نظر: دوربین جلوی آیفون باید به‌روزرسانی بزرگی دریافت کند

[ad_1]

با هر آیفون جدید، مشتریان همیشه انتظار بهبود دوربین را دارند. در حالی که اپل تمرکز زیادی روی حالت شب، سپس Dolby Vision و اکنون حالت سینما داشته است، یک چیز وجود دارد که این شرکت اصلاً تغییر نکرده است: دوربین جلوی آیفون.

اگر برگردی به آیفون 11 2019، خواهید دید که دارای دوربین TrueDepth با دیافراگم 12 مگاپیکسلی و ƒ/2.2 است. فیلمبرداری 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه، 25 فریم در ثانیه، 30 فریم در ثانیه، یا 60 فریم در ثانیه، فیلمبرداری 1080p HD با سرعت 25 فریم در ثانیه، 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه و پشتیبانی از فیلمبرداری Slo-mo برای 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه را ارائه می دهد.

سپس، اگر بررسی کنید صفحه مشخصات آیفون 12، دقیقاً همان مشخصات را خواهید دید: یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/2.2. چیزی که اپل شروع به تغییر کرد این بود: اصلاح لنز، حالت شب، Deep Fusion و Smart HDR 3 را اضافه کرد. بنابراین دوربین همان سنسورها را داشت اما با بهبودهایی در نرم افزار جانبی و البته با یک تراشه جدید.

در نهایت، با آیفون 13، اپل اندازه ناچ را کاهش داد، Smart HDR 4 و ویژگی‌های جدید را اضافه کرد: حالت سینمایی و سبک عکاسی. اما همچنان همان مشخصات را داشت: دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/2.2. آیا هنوز کافی است؟

اگر بررسی های آیفون 13 را با هم مقایسه کنید، خواهید دید که دوربین جلوی این گوشی بسیار عالی و کمی بهتر از مدل سال گذشته است. آیفون 13 همچنین یکی از بهترین دوربین های جلو در بازار را دارد، بنابراین شاید بله، همین می تواند کافی باشد.

اما، همانطور که در بالا خواندید، همه تغییرات برای ارتقاء نرم افزار و پردازنده های جدید است تا تغییرات فیزیکی لنز.

چیزی که عجیب است این است که اپل هنوز تلاش زیادی برای سنسورهای اصلی می کند، اما بسیار کندتر از اعمال تغییرات در دوربین جلو است. اپل پس از تغییر سنسور دوربین 7 مگاپیکسلی آیفون XS به سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 11، آن را حفظ کرد.

در حالی که این شرکت به توانایی بهبود جذب نور با سنسورهای دوربین اصلی وسواس دارد، اما این کار را با دوربین جلو انجام نداده است. و چرا؟ تا زمانی که این شرکت آیفون 14 را معرفی کند، سه سال از آخرین آپدیت اصلی دوربین جلو می گذرد.

به طور کلی، مردم لنزهای آیفون را نسبت به رقبای اندرویدی تحسین می کنند و از آنجایی که مردم همچنان در حال گرفتن سلفی هستند، آیا این موضوع نباید برای اپل در اولویت باشد؟

البته دارندگان جدید آیفون 13 حتی اگر آخرین گوشی آنها آیفون 12 باشد خوشحال خواهند شد، زیرا دوربین جلو کمی بهتر خواهد بود. اما در درازمدت، وقت آن رسیده است که اپل قابلیت های بیشتری را به دوربین جلو بدهد که به معنای حداقل دیافراگم بهتر است.

اپل می تواند بهبودهایی را برای طیف آیفون 14 ذخیره کند

همانطور که احتمالاً شنیده اید، شایعات آیفون 14 نشان می دهد که طراحی مجدد آن با صفحه نمایش پانچ سوراخ خواهد شد. با این کار، تنها تداخل در صفحه نمایش سنسور دوربین خواهد بود. این همچنین می تواند فرصتی عالی برای اپل باشد تا در نهایت سخت افزار لنز دوربین جلوی خود را ارتقا دهد.

به عنوان مثال، تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، گفت که آیفون 14 شامل پیشرفت های چشمگیری در دوربین جلو خواهد بود. بزرگترین تغییر ویژگی های ارتقا یافته فوکوس خودکار خواهد بود. متأسفانه، جزئیات بیشتر در اینجا نامشخص است.

اپل با بهره گیری از طراحی جدید و با توجه به گفته های کو، می تواند لنز فوق عریض آیپد جدید را نیز به دوربین جلوی آیفون اضافه کند. این به کاربران در طول تماس FaceTime کمک می کند و همچنین گزینه های جدیدی را برای سلفی به ارمغان می آورد.

نظر شما در مورد دوربین جلویی اپل در آیفون چیست؟ به نظر شما چه چیزی می تواند تغییر کند؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش آیفون 13 9to5mac فارسی