مک بوک پرو 16 اینچی 2021: چه عملکردی را می توانیم انتظار داشته باشیم؟

اگر تراشه بر اساس پیشرفت‌های معماری پردازنده A15 باشد که پاییز امسال برای آیفون‌ها و آیپدها عرضه می‌شود، M2 منطقی‌تر خواهد بود، در حالی که اگر M1 متورم باشد، M1X منطقی‌تر است. صادقانه بگویم، به نظر سخت است که باور کنیم یک تراشه سری M مبتنی بر معماری A15 از قبل آماده تولید باشد، بنابراین حدس می‌زنم هر محموله جدید تراشه‌های سیلیکونی اپل در سال 2021 بر اساس A14 و M1 باشد.

ابتدا، او پیشنهاد می کند که اپل باید از نظر فنی تراشه نسل بعدی را به جای M2 به عنوان M1X برچسب گذاری کند، اگرچه او اذعان می کند که ممکن است این شرکت به دلایل بازاریابی M2 را انتخاب کند.

من مطمئن نیستم که با آن موافق باشم: دلیلی نمی بینم که اپل نتواند همزمان روی تراشه های M2 و A15 کار کند. اما کراس می‌گوید شکست دادن پردازنده 8 هسته‌ای i9 اینتل در هر صورت بی‌معنا است.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

جیسون کراس در مورد macworld.

با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که می‌توانیم در عملکرد و عمر باتری انتظار داشته باشیم، کیف پول خود را برای روز اول خرید مک‌بوک پرو 16 اینچی 2021 آماده می‌کنم تا جایگزین مدل فعلی اینتل شود. به خصوص از آنجایی که من انتظار دارم ارزش فروش مجدد دستگاه موجود من ضربه بزرگی را وارد کند…

فراتر از عملکرد پردازنده‌های رده بالای اینتل چالشی به نظر نمی‌رسد، اما تطبیق یا شکست دادن پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته موجود در ساخت‌های سفارشی ماشین‌های اینتل ممکن است کار بیشتری را بطلبد…

مک بوک پرو 16 اینچی یک Radeon Pro 5500M یا 5600M با 4 یا 8 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی ارائه می‌کند، بنابراین ما به حدود پنج ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی نگاه می‌کنیم. iMac 27 اینچی می‌تواند هر چیزی را در خود جای دهد، از Radeon Pro 5300 با 4 گیگابایت رم گرفته تا 5700XT با 16 گیگابایت. حافظه پرسرعت GDDR6.

در اینجا لازم به ذکر است که بلومبرگ گزارش داد که مک بوک پرو 16 اینچی 2021 از 12 هسته 20 هسته ای برخوردار خواهد بود. اگر چنین باشد، تفاوت بین مدل های سیلیکون اینتل و اپل واقعا شگفت انگیز خواهد بود.

جایی که کراس و بلومبرگ موافق این است که می توانیم انتظار یک پردازنده گرافیکی 16 هسته ای را داشته باشیم.

تنها با چهار هسته با کارایی بالا، M1 تقریباً به یک Core i9 8 هسته ای می رسد و یک هسته بسیار سریعتر است. 8 هسته با کارایی بالا را تصور کنید!

در حالی که ما از عملکرد نسبی GPU در M1 بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم – متوجه شدیم که وزن آن بسیار بالاتر از رده وزنی 2.6 ترافلاپ است – اما اگر بخواهد از تراشه‌های Radeon فراتر رود که اپل محصولاتش را امروز عرضه می‌کند، همچنان به تقویت زیادی نیاز دارد. دوبرابر کردن هسته های GPU باید این کار را انجام دهد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

M1 تعداد هسته‌های GPU در A14 را از چهار به هشت دو برابر کرد و ما معتقدیم که مرحله بعدی در Apple Silicon دوباره آن را دو برابر خواهد کرد. یک GPU 16 هسته ای (که 256 واحد اجرایی را به اپل می دهد) مطمئناً به اندازه یک سیستم روی تراشه بزرگ خواهد بود. اما از بین تمام به روز رسانی ها، این مورد نیاز برای جایگزینی آنچه اپل در حال حاضر در بازار دارد، است. مک‌بوک پرو و ​​آی‌مک‌های بزرگ‌تر دارای پردازنده‌های گرافیکی گسسته AMD Radeon هستند که هر کدام دارای حافظه پرسرعت مخصوص به خود هستند.

A14 دارای چهار هسته CPU با راندمان بالا (کندتر اما کم مصرف) و دو هسته پردازشی با کارایی بالا (بسیار سریع اما پرقدرت) است. M1 هر چهار هسته کارآمد را حفظ کرد و هسته های با کارایی بالا را دو برابر کرد و به 4 هسته رساند و در مجموع 8 هسته CPU داشت. منطقی است که تکامل بعدی دوباره آنها را دو برابر کند و به هشت هسته با کارایی بالا، در مجموع 12 هسته پردازنده، برساند.

در نهایت، او پیشنهاد می کند که اپل باید گذرگاه حافظه 128 بیتی A14 را به 256 بیت دو برابر کند تا اطمینان حاصل شود که پهنای باند حافظه گلوگاهی برای عملکرد GPU نیست.

ما انتظار داریم اپل مک بوک پرو 16 اینچی 2021 را همراه با اپل سیلیکون در اواخر سال جاری عرضه کند. در حال حاضر مشخص نیست که اپل تراشه M1X یا M2 را برچسب گذاری می کند، اما در هر صورت، می توانیم انتظار بهبود عملکرد بسیار چشمگیری را نسبت به MacBook Pro 13 اینچی مبتنی بر M1 فعلی داشته باشیم (در بالا).

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.