نحوه نصب دوربین مداربسته در آسانسور + آموزش

در اصل ، NVR و DVR هر دو وظیفه ضبط فیلم را نصب دزدگیر اماکن در منزل بر عهده دارند. به طور کلی، دوربین های دیجیتال رزولوشن 6 تا 20 برابر بیشتر از دوربین های آنالوگ دارند. البته دقت کنید که دسترسی به دوربینهایی که در آسانسور نصب میشوند به دلیل ارتفاع کم، آسانتر است و میتواند توسط افراد آسیب ببینند یا ربوده شوند، بنابراین سعی کنید برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور، از دوربینهای توکار استفاده کنید. به دلیل آنکه آسانسورها مدام در حال حرکت هستند، نصب دوربین مداربسته در آسانسور، باید توسط افراد حرفهای صورت گیرد تا در آینده مشکلی برای سیستم امنیتی آسانسور ساختمان ایجاد نشود. این هشدارها به شما امکان میدهد تا وارد سیستم مدیریت دوربین خود شوید تا ببینید چه اتفاقی افتاده است و اقدام به رفع مشکل کنید. راهکار اول این است که میتوانید از دوربینهای بیسیم برای نصب استفاده کنید که یک راهکار مطمئن و دائمی است و مشکل را بهکلی رفع میکند. نصب دوربین مداربسته در آسانسور باید توسط هیئت مدیره ساختمان تایید شود و بدون کسب مجوز، نمیتوانید اقدام به نصب دوربین کنید. برای سیستم HD آنالوگ، دوربین را به کابل های ویدئو و برق وصل کنید. سیستم های DVR داده های ویدئویی را در ضبط کننده پردازش می کنند ، در حالی که سیستم های NVR داده های ویدئویی را در دوربین رمزگذاری و پردازش می کنند ، سپس آنها را به ضبط کننده NVR که برای ذخیره سازی و مشاهده از راه دور استفاده می شود ارسال می کنند.

دوربین های IP، داده ها را قبل از انتقال از طریق اینترنت به سرور شما رمزگذاری و فشرده می کنند و از VPN پشتیبانی می کنند و امنیت بیشتری دارند. دوربینهای دام، معمولا ظاهر کوچک و جمعوجوری دارند بر روی سقف نصب میشوند. امروزه، دوربینهای مداربسته نظارتی، برای فراهم کردن امنیت، توسط کاربران زیادی تهیه میشوند. از موارد دیگری که باید هنگام تهیه دوربین مداربسته برای آسانسور، توجه کنید، زاویه دید دوربین مداربسته است. از طرفی، بعد از نصب دوربین مداربسته، باید در ورودی آسانسور هشدار لازم نسبت به وجود دوربین در آسانسور نصب شود. همچنین در قرارگیری آنها آزادی و تطبیق پذیری بیشتری وجود دارد ، زیرا فقط باید در همان LAN (شبکه محلی) دوربین های مبتنی بر IP باشد. همچنین بی سیم ها را می توان در ساختمانهایی که کابل کشی عملی نیست یا کلا مثل ساختمان های تاریخی غیرممکن می باشد، استفاده کرد. همچنین برای برق، صدا و تصویر نیز یک کابل جداگانه می خواهد. تصاویر دوربینهای IP از آنجایی که تصاویر دیجیتالی هستند، در فواصل طولانی و هنگامی که به فرمت های مختلف تبدیل می شود، وضوح 100% خود را حفظ می کنند. چراکه در صورت خروج یا ورود به آسانسور، با باز شدن درب آن و حجوم نور به داخل، ممکن است بخشی از تصویر که در مقابل این نور قرار دارد تیره شده و وضوح آن کاهش یابد.

از طرف دیگر به روز شدن این تجهیزات نیز در تقاضای رو به افزایش آن بی تأثیر نبوده است. هزینه لوله کشی فلکسی به ازای هر متر از حداقل 5 تا 8 هزار تومان می باشد. مثلا هزینه نصب داکت کشی از حداقل 4500 تومان تا 6000 تومان با توجه به PVC 3.5 یا 9 سانتی به ازای هر متر می باشد. یا هزینه نصب دوربین های IP گرانتر از دوربین های آنالوگ می باشد. در دوربین های آنالوگ با افزایش فاصله و هنگامی که از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل می شود، وضوح خود را از دست می دهد. این قابلیت، با متعادلسازی نوردهی، وضوح تصویر را بهبود میبخشد. با فعال کردن این قابلیت، در صورت تلاش شخصی برای دستکاری دوربین مداربسته، هشدارهای لازم را دریافت میکنید. با توجه به این که آسیب رساندن به آسانسورها کاملا محتمل است، بهتر است دوربین شما از قابلیت تشخیص دستکاری دوربین مداربسته، پشتیبانی کند.

بهتر است دوربین مداربسته آسانسور نیز از این قابلیت پشتیبانی کنند. چالش اصلی در خصوص نصب دوربین مداربسته در آسانسور، اتصال دوربین به DVR یا NVR بهدلیل جابهجایی کابین آسانسور است. نصب دوربین مداربسته در آسانسور ها نیز به دلیل تردد زیاد، ضروری است و میتواند امنیت لازم را فراهم کند. توجه داشته باشید که قابلیت WDR برای دوربینهایی که قصد دارید در آسانسور نصب کنید، الزامی است. درکنار آن، برای رفع این مشکل، دوربینهای مخفی نیز میتوانند انتخاب مناسبی برای نصب در آسانسور باشند. دوربینهای IP نیز از طریق کابل کواکسیال و با اتصالات بیسیم کار میکنند. این روزها دیگر با یک مدل دوربین مدار بسته سر و کار نداریم و هر کسب و کاری بنا بر نیاز خود مدل خاصی از دوربین های مدار بسته را درخواست خواهد کرد. دوره نصب دوربین را کاملا عملی زیر نظر اساتیدی که به صورت عملی در بازار به کار مشغول بوده و با تجربه از نظر بازار کار واقعی و درآمدی می باشند، در کارگاه های کامل و مجهز کار خواهید کرد. دستکاری میتواند شامل آسیب زدن به دوربین، پوشاندن دوربین با پارچه یا کاغذ و در کل هر عملی که در عملکرد دوربین اختلال ایجاد میکند، شود. در واقع، با تنظیمات سادهای که در دوربین انجام میشود، در صورت دستکاری، دوربین هشدارهای لازم را میدهد.