نقد و بررسی آیفون SE 2022 ارزان ترین آیفون اپل دیجیاتو

دوربین اولتراواید از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی نه‌چندان بزرگی با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری به‌همراه لنز فوق‌عریض ۱۴ میلی‌متری ۵ تکه با دیافراگم f/2.4 و میدان دید ۱۲۰ درجه بهره می‌برد. روی کاغذ، تفاوتی در مشخصات فنی دوربین با نسل گذشته مشاهده نمی‌شود؛ اما اپل می‌گوید آیفون ۱۳ از «حسگر جدید و سریع‌تر» استفاده می‌کند. متأسفانه برخلاف آیفون ۱۳ پرو، از سیستم فوکوس خودکار خبری نیست و نمی‌توان با دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ عکس‌های ماکرو گرفت. آنچه قابل توجه است این است که نمایشگر پیمایش بین صفحات را در حالت «پایدارتری» انجام می‌دهد و جابجایی بین خطوط متن، بدون لرزش انجام می‌شود و متن‌ها نیز هنگام جابجایی واضح‌تر نشان داده می‌شوند.

  • ما قصد نداریم تا اپل را به خاطر عدم بروز خلاقیت در آیفون‌‌های 2021 سرزنش کنیم.
  • IPhone 14 Pro Max، محصول برجسته اپل در رویداد Far Out توانست نظر بیشتر مخاطبان را به خود جلب کند.
  • به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.
  • از نظر فیلمبرداری امکان ثبت ویدیوهای 4K و 1080p با نرخ ۶۰ فریم و ویدیوهای اسلوموشن 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه را خواهید داشت.

اندازه‌ی نمایشگر هر دو گوشی به ۶.۱ اینچ می‌رسد ولی با این تفاوت که در مدل جدید، کاربران می‌توانند از قابلیت نمایشگر همیشه روشن بهره ببرند. طبق آزمایش‌های ما، آیفون ۱۳ پرو مکس در زمان ۱۵ دقیقه به اندازه یک سوم شارژ می‌شود و این مقدار شارژ برای ۱۰ ساعت استفاده کافی خواهد بود. ۱۵ دقیقه شارژ بیشتر، شارژ گوشی را به ۵۳ درصد می‌رساند اما پس از این زمان سرعت شارژ کاهش می‌یابد. میزان باتری پس از یک ساعت شارژ به ۸۰ درصد می‌رسد و سپس برای رسیدن به ۱۰۰ درصد به ۸۰ دقیقه دیگر نیاز دارد.

قدرتمندترین سلاح لیزری لاکهید مارتین در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت

برخی به‌روزرسانی‌ها خیلی جزئی هستند اما دوربین در نور کم عالی عمل می‌کند و پردازنده از هر گوشی دیگری در کارهای سنگین بهتر عمل می‌کند. بر هیچ کس پوشیده نیست که چیپ‌ست‌های اپل همیشه جلوتر از زمان خود بوده‌اند و با اینکه با سریع‌ترین تراشه موبایل دنیا رو به رو هستیم، اما باید گفت که عملکرد تراشه جدید اپل هرگز تنها دلیل ارتقاء آن نبوده است. آنچه مهم است ویژگی‌های جدیدی مانند حالت سینمایی و Dolby Vision با سرعت 60 فریم بر ثانیه در A15 و Deep Fusion در A14 و …است که SoC آنها را فعال می‌کند. همان طور که گفتیم آخرین تراشه اپل A15 Bionic قدرت تمام مدل‌های گوشی آیفون 13 را تامین می‌کند.

گوشی ویوو

آيفون SE جدید حاشیه‌های زیادی در بخش بالایی و پایینی نمایشگر دارد و به جای فیس آيدی از تاچ آيدی استفاده می‌کند. این گوشی ممکن است از نظر طراحی و ساخت برای کاربران آيفون 6S، آيفون 7 یا 8 کاملا‌ آشنا به نظر بیاید؛ اما برخی تغییرات کوچک را هم به خود دیده است. مثلا اپل در بدنه پشتی از گلس آيفون 13 استفاده کرده و بدنه جلویی نیز مقاوم‌تر از گذشته شده است.

اولین گوشی جهان…

گوشی آیفون 13 با هر سه دوربین تا کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم می‌گیرد و حتی در صورت داشتن اپلیکیشن مناسب می‌تواند این کار را به صورت همزمان هم انجام دهد. همه ویدیوها به صورت دیجیتال (همچنین در صورت وجود به صورت اپتیکال) تثبیت می‌شوند؛ اپل این قابلیت را تثبیت کننده فیلم سینمایی می‌نامد. همه حالت ها، از جمله 4K@60fps نیز به لطف Smart HDR دارای محدوده دینامیکی 9to5mac افزایش یافته هستند. آیفون ۱۳ هم با همین نسخه از سیستم عامل اجرا می‌شود که قابلیت‌های متنوعی همراه با خود به اکوسیستم این گوشی می‌آورد و حس بی‌نظیری را هنگام کار با آن به کاربر القاء می‌کند. با این سیستم‌عامل جدید ارتباطات قوی‌تری خواهید داشت، دنیا را بیشتر کشف کرده و از هوش‌مصنوعی بسیار پیشرفته‌ی آن برای بهره‌گیری از امکانات آیفون خود استفاده می‌کنید.