نبرد اپل و کوالکام به پایان رسید (فعلا)

همانطور که توسط رویترز با این حال، امروز درخواست اپل برای به چالش کشیدن اعتبار دو پتنت به نفع کوالکام تصمیم گرفته شده است. اپل سپس به دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال شکایت کرد، و دادگاه تجدید نظر را به این دلیل رد کرد که اپل “در نتیجه حل و فصل حق ندارد پرونده را پیگیری کند”.

اپل در پرونده های خود برای رسیدگی های تجدیدنظر و اختلاف استدلال کرد که “پرداخت های حق امتیاز و خطر شکایت مجدد، رسیدگی به این پرونده را بر اساس ماهیت آن تضمین می کند.” اپل این استدلال را تا دیوان عالی ایالات متحده پیش برد.

با این حال، از آن زمان، اپل تجارت مودم گوشی های هوشمند اینتل را به عنوان بخشی از یک معامله میلیارد دلاری بین این دو شرکت خریداری کرد. اپل در حال توسعه مودم های 5G خود است که می تواند از سال 2023 در آیفون استفاده کند.

این ما را به امروز می رساند. دادگاه عالی ایالات متحده به طور رسمی تلاش های اپل برای پیگیری دعوی قضایی بر سر اعتبار دو پتنت کوالکام را رد کرد.

گرفتن 9to5Mac

علیرغم این توافق، اپل به تلاش های خود برای به چالش کشیدن اعتبار دو پتنت کوالکام با هیئت آزمایشی و تجدیدنظر پتنت اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ادامه داد. توافقنامه صدور مجوزی که در حل و فصل انجام شد، ده ها هزار پتنت کوالکام، از جمله دو موردی که توسط اپل به چالش کشیده شده بود را پوشش می داد.

با این حال، اپل در سال 2025 قدرت بیشتری نسبت به دعوای اصلی در سال 2019 خواهد داشت. در سال 2019، اپل در حال ارتقای اتصال آیفون به 5G بود – و برای این کار به مودم های کوالکام نیاز داشت.

آنچه در سال 2025 و/یا 2027 اتفاق خواهد افتاد باید دید. نگرانی اپل این است که ظاهراً اگر توافقنامه دیگری برای صدور مجوز حاصل نشود، ممکن است با دعوی قضایی بیشتری از سوی کوالکام مواجه شود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

کوالکام به نوبه خود گفت اپل “هیچ آسیب مشخصی که به آن وضعیت قانونی مناسب بدهد، نشان نداده است.” دولت بایدن همچنین در ماه آوریل از دیوان عالی درخواست کرد که درخواست تجدیدنظر اپل را رد کند.

داشتن توانایی استفاده از مودم های خود در آیفون به این معنی است که اپل در هر نوع مذاکره و دادخواهی با اپل قدرت بسیار بیشتری خواهد داشت، حتی اگر هنوز مجبور باشد برخی از پتنت ها را از کوالکام مجوز دهد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل و کوالکام دعوای چند میلیاردی خود را در سال 2019، اولین روزی که این دعوا راه اندازی شد، حل و فصل کردند. به عنوان بخشی از تسویه حساب، اپل مبلغی را به کوالکام پرداخت کرد و این دو قرارداد مجوز شش ساله ای را امضا کردند که تا سال 2025 ادامه دارد. همچنین یک گزینه دو ساله برای تمدید این قرارداد وجود دارد.

دادگاه عالی ایالات متحده درخواست تجدید نظر اپل در نبرد حقوقی خود علیه کوالکام را رد کرده است. اپل در سال 2019 نبرد حقوقی خود با کوالکام را حل و فصل کرد، اما به چالش کشیدن دو پتنت اجازه ادامه یافت. در نهایت، هیئت محاکمه و استیناف پتنت به نفع کوالکام رای داد.

نبرد اپل و کوالکام بالاخره به پایان رسید (فعلا)

با تصمیم امروز برای رد پیشنهاد اپل برای استماع، نبرد بین اپل و کوالکام رسما (در حال حاضر) به پایان رسیده است. همانطور که توضیح داده شد، قرارداد مجوز فعلی تا سال 2025 با امکان تمدید تا سال 2027 اجرا می شود.

اپل به دادگاه عالی گفت که پس از انقضای قرارداد در سال 2025 یا در سال 2027 در صورت تمدید مدت تسویه حساب، همچنان با خطر دعوی قضایی مواجه است. اپل گفت که کوالکام قبلاً یک بار شکایت کرده است، “از قصد خود برای انجام مجدد آن چشم پوشی نکرده است” و “سابقه اجرای تهاجمی پتنت های خود را دارد.”