نقد و بررسی: اسپیکر Sonos Roam فوق العاده قابل حمل با AirPlay

فراتر از Sonos Roam که تواناترین بلندگوی فوق قابل حملی است که من استفاده کرده ام، دارای طیف وسیعی از ویژگی ها است که آن را بیشتر از رقبا متمایز می کند.

من آن را در انواع ژانرهای موسیقی آزمایش کرده‌ام و میانه‌ها و اوج‌های واضح و واضح را ارائه می‌دهد. و اینطور نیست که بیس در اینجا کاملاً از بین رفته باشد، فقط برای اینکه مانند Sonos Move، Five یا چیزی شبیه به HomePod که همگی بلندگوها/ووفرهای بزرگتر دارند، به آن ضربه بزنید.

شما می توانید اتاقی را انتخاب کنید که در آن بیشترین استفاده را از روم داشته باشید، اما اگر می خواهید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید، می توانید اتاق جدیدی به نام Sonos Roam نیز ایجاد کنید.

برنامه خانگی و راه اندازی سیری ارائه می کند.

این واقعیت که این اسپیکر کوچک‌ترین اسپیکر قابل حمل AirPlay 2 در بازار است، یک مزیت بزرگ برای کاربران اپل است و برای کسانی که دوست دارند از چندین پلتفرم استفاده کنند، شما دارای عملکرد داخلی Google Assistant و Google Assistant هستید. «Amazon Alexa.

خلاصه ای از Sonos Roam

برای یک نقطه مرجع دیگر – اگرچه در همان دسته قابل حمل نیست – من متوجه شدم که HomePod mini در زمینه صدای خروجی و کیفیت صدا در همان جایگاه Sonos Roam قرار دارد. اما مطمئناً با هوم پاد مینی قابلیت حمل و انعطاف پذیری ندارید. و وقتی به تمام چیزهایی که Sonos توانسته است در این محصول جمع و جور مانند ضدآب IP67، باتری، شارژ بی‌سیم و غیره قرار دهد فکر می‌کنید، این یک شاهکار چشمگیر است.

ویژگی های منحصر به فرد

از آنجایی که HomePod و HomePod mini دارای یک اکولایزر خودکار هستند، Sonos Roam از Trueplay Tuning شرکت برای تنظیم خودکار اکولایزر با محیط اطراف خود استفاده می کند. روم از میکروفون خود برای انجام این کار به صورت دوره ای استفاده می کند. اما می‌توانید به صورت دستی عملکرد باس، سه‌بلند و «ولوم» را در برنامه Sonos تنظیم کنید (تنظیمات > محصولات > Roam > EQ).

Sonos Roam است در حال حاضر برای پیش سفارش موجود است با ارسال بلندگوی جدید در ماه مه (اواخر آوریل برای سفارشات قبلی).

Sonos Roam با ابعاد 6.61 x 2.44 x 2.36 اینچ (168 x 62 x 60 میلی متر)، بسیار قابل حمل است و نسبت به بلندگوهای مشابهی مانند Ultimate Ears Boom یا JBL Flip 4 کمی جمع و جورتر است.

Sonos Roam با لیستی چشمگیر از ویژگی‌هایی ارائه می‌شود که با رقبا مطابقت دارند و با افزودنی‌هایی مانند AirPlay 2، شارژ بی‌سیم Qi، اکولایزر خودکار با Trueplay، سوئیچ خودکار بین بلوتوث/وای‌فای و موارد دیگر فراتر می‌روند.

مشخصات Sonos Roam

  • 2x تقویت کننده کلاس H
  • 1 برابر ووفر میان رده پیست مسابقه سفارشی
  • 1x توییتر
  • میکروفون میدان دور با شکل دهی پرتو
  • تنظیمات Trueplay (اکولایزر خودکار)
  • وای فای و بلوتوث 5.0
  • پشتیبانی از AirPlay 2 (Alexa و Google Assistant نیز)
  • خودمختاری 10 ساعته
  • ضد گرد و غبار و آب IP67
  • شارژ از طریق کابل USB-C همراه، پایه مغناطیسی بی سیم اختیارییا هر شارژر Qi
    • کابل USB-C به USB-A در جعبه
    • به روز رسانی 4/20/21: Sonos Roam را می توان با منبع تغذیه 7.5 وات و بزرگتر شارژ کرد
  • ابعاد: 6.61 x 2.44 x 2.36 اینچ (168 x 62 x 60 میلی متر)
  • وزن: 0.95 پوند (0.43 کیلوگرم)
  • به قیمت 169 دلار – موجود در رنگ سفید قمری یا مشکی سایه
اسپیکر فوق العاده قابل حمل Sonos Roam با بررسی AirPlay - عکس جانبی دارد.

مواد و ساخت

پس از راه‌اندازی Roam با برنامه Sonos، می‌توانید تلفن خود را از طریق بلوتوث نیز با آن جفت کنید. هنگامی که بلندگو روشن است، دکمه پاور عقب را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا نور آبی را درست بالای لوگوی Sonos ببینید.

در آزمایش خود، متوجه شدم Sonos Roam با توجه به اندازه بلندگو، کیفیت صدای عالی تولید می کند. به طور طبیعی، با اندازه کوچک این فوق‌قابل حمل، بلندگوی پر سر و صدا و غنی مانند Sonos Move – بیش از دو برابر بزرگتر – یا سایر بلندگوهای بزرگتر نخواهد داشت. اما صدایی که Sonos توانست با Roam ارائه دهد بسیار چشمگیر است.

چند تست شنیداری با JBL Flip 4 با اندازه مشابه انجام دادم و متوجه شدم که Roam با صدای تمیزتر از آن بهتر عمل می کند. حتی همسرم هم که زنگ زد همین را گفت (بدون اینکه بگویم کدام بلندگو پخش می شود).

در حالی که ممکن است در نگاه اول 169 دلار برای یک اسپیکر فوق قابل حمل کمی گران به نظر برسد، Sonos Roaming صدای چشمگیر، تطبیق پذیری، ویژگی های برتر و طراحی/ساخت محکم ارائه می دهد.

اکنون می توانید موسیقی را از آیفون خود، با سیری، برنامه Sonos یا با دکمه های اختصاصی روی Roam شروع کنید.

اندازه و قابلیت حمل

در زیر نگاهی به Roam در کنار HomePod mini و Flip 4، سپس نگاهی به Roam در کنار برادر بزرگش، Sonos را حرکت دهید.

چیزی که برای من متمایز است این است که Roam یک بلندگوی قابل حمل عالی است، خواه اولین محصول Sonos شما باشد یا آخرین نسخه توسعه یافته از یک راه‌اندازی موجود – چه همه شما در Siri و AirPlay هستید یا اینکه دوست دارید از دستیارهای صوتی دیگر نیز استفاده کنید.

بقیه اسپیکر فوق قابل حمل پلاستیکی با روکش مات است. جای تعجب نیست اما Sonos Roam کیفیت ساخت محکم و دقیقی دارد.

استفاده شده

نصب

دو ویژگی بسیار زیبا دیگر، در برنامه Sonos می توانید چراغ وضعیت و کنترل های لمسی فیزیکی را در Sonos Roam خاموش کنید.

چهار نقطه لاستیکی کوچک در یک طرف منشور، زمانی که می‌خواهید به صورت افقی پرسه بزنید، یک پایه ثابت و بدون لغزش ایجاد می‌کند. در پشت دکمه خواب/روشن/خاموش و یک پورت USB-C برای شارژ سیمی دارید.

Sonos ماه گذشته از اسپیکر فوق قابل حمل جدید خود رونمایی کرد باز شدن پیش سفارش. قبل از اینکه Roam در اواخر این ماه به اولین مشتریان برسد، باید این اسپیکر جدید شیک را آزمایش کنیم تا ببینیم چگونه با سایر گزینه‌های دسته فوق قابل حمل با بزرگترین بلندگوی قابل حمل Sonos Move مقایسه می‌شود.

جنبه دیگری که من را تحت تأثیر قرار داد این بود که حتی در ولوم 60-80٪، Roam مخدوش به نظر نمی رسد. گوش دادن در محدوده 90 تا 100 درصد چندان خوشایند نبود زیرا میانه ها و اوج ها ساینده بودند، اما این تعجب آور نیست و نمی توانم تصور کنم که هرگز نیاز یا بخواهم از Roam با حداکثر حجم استفاده کنم.

من فکر می کنم ترکیبی از کیفیت صدا و سخت افزار به همراه ویژگی های متفکرانه ای مانند AirPlay، شارژ بی سیم، سوئیچ خودکار بلوتوث/وای فای و غیره. آن را به یک انتخاب قانع کننده تبدیل کنید که برای مدت طولانی دوام خواهد آورد.

فرآیند راه اندازی روان و آسان است، اما چند مرحله برای انجام همه چیز وجود دارد. ابتدا باید از برنامه Sonos برای پیکربندی Roam از طریق WiFi (قبل از استفاده از آن به عنوان یک بلندگوی بلوتوث، لازم است). پس از آن به طور خودکار به عنوان یک بلندگوی AirPlay 2 ظاهر می شود، اما برای فعال کردن عملکرد Siri باید آن را به برنامه Home اضافه کنید.

فرآیند راه اندازی Sonos Roam دارد.

Sonos Roam از یک شکل منشور مثلثی استفاده می کند که گرفتن آن را آسان می کند، در کنار آن قرار می گیرد یا به صورت عمودی می ایستد. از لاستیک بادوام در پایین و بالا برای محافظت در برابر سقوط استفاده می کند و این نوک ها نیز مقعر هستند تا دکمه ها به طور تصادفی فشرده نشوند. و پایه Roam شارژ بی سیم Qi را ارائه می دهد.

اندازه Roam (فقط چند اینچ بلندتر از یک قوطی نوشابه) به این معنی است که می توانید آن را در هر مکانی با خود ببرید. تقریباً در هر کیف، کیف، کیف و غیره جا می شود و کمتر از 1 پوند وزن شما را کم نمی کند.

کیفیت صدا

یکی از موارد مورد علاقه من این است که بتوانم آن را به هر شارژر بی سیم Qi متصل کنم. این بسیار راحت است که نگران کابل دیگری نباشید و از شارژرهای بی سیمی که قبلاً دارم استفاده کنید.

بلندگوی قابل حمل Qi شارژ بی سیم Sonos Room دارد.

و برای فعال کردن پشتیبانی سیری، به برنامه Home بروید. پس از ضربه زدن روی + در برنامه Home > افزودن لوازم جانبی، می‌توانید روی «کد ندارم یا نمی‌توانم اسکن کنم» ضربه بزنید. سپس Sonos Roam خود را می بینید و می توانید راه اندازی را کامل کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

[ad_2]

Source link

بخش نقد و بررسی 9to5mac فارسی