نقشه راه تراشه های سری A در مسیر قرار دارد. لپ‌تاپ اینتل دچار مشکل می‌شود

عکس: جیسون لیونگ/پاشیدن

به نظر می رسد نقشه راه تراشه های سری A اپل در مسیر درستی قرار دارد زیرا این شرکت بر روی فرآیندهای تراشه های کوچکتر و کوچکتر کار می کند. آخرین اخبار از TSMC نشان می دهد که همه چیز برای یک فرآیند 5 نانومتری اصلاح شده در سال جاری، یک فرآیند 4 نانومتری (ish) در سال 2022 و یک فرآیند 3 نانومتری در سال 2023 تنظیم شده است.

با این حال، در حالی که این کاهش واقعی در اندازه فرآیند نیست، کاهش اندازه تراشه بازده انرژی را افزایش می‌دهد، و گرمای کاهش‌یافته فرصت‌های بهبود عملکرد در دنیای واقعی را ایجاد می‌کند، زیرا تراشه می‌تواند قبل از نیاز به دریچه حرارتی سخت‌تر کار کند.

TSMC از 5 نانومتر به‌عنوان N5P یاد می‌کند و آن را به‌عنوان نسخه‌ای با عملکرد بهبودیافته توصیف می‌کند که قدرت بیشتر را با بهره‌وری انرژی بهبود یافته برای بهبود عمر باتری ترکیب می‌کند (یا، همانطور که ممکن است در مورد اپل احتمال بیشتری وجود داشته باشد، باتری‌هایی با ظرفیت کمتر را ممکن می‌سازد).

TSMC به سرعت در حال پیشرفت فرآیندهای تولید خود است و انتظار می‌رود که گره N4، یعنی 4 نانومتری خود را به تولید در معرض خطر در سه ماهه سوم 2021 منتقل کند، با N3 – گره 3 نانومتری – تا در نیمه دوم، تولید حجمی را در خانه ریخته‌گری خالص شماره یک جهان آغاز کند. سال 2022.

گزارش امروز اشاره می‌کند که ادامه کمبود چیپس باعث می‌شود ریخته‌گری‌هایی مانند TSMC به مشتریان خود در مورد افزایش قیمت هشدار دهند. با این حال، رابطه اپل با TSMC نزدیک است، با قراردادهایی که سال ها قبل بسته شده است، بنابراین سازنده آیفون ممکن است بتواند از آنها اجتناب کند.

این زمان برای دیدن تراشه‌های مورد استفاده در آیفون‌های سال آینده بسیار تنگ خواهد بود، اما به این معنی است که آنها برای استفاده در مدل‌های 2023 آماده هستند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


دیجیتایمز TSMC می گوید انتظار دارد تا نیمه دوم سال 2022 برای تولید حجمی تراشه های 3 نانومتری آماده باشد.

به جای اینکه یک فرآیند کاملاً جدید تراشه باشد، راهی برای کاهش اندازه یک تراشه موجود بدون هیچ تغییر اساسی در طراحی است. این امر تراشه های بیشتری در هر ویفر می دهد که هزینه های تولید را کاهش می دهد.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

در ماه ژانویه در مورد برنامه‌های TSMC برای تراشه‌های 3 نانومتری شنیدیم، و گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، اطلاعات بیشتری دارد…

برای آیفون‌های امسال، انتظار می‌رود اپل از فرآیند 5 نانومتری به عنوان تراشه A14 در آیفون 12 استفاده کند، اما به شکل کارآمدتر.

برای اتمام، دیجیتایمز هشدار می‌دهد که احتمالاً سهم اینتل از بازار پردازنده‌های لپ‌تاپ به بالاترین حد خود می‌رسد زیرا اپل پردازنده‌های لپ‌تاپ این شرکت را به نفع تراشه‌های سیلیکون اپل خود کنار می‌گذارد.

انتظار می‌رود که اپل در سال آینده از یک نسخه کوچک از تراشه A15 استفاده کند که راهی غیرمستقیم برای بهبود عملکرد ارائه می‌کند.