نبرد مالیاتی ایرلندی اپل توسط عالی ترین دادگاه اروپا تصمیم گیری خواهد شد

اولین نشانه از نتیجه این تجدیدنظر نهایی در 9 نوامبر خواهد بود و قضاوت در مقطعی پس از آن انجام خواهد شد.

آن جلسه دیروز برگزار شد و EC استدلال کرد که دادگاه بدوی در تفسیر قانون اشتباه کرده است.

باید تاکید کرد که اپل در چارچوب قانون عمل می کرد: این طرح یک طرح مالیاتی بود اجتناب (که قانونی است) نه مالی در رفتن (که نیست). سایر شرکت‌های آمریکایی مانند آمازون و استارباکس از طرح‌های تقریباً یکسانی استفاده کردند.

همه طرف‌ها در حال حاضر ادعای خود را مطرح کرده‌اند و ما منتظر تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا اپل باید 13 میلیارد یورو (14 میلیارد دلار) مالیات کم‌پرداخت را بپردازد یا خیر، هستیم.

نبرد مالیاتی اپل ایرلندی: داستان تاکنون

اپل ادعا می کند که تمام مالیات های مربوط به هر کشور را پرداخت کرده است و هنگام بازگرداندن این سودها از ایرلند، مالیات ایالات متحده را پرداخت کرده است.

نتیجه قبل از نوامبر مشخص نخواهد شد

به طور معمول، اگر من وارد یک فروشگاه اپل در انگلستان شوم و یک آیفون بخرم، اپل مالیات شرکت بریتانیا را بر روی سود حاصل از آن فروش می پردازد. این نرخ در طول سال ها کمی نوسان داشته است، اما حدود 19٪ است. همین امر برای فروش در هر یک از کشورهای اروپایی دیگر، با نرخ های مشابه اعمال می شود.

متأسفانه، همانطور که رویترز اشاره می کند، به نظر می رسد اتحادیه اروپا در زمینی متزلزل است. اگرچه او ابتدا در دعاوی مشابه علیه سه شرکت دیگر پیروز شد، اما همه آنها در دادگاه تجدید نظر لغو شدند.

مقام رقابت اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر متحمل ضررهای قانونی به دنبال چالش‌های خودروساز Stellantis، آمازون و استارباکس شده است، اگرچه زمانی که CJEU در سپتامبر در یک پرونده معافیت مالیاتی بلژیک علیه گروهی از شرکت‌های چندملیتی جانبداری کرد، یک پیروزی قانونی به دست آورد.

هنگامی که اپل به دنبال یک دفتر مرکزی اروپایی بود، موفق شد از مکانیزم حسابداری استفاده کند که به آن اجازه می دهد از پرداخت مالیات شرکتی بر فروش خود در 27 کشور اروپایی اجتناب کند. تمام سود به دفتر مرکزی اروپا منتقل می شود.

دادگاه گفت EC نتوانست ثابت کند که اپل مزیت ناعادلانه ای دریافت کرده است و در واقع از تنظیم کننده ها به دلیل کوتاهی در ارائه شواهد کافی انتقاد می کند. EC مدت زیادی طول کشید تا گزینه های خود را بررسی کند، قبل از اینکه درخواست تجدید نظر در دادگاه دادگستری اروپا (ECJ) ارائه دهد.

با این حال، پس از اینکه این موضوع به اطلاع عموم رسید، خشم عمومی علیه شرکت‌های بزرگ آمریکایی که از پرداخت مالیات در کشورهای اروپایی اجتناب می‌کردند، به وجود آمد، در حالی که شرکت‌های کوچکتر مجبور بودند تمام سهم خود را بپردازند. این جنجال باعث شد اپل استفاده از این ساختار را متوقف کند و اکنون در هر یک از کشورهایی که در آن فعالیت می کند مالیات پرداخت می کند.

تماس نهایی

تیم کوک، مدیر عامل اپل، رسما طرفدار یک قرارداد مالیاتی جهانی است.

نتیجه نبرد مالیاتی طولانی مدت ایرلند بین اپل و کمیسیون اروپا پس از ارائه درخواست تجدیدنظر نهایی اتحادیه اروپا علیه این حکم مبنی بر اینکه سازنده آیفون در قبال مالیات کم پرداختی در ایرلند مسئولیتی ندارد، توسط عالی ترین دادگاه اروپا تعیین خواهد شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اتحادیه اروپا دولت ایرلند را با این استدلال که معامله یار غیرقانونی است به دادگاه برد. EC در این پرونده پیروز شد و ایرلند به دریافت 13 میلیارد یورو (14 میلیارد دلار) مالیات از اپل محکوم شد.

جووانی پیتروزلا، وکیل دادگستری CJEU، در 9 نوامبر یک نظر غیرالزام آور ارائه خواهد کرد و پس از آن حکم دادگاه صادر خواهد شد.

اما به هر حال همه چیز تغییر می کند

سپس شرکت به دنبال کشوری بود که به آن اجازه دهد حداقل مالیات را در آنجا بپردازد. ایرلند با ترتیباتی موافقت کرد که منجر به نرخ موثر مالیات حدود 2 درصد شود. به این معامله مالیاتی «عزیزان» می گویند، که در آن دولت یک معامله ویژه به یک تجارت بزرگ ارائه می دهد زیرا درآمد مالیاتی و مشاغل ناشی از آن را می خواهد.

اپل پس از انتشار عمومی از طرح مالیاتی استفاده نکرد. ایرلند ارائه موافقتنامه های مالیاتی سودمند را متوقف کرده است (لوکزامبورگ و هلند نیز به توافقات مشابه خود پایان می دهند). و پیشرفت های خوبی در مورد توافق جهانی صورت گرفته است که به شرکت های بزرگ اجازه می دهد در هر یک از کشورهایی که در آن فعالیت می کنند مالیات بپردازند.

با این حال، کاری که اپل انجام داده این است که – روی کاغذ – هیچ سودی در هیچ کشور اروپایی به جز ایرلند حاصل نشود. این طرح به شرح زیر عمل کرد:

  • شرکت اپل در ایالات متحده مجوز ساخت و فروش آیفون در اروپا را به اپل ایرلند فروخته است.
  • اپل ایرلند سپس آیفون را به اپل فرانسه، اپل ایتالیا و غیره فروخت.
  • او این شرکت های اروپایی را متهم کرد قیمت تقریبا کامل خرده فروشی از آیفون
  • این بدان معنی است که هیچ یک از فروشگاه های اپل در اروپا سودی کسب نکرده و بنابراین مالیات شرکتی پرداخت نمی کند.
  • تمام سودها در ایرلند به دست آمد و یک توافق دوستانه به این معنی بود که او مالیات بسیار کمی را در آنجا پرداخت کرد.

همه چیز به همین جا ختم نشد: دولت ایرلند و اپل به این تصمیم اعتراض کردند و آنها پیروز شدند. سپس EC درخواست تجدید نظر کرد این تصمیم گیری، ارسال پرونده به معادل دادگاه عالی ایالات متحده، دیوان دادگستری اروپا.

طرح اجتناب از مالیات مورد استفاده اپل