نبرد اپل و اسپاتیفای را می توان با سازش Epic حل کرد

این منجر به یک اتهام جدید و محدودتر ضد تراست علیه اپل خواهد شد. یعنی نمی‌تواند از اطلاع‌رسانی برنامه‌ها به کاربران در مورد گزینه‌های پرداخت شخص ثالث جلوگیری کند.

از این طریق اپل می تواند تلاش کند متقاعد کردن کاربران می توانند خریدهای درون برنامه ای انجام دهند، در حالی که توسعه دهندگان آزاد خواهند بود تا آنها را به سایر گزینه های پرداخت هدایت کنند.

بروکسل تحقیقات ضد انحصار طولانی‌مدت خود علیه اپل را محدود کرده است و بر این تمرکز دارد که چگونه این غول فناوری برنامه‌هایی مانند Spotify را از اطلاع‌رسانی به کاربران درباره گزینه‌های اشتراک جایگزین مسدود می‌کند.

علاوه بر این، قوانین اپ استور اپل حتی به برنامه Spotify اجازه نمی دهد تا راه های دیگری را برای اشتراک در این سرویس به کاربران بگوید.

اکنون به نظر می رسد که می توان همین سازش را در اروپا نیز یافت. THE فایننشال تایمز گزارش می دهد که تحقیقات در مورد شکایت Spotify تنها به این سؤال محدود شده است که آیا این برنامه می تواند یک پیوند اشتراک خارجی داشته باشد یا خیر.

حدود چهار سال پس از آغاز نبرد اپل و اسپاتیفای در سال 2019، ممکن است اولین نشانه ای از چگونگی حل و فصل اختلافات ضد تراست اتحادیه اروپا داشته باشیم.

در ژانویه امسال، اسپاتیفای با نامه ای سرگشاده به مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، فشارها را افزایش داد. این قرارداد توسط مدیران عامل و مدیران ارشد سازمان‌های دیجیتال که نمایندگی انتشار، پخش صدا، نرم‌افزار وب، ارتباطات و بازار را نمایندگی می‌کنند – از جمله Basecamp، Deezer و Proton امضا کردند.

نبرد اپل/اسپاتیفای قابل حل است

اپیک گیمز در سال 2020 پس از اینکه سازنده آیفون فورتنایت را از اپ استور حذف کرد، زمانی که شرکت بازی گزینه پرداخت مستقیم را به برنامه اضافه کرد، شکایت مشابهی را در ایالات متحده علیه اپل تنظیم کرد. در این مورد، دادگاه تصمیم سازشی صادر کرد: توسعه دهندگان باید آزاد باشند تا کاربران را به گزینه های پرداخت شخص ثالث در برنامه های خود هدایت کنند.

با خواندن بین خطوط یک گزارش کوتاه امروز، به نظر می رسد که کمیسیون اروپا به سمت یک تصمیم سازش پیش می رود، که همان چیزی است که در پرونده Apple v Epic Games در ایالات متحده صادر شد.

زمینه

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی عکس: Felipepelaquim/Unsplash

شارژ جدید باید تا چند ساعت آینده اعلام شود.

کمیسیون به یک نتیجه اولیه رسید که Spotify درست می گفت و اپل احتمالاً قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض می کند، اما هنوز هیچ حکمی صادر نشده است.

او گفت در حالی که اپل موزیک می‌تواند اشتراک درون‌برنامه‌ای را بدون هیچ جریمه‌ای ارائه دهد، اسپاتیفای باید 30 درصد (یا 15 درصد از سال دوم) از درآمد اشتراک خود را در صورت انجام این کار به اپل بدهد. با توجه به حاشیه های کوچکی که سرویس های پخش موسیقی روی آن کار می کنند، غیرممکن است.

Spotify تقریباً دقیقاً چهار سال پیش یک شکایت ضدتراست اروپایی علیه اپل تنظیم کرد و ادعا کرد که اپل به سرویس پخش موسیقی خود مزیتی ناعادلانه نسبت به Spotify داده است.