نقد و بررسی آیفون 14 نگاهی نزدیک به پرچمدار جدید اپل لیون تک

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که به سراغ یک آیفون دست دوم ارزانقیمت با بدنه‌ی خراب و پر از خط و خش نروید. همیشه سعی کنید آیفونی را بخرید که همچنان ظاهر براق و شیک اولیه را دارد، زیرا نشان می‌دهد صاحب قبلی از آن به خوبی مراقبت کرده است. در حالی که مقایسه امتیازات الگوبرداری در برابر رقبای اندروید یک روش ناقص برای ارزیابی قدرت نسبی گوشی‌های آیفون اپل است، با عملکرد درجه بالای پیش بینی ‌شده که این شرکت برای آن شناخته شده‌ است همخوانی دارد. اتصال G5 برای پخش ویدئو با کیفیت بهتر، تماس‌های FaceTime با کیفیت بالاتر و بازی‌های بهبودیافته˛ گنجانده شده است. سرعت mmWave فوق‌العاده سریع آن به شهرهای بزرگ ایالات متحده محدود شده است. سرعت‌های پایین‌ترG 5 زیر 6 گیگاهرتز˛ در مناطق روستایی بیشتری در ایالات متحده و سایر کشورها در دسترس است و در سایر مکان‌ها˛ از باندهای G5 بیشتر برای اتصال G5 پشتیبانی می‌کند.

  • به طور مثال، گوشی‌های Galaxy S21 و Pixel 6 تنها سه بروزرسانی اندروید را دریافت خواهند کرد.
  • با این حال ویژگی مهمی که نبودش در دوربین این دستگاه حس می‌شود، حالت شب است.
  • البته به‌خاطر رزولوشن پایین سنسور، با بزرگ کردن تصویر، جزئیات کمتری را مشاهده می‌کنیم.
  • حالت دیگری که فیلم‌برداران حرفه‌ای را خوشحال می‌کند، ProRes است که یک فرمت فشرده و با کیفیت بالا ایجاد می‌کند تا به افراد امکان مدیریت فیلم تا 8K را بدهد.
  • FaceTime اکنون به شما اجازه می‌دهد با استفاده از یک لینک، کاربران اندروید را دعوت و به تماس‌های خود اضافه کنید.

این پنل از همان رزولوشن ۱۱۷۰ × ۲۵۳۲ و HDR10 و Dolby Vision با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت برخوردار است. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از تراشه A16 Bionic استفاده می‌کنند. قدرت این تراشه را نه تنها در پردازش‌های سنگین مانند بازی‌های جدید می‌بینید، بلکه این تراشه تاثیر مستقیمی روی بهبود کیفیت عکس‌ها دارد. اپل امسال حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌کاررفته در نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی را از ۶۴ به ۱۲۸ گیگابایت ارتقا داده است، این دو گوشی را می‌توان با حافظه‌‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی نیز خریداری کرد.

گستره‌ی دینامیکی عکس‌های آیفون ۱۳

همچنین برخلاف گلکسی S21، آیفون 12 به‌جای پشت پلاستیکی، دارای یک شیشه است. برای قابلیت‌های حالت Deep Fusion اپل که صحنه‌هایی با جزئیات ریز در نورهای متوسط را ترجیح می‌دهد، از آیفون 12 و Pixel 5 برای گرفتن عکس نقاشی روی بوم استفاده شد. حالت Deep Fusion به‌منظور 9to5mac ترکیبی از نوردهی‌های مختلف با طول‌های مختلف برای وضوح بهینه طراحی‌ شده است. در این آزمایش با استفاده از وضوح تصویری که آیفون 12 دارد، ترسیم بافت بوم را بهتر انجام می‌دهد. درمجموع، رفتار آیفون در مورد رنگ‌ها به‌طور گسترده منجر به ایجاد تصویر جذاب‌ تری می‌شود.

مقایسه مدل‌های آیفون ۱۲

اما سیستم خنک کننده گوشی در مدت زمان بسیار کمی پس از به پایان رسیدن هر تست، گوشی را خنک می‌کرد. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی در جدیدترین رویداد اپل با قیمت ۴۷۹ دلار معرفی شد که در ایران چیزی در حدود ۱۸ میلیون تومان برایتان آب می‌خورد. بی‌شک مهم‌ترین ویژگی این دستگاه، بهره‌مندی از قوی‌ترین چیپ اپل یعنی A15 Bionic است که گوشی‌های خانواده آیفون 13 از آن استفاده می‌کنند. به لطف وجود این تراشه، آیفون SE 2022 قابلیت اتصال به شبکه 5G را نیز دارد.

دکمه های کنترل کننده صدا نسبت به قبل بالاتر اومده تا کاربر دسترسی راحت تری به این دکمه ها داشته باشه. بالای دکمه های کنترل کننده صدا، دکمه جذاب کنترل حالت صوتی آیفون قرار داره که شما به راحتی میتونید با این دکمه گوشی رو سایلنت کنید. قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) از جمله ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که منابع خبری، مدت‌هاست روی آن پافشاری کرده و آن را برای سری آیفون ۱۳ در نظر گرفته بودند.