نحوه پشتیبان گیری از iPhone، iPad، Mac با گزینه های رایگان و پیشرفته

Backblaze احتمالاً محبوب ترین سرویس پشتیبان گیری خودکار ابری برای مک (و سایر سیستم عامل ها) است. برنامه ها از 7 دلار در ماه یا 70 دلار در سال در هر دستگاه برای داده های نامحدود شروع می شوند. این یک راه ساده برای اطمینان از پشتیبان گیری مک شما در خارج از سایت است.

تهیه نسخه پشتیبان از iPhone، iPad یا iPod با مک ساده است، اما به این معنی است که باید به یاد داشته باشید که آن را وصل کنید. یکی از مزیت‌های اینجا این است که نسخه‌های پشتیبان iOS شما با بک‌آپ‌های مک (ماشین زمان و غیره) نیز ذخیره می‌شوند.

  1. دستگاه خود را با کابل Lightning به USB به رایانه خود وصل کنید.
  2. اگر از شما خواسته شد، “Trust this computer” را انتخاب کنید.
  3. در macOS Catalina و نسخه های جدیدتر، پنجره Finder را باز کنید
    • در macOS Mojave و نسخه های قبلی، iTunes را باز کنید (همانطور برای رایانه های شخصی)
  4. آیفون خود را در نوار کناری سمت چپ پیدا کنید و روی آن کلیک کنید (بالا سمت چپ نزدیک کنترل‌های پخش در iTunes)
  5. در وسط صفحه، کلیک کنید همین حالا نسخه پشتیبان تهیه کن
    • می توانید وضعیت پشتیبان خود را در نوار کناری بررسی کنید
  6. قبل از اینکه آیفون خود را از برق بکشید، روی دکمه خروج در کنار آیفون خود کلیک کنید
  7. همچنین می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض پشتیبان‌گیری را در وسط صفحه تغییر دهید (نشان داده شده در زیر) تا همیشه از تمام داده‌های آیفون/آی‌پد/آی‌پاد خود در زمان اتصال به برق، نسخه پشتیبان تهیه کنید.
پشتیبان گیری از iPhone iPad Mac - پشتیبان گیری با Mac

از iPhone و iPad با گزینه های شخص ثالث نسخه پشتیبان تهیه کنید

پس از پشتیبان گیری iCloud هنگامی که iPhone، iPad یا iPod touch شما در حال شارژ شدن است و با صفحه قفل به Wi-Fi متصل می شود، به طور خودکار پشتیبان گیری می شود. همچنین بهتر است آنچه را که در iCloud پشتیبان گرفته‌اید با کلیدهای نشان داده شده در بالا مرور کنید.

اگر به دنبال جایگزینی برای استفاده از Time Machine برای پشتیبان گیری هستید که کنترل بیشتر و گزینه های پیشرفته را ارائه می دهد، Carbon Copy Cloner انتخاب خوبی است. شما می توانید طیف وسیعی از وظایف پشتیبان را ایجاد کنید تا به صورت خودکار یا دستی بر اساس یک برنامه اجرا شوند. و می‌توانید انتخاب کنید که از مک خود در درایوهای خارجی و همچنین سایر مک‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

راهنمای جامع ما را برای جزئیات گام به گام در مورد نحوه تنظیم آن بررسی کنید:

پشتیبان گیری ماشین زمان با NAS

ساده ترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان از دستگاه iOS/iPadOS از طریق iCloud است. اگر اتفاقی برای دستگاه شما بیفتد یا آن را ارتقا دهید، بازیابی همه چیز با پشتیبان گیری iCloud آسان است.

در زیر، بیش از 8 روش برای پشتیبان‌گیری از همه دستگاه‌های اپل، از جمله گزینه‌های داخلی رایگان مانند iCloud و Mac و همچنین راه‌حل‌های پیشرفته‌تر را بررسی خواهیم کرد. آیا همه آنها را می شناسید؟

نکات و ترفندهایی برای پشتیبان گیری از iPhone، iPad و Mac

پشتیبان گیری از آیفون و آیپد

iCloud

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی

یکی از مواردی که باید مراقب آن بود تمام شدن حافظه iCloud است. اپل 5 گیگابایت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، اما دور از ذهن نیست. اپل 50 گیگابایت را با قیمت 0.99 دلار در ماه و حداکثر 2 ترابایت را با قیمت 9.99 دلار در ماه ارائه می دهد. همچنین ممکن است ارزش بررسی این را داشته باشد که آیا یک بسته نرم افزاری Apple One می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند یا خیر.

آموزش های بیشتر 9to5Mac را بخوانید:

Carbon Copy Cloner یک خرید 49.99 دلاری برای همه مک های خانه شما است. همچنین می توانید آن را به صورت رایگان با یک دوره آزمایشی 30 روزه آزمایش کنید.

بیشتر

این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از پشتیبان‌گیری از مک شما است. Time Machine در macOS تعبیه شده است و با یک درایو متصل، پشتیبان‌گیری ساعتی برای 24 ساعت گذشته، پشتیبان‌گیری روزانه برای ماه گذشته و پشتیبان‌گیری هفتگی برای سال گذشته ایجاد می‌کند.

حداقل، داشتن حداقل یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم شما ضروری است، اما دو یا چند نسخه ایده آل هستند. و برای محافظت کامل، می خواهید حداقل یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود در خارج از سایت داشته باشید (با یک سرویس ابری، در صندوق بانک، در خانه یک دوست و غیره).

شما می توانید درایوهای خارجی 1 ترابایتی سیگیت و وسترن دیجیتال را با قیمت حدود 50 دلار پیدا کنید. SSDهای سریع‌تر اغلب حدود 100 دلار و سریع‌ترین حافظه خارجی – درایوهای Thunderbolt 3/4 گران‌ترین هستند.

پشتیبان گیری خودکار شخص ثالث از مک

راه دیگر برای پشتیبان گیری خودکار با Time Machine استفاده از دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) است. برخی از مزایای اصلی در اینجا شامل گزینه های پیشرفته تر و انعطاف پذیری بیشتر است.

گزینه‌های دیگر شامل برنامه‌هایی از اپراتور تلفن همراه شما و سایر اشخاص ثالث مانند Dropbox، Box، Google و غیره است. با این حال، برنامه‌های شخص ثالث معمولاً به اندازه استفاده از iCloud، Mac/PC یا سایر گزینه‌های بالا پشتیبان‌گیری جامع ارائه نمی‌کنند.

مک پشتیبان

ماشین زمان

هارد اکسترنال برای دستگاه های iOS

پشتیبان گیری اپل واچ به طور خودکار با پشتیبان گیری iCloud آیفون انجام می شود. همچنین هنگامی که اپل واچ را از آیفون لغو جفت می کنید، از آن نسخه پشتیبان تهیه می شود. در حال حاضر، هیچ راهی برای پشتیبان گیری دستی اپل واچ مانند آیفون وجود ندارد.

پشتیبان گیری از دستگاه های iOS با مک

اگر با مک خود مشکل دارید و باید اطلاعات خود را بازیابی کنید، می توانید همه چیز را با استفاده از پشتیبان گیری Time Machine بازیابی کنید یا به برنامه Time Machine در مک خود دسترسی داشته باشید تا فایل های جداگانه را بازیابی کنید.

  1. اولین باری که یک درایو خارجی را وصل می‌کنید، macOS باید از شما بپرسد که آیا می‌خواهید از آن با Time Machine استفاده کنید یا خیر.
  2. برای تنظیم دستی تنظیمات Time Machine خود، به پارامترهای سیستم > عمومی > ماشین زمان (یا روی نماد در نوار منو کلیک کنید > تنظیمات ماشین زمان را باز کنید)
  3. مطمئن شوید که کادر کنار «پشتیبان‌گیری خودکار» علامت زده شده باشد و نماد Time Machine در نوار منو نیز برای دسترسی سریع مفید است، اگر قبلاً وجود نداشته باشد.
  4. برای افزودن یک درایو پشتیبان جدید روی “انتخاب دیسک” کلیک کنید (شما می توانید از بیش از یک استفاده کنید)
    • اگر از قبل بیش از یک مورد متصل دارید، روی «افزودن یا حذف دیسک پشتیبان…» کلیک کنید.
  5. با ابزار Time Machine از نوار منو، می توانید به صورت دستی یک نسخه پشتیبان را شروع کنید، آخرین نسخه پشتیبان خود را مشاهده کنید و موارد دیگر
نحوه پشتیبان گیری از مراحل Mac Time Machine

پشتیبان گیری از ماشین زمان اشتراکی شبکه

پوشه مشترک را برای پشتیبان گیری Mac Time Machine پیکربندی کنید

یک جایگزین محبوب برای پشتیبان‌گیری از دستگاه iOS با Finder/iTunes، iMazing برای Mac/PC است. کنترل‌های پیشرفته‌ای مانند توانایی ذخیره و صادر کردن پیام‌ها، مدیریت آهنگ‌های زنگ، و تنظیمات پشتیبان‌گیری دقیق‌تر را دریافت می‌کنید. iMazing یک آزمایش رایگان ارائه می دهد و از 60 دلار برای مجوز مادام العمر سه دستگاه در دسترس است و همچنین می تواند با گزینه دستگاه های نامحدود با قیمت 65 دلار در سال استفاده شود.

دستگاه‌های iXpand از یک برنامه iOS استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر بار که آنها را وصل می‌کنید، به‌طور خودکار از عکس‌ها، مخاطبین و موارد دیگر نسخه پشتیبان تهیه کنند. همچنین می توانید داده های خود را با این دستگاه ها به صورت دستی مدیریت کنید. و اگر iPad Air یا Pro با پورت USB-C دارید، می‌توانید با برنامه Files از آنها به عنوان حافظه خارجی استفاده کنید.

یک راه خوب برای آسان کردن پشتیبان‌گیری از Time Machine برای خانواده‌ها یا مشاغل کوچک، ایجاد یک پوشه پشتیبان شبکه Time Machine مشترک است.

کلون کپی کربن

این ویژگی با macOS داخلی و رایگان است و به شما امکان می‌دهد از Mac برای میزبانی پوشه مشترک استفاده کنید، جایی که سایر مک‌ها می‌توانند نسخه‌های پشتیبان خود را ذخیره کنند.

Backblaze سابقه خوبی دارد و همچنین اگر می خواهید قبل از پرداخت یک طرح امتحان کنید، یک آزمایش 15 روزه ارائه می دهد.

پشتیبان گیری دستی

البته، همیشه می‌توانید با کشیدن و رها کردن به درایوهای خارجی یا با سرویس‌های ابری مانند iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و غیره، از تمام اطلاعات مهم خود به صورت دستی نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما معمولاً گزینه خوبی برای استفاده به عنوان پشتیبان اصلی شما نیست. استراتژی زیرا شما باید به یاد داشته باشید که آن را به طور منظم انجام دهید و احتمالاً همه داده های شما را شامل نمی شود.

امروز، 31 مارس، روز جهانی پشتیبان‌گیری است – یادآوری خوبی برای بررسی نسخه‌های پشتیبان دستگاهتان. حتی با وجود محصولات باکیفیت اپل، تهیه نسخه پشتیبان به طور منظم بسیار مهم است. هیچ دستگاهی همیشه به طور کامل کار نمی کند و سناریوهای زیادی به غیر از خرابی دستگاه وجود دارد که یک نسخه پشتیبان بسیار مهم است. بیایید به ۸ نکته و ترفند برای پشتیبان‌گیری از iPhone، iPad و Mac با گزینه‌های داخلی و شخص ثالث، پشتیبان‌گیری مشترک Time Machine، NAS و موارد دیگر نگاه کنیم.

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای پشتیبان‌گیری از iPhone، iPad و iPod touch، استفاده از درایوهای فلش Lightning/USB-C مانند دستگاه‌های SanDisk iXpand است.

با SanDisk iXpand Luxe از iPhone، iPad و iPod touch خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

در اینجا نحوه بررسی تنظیمات پشتیبان گیری iCloud خود آورده شده است:

  1. در iPhone، iPad و iPod touch، به برنامه تنظیمات
  2. روی نام خود ضربه بزنید در بالا و سپس انتخاب کنید iCloud
  3. اکنون فشار دهید پشتیبان گیری iCloud
  4. روی ضامن ضربه بزنید برای فعال کردن پشتیبان گیری iCloud در صورتی که قبلاً فعال نشده باشند
  5. می‌توانید آخرین نسخه پشتیبان‌گیری موفق iCloud را در زیر دکمه «بک‌آپ اکنون» مشاهده کنید.
نحوه پشتیبان گیری از آیفون در iCloud

در قسمت تنظیمات > iCloud، روی Manage Storage ضربه بزنید. اکنون باید «تغییر طرح فضای ذخیره‌سازی» را ببینید، آن را انتخاب کنید و برنامه فعلی را که در آن هستید و گزینه‌های ارتقا را مشاهده خواهید کرد.

پشتیبان گیری اپل واچ

پشت سر