

و اپل ادعا می‌کند که M1 Ultra می‌تواند تا ۵.۶ برابر سریع‌تر از مک پرو ۲۸ هسته‌ای با شتاب‌دهنده سخت‌افزار Afterburner ویدیو را رمزگذاری کند.

اپل همچنین ادعا می کند که M1 Ultra برای طراحان گرافیکی که با محیط های سه بعدی بزرگ کار می کنند و توسعه دهندگانی که کد را کامپایل می کنند، دستاوردهای عملکردی بسیار خوبی خواهد داشت.

بررسی ها ادعاهای اپل در مورد عملکرد و کارایی بالا را در حالی که تقریباً ساکت است، تأیید می کند. اما ممکن است ارزش این را داشته باشد که آیا M1 Ultra (یا Max) برای نیازهای شما بیش از حد باشد.

قابلیت اتصال

مک استودیو در مقایسه با بقیه خطوط مک، طیف چشمگیر ورودی/خروجی را ارائه می دهد که بر اساس بازخورد متخصصان خلاق واقعی و سایر کاربران باتجربه مک طراحی شده است.

خارج از Mac Pro، مک استودیو اتصالی را ارائه می‌کند که سایر مک‌ها باید برای آن به یک داک Thunderbolt خارجی تکیه کنند، مانند 6 پورت Thunderbolt 4/USB4، 10 گیگابایت اترنت و یک اسلات SDXC UHS-II.

استودیو مک مک بوک پرو مک مینی/آی مک مک پرو
Thunderbolt 4/USB4 تا شش 3 2
Thunderbolt 3/USB-C تا 12
USB-A 2 2/❌ 2
hdmi 1 1 1/❌
اسلات SDXC UHS-II UHS-I
شبکه محلی کابلی 10 گیگابایت گیگابیت دوتایی 10 گیگ
جک هدفون
WiFi 6 (802.11ax)
WiFi 5 (802.11ac)
بلوتوث 5.0

و البته، درگاه‌های جلویی راحتی قابل ملاحظه‌ای را در مک استودیو فراهم می‌کنند که با مک مینی یا iMac نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

با این حال، از سوی دیگر، اگر در مورد چیزی مانند مک مینی یا مک بوک پرو در برابر مک استودیو بحث می کنید، قیمت 200 تا 300 دلار تاندربولت داک می تواند در کل پول زیادی برای شما صرفه جویی کند (تا زمانی که به یک تراشه رده بالا M1 نیاز نداشته باشید).

یکی دیگر از جنبه های اتصال که باید در نظر بگیرید، داشتن یک Mac دسکتاپ اختصاصی دائمی در مقایسه با لپ تاپ مک چقدر برای شما مهم است؟

نمایش(های)

Mac Studio Display

مانند مک مینی و مک پرو، مک استودیو از شما می خواهد که نمایشگر(های) خود را بیاورید. البته این همان جایی است که استودیو نمایشگر جدید وارد می‌شود، و مک استودیو همچنین با نمایشگر Pro Display XDR اپل و همچنین بسیاری از نمایشگرهای مقرون‌به‌صرفه‌تر کار می‌کند.

و با تمام آن پورت‌های Thunderbolt 4/USB4، مک استودیو با M1 Ultra می‌تواند نمایشگرهای خارجی بیشتری را نسبت به هر مک دیگری به جز مک پرو، تامین کند.

استودیو مک مک بوک پرو مک مینی آی مک مک پرو
صفحه نمایش یکپارچه ✅ (نمایشگر XDR با ProMotion) ✅ (نمایشگر رتینا 4.5K)
پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی حداکثر 5 (4 @ 6K و 1 @ 4K) حداکثر 4 (3 @ 6K + 1 @ 4K) 1@6K 1@6K تا 12 (12 @ 4K یا 6 @ 6K)

نکته مهم در اینجا این است که اگر به چیزی بیش از یک صفحه نمایش خارجی نیاز دارید، مک مینی انتخاب خوبی نیست. در همین حال، مک بوک پرو یا مک استودیو با چیپست M1 Pro، Max یا Ultra بیشترین انعطاف پذیری صفحه نمایش خارجی را بدون ارتقا به مک پرو ارائه می دهند.

قیمت گذاری

بسته به بودجه شما، استودیو مک طیف وسیعی از 1999 دلار برای مدل پایه با M1 Max تا 7999 دلار برای نسخه کاملاً بارگذاری شده با M1 Ultra دارد.

اولویت‌های شما در رابطه با تراشه M1 مورد نیاز، میزان ارزشی که برای رایانه رومیزی قائل هستید در مقابل MacBook Pro که طبیعتاً دارای صفحه نمایش XDR یکپارچه است، و میزان حافظه و فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز شما بهترین راه‌حل را برای شما تعیین می‌کند.

14 اینچ مک بوک پرو از 1999 دلار شروع می شود مانند مک استودیو اما با تراشه کمتر قدرتمند M1 Pro. برای دریافت M1 Max، باید از 2899 دلار شروع کنید.

در ضمن، اگر با M1 خوب هستید، iMac یک معامله است 1500 دلار با صفحه نمایش داخلی 4.5K، مک مینی با M1 فقط از 699 دلارو M1 مک بوک ایر از 999 دلار.

خلاصه ای از مک استودیو در مقایسه با سایر مک ها

شانس خوب است، شما از قبل می دانید که آیا استودیو مک در روند کار شما تفاوت ایجاد می کند و ارزشش را دارد. اما اگر یک حرفه ای خلاق، توسعه دهنده، دانشمند یا مانند آن نیستید که مرتباً مک خود را به حد مجاز می رساند، احتمالاً یکی از آنها بهتر به شما خدمات می دهد. مک های مقرون به صرفه تر. مگر اینکه برای داشتن جدیدترین و بهترین دستگاه رومیزی اپل بدتان نمی‌آید پول نقد اضافی را خرج کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی