نیمی از آیفون ها تا سال 2027 در هند ساخته می شوند

اپل بارها نسبت به خواندن بیش از حد گزارش های زنجیره تامین هشدار داده است. آنها همیشه دقیق نیستند، و سیاست اپل برای داشتن چندین فروشنده در صورت امکان به این معنی است که حتی یک تغییر تأیید شده در سفارشات شرکت را می توان با تغییر تعادل در سفارشات شرکت لغو کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

گزارشی از سال گذشته حاکی از آن است که تا سال 2025 یک چهارم تمام آیفون‌ها در هند ساخته می‌شوند و گزارش امروز می‌گوید این انتقال به همین جا متوقف نخواهد شد.

نیمی از آیفون ها می توانند در هند ساخته شوند

ما سال‌ها در مورد نیاز و دشواری کاهش اتکای اپل به چین هشدار داده‌ایم، اما همه‌گیری خطرات این شرکت را که بیشتر تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد تولید می‌کند، آشکارتر کرده است. تخمین زده می شود که اختلالات اخیر مرتبط با کووید-19 در بزرگترین کارخانه مونتاژ آیفون جهان یک میلیارد دلار در هفته برای این شرکت هزینه داشته باشد.

عکس توسط Screen Post/Unsplash

یک مشاور گفت که یک چالش بالقوه حفظ استانداردهای کیفیت در زنجیره تامین متنوع تر است. اپل برای دستیابی به استانداردهای کیفیت همواره با تامین کنندگان چینی همکاری نزدیک داشته است.

را South China Morning Post (SCMP) گزارش های پیش بینی تحلیلگر

بلومبرگ تحقیقات نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها 2.27 درصد از تاسیسات تامین‌کننده اپل در هند واقع شده‌اند که آن را پس از ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، بریتانیا، تایوان، فرانسه و کره جنوبی در رتبه هشتم قرار می‌دهد. اما سرعت تغییر در حال حاضر قابل توجه است.

آلن دی، مشاور زنجیره تامین مستقر در بریتانیا، گفت: “یک سوال کلیدی این خواهد بود که تامین کنندگان هندی چقدر زود می توانند با این استانداردها مطابقت داشته باشند.” اپل سال هاست که با تامین کنندگان چینی خود کار می کند یا در حال توسعه است و این یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. حذف این کاتالیزور “محرک کمال” از بازار می تواند منجر به تغییر استانداردها در زنجیره تامین شود.

گزارش چینی می گوید تامین کنندگان محلی در حال حاضر اثرات تلاش های اپل برای انتقال تولید به خارج از کشور را احساس می کنند و ویتنام نیز از طرح شرکت کوپرتینویی برای کاهش وابستگی خود به چین سود می برد.

زمینه

این پیش‌بینی تهاجمی‌تر از پیش‌بینی قبلی جی‌پی مورگان مبنی بر مونتاژ 25 درصد از کل آیفون‌های جهان تا سال 2025 توسط هند است، اما با سهم رو به رشد هند در عرضه آیفون مطابقت دارد.

با این اوصاف، نشانه هایی از اثرات کار مداوم اپل بر انتقال تولید به خارج از چین وجود دارد.

یک گزارش جدید حاکی از آن است که تا سال 2027 نیمی از آیفون‌ها در هند ساخته می‌شوند، در حالی که پیش‌تر تخمین زده می‌شد که تا سال 2025 این میزان 25 درصد باشد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

هند اکنون خود را به عنوان دومین مرکز بزرگ تولید آیفون اپل تثبیت کرده است. اپل امیدوار بود سال گذشته به نقطه عطف مهمی دست یابد و مونتاژ آیفون 14 به طور همزمان در چین و هند آغاز شد. در نهایت، چندان موفقیت آمیز نبود، اما تولید آیفون 14 در هند در ماه سپتامبر آغاز شد. انتظار می رود تولید همزمان آیفون 15 امسال تولید شود.

بر اساس پیش‌بینی هفته گذشته لوک لین، تحلیلگر واحد تحقیقاتی روزنامه تایوانی دیجی‌تایمز، هند می‌تواند تا سال 2027 از هر دو آیفون یک آیفون در سراسر جهان تولید کند که در حال حاضر کمتر از 5 درصد است.

نمونه دیگر Goertek است که به مدت دو سال در استان شاندونگ در شرق چین قطعات آکوستیک برای Apple AirPods و سایر دستگاه ها تولید می کند. شرکت ثبت شده در فهرست شنژن، تخمین سود خود در سال 2022 را 60 درصد کاهش داد و دلیل آن درخواست یک «مشتری بزرگ خارج از کشور» برای توقف تولید دستگاه صوتی هوشمند بود. اگرچه این شرکت نام مشتری را ذکر نکرد، اما تحلیلگران از جمله Kuo این دستگاه را AirPods Pro اپل معرفی کردند.

محموله‌های آیفون هندی از آوریل تا دسامبر 2022 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 دو برابر شده است. انتظار می‌رود سهم ویتنام از تولید مک‌بوک و ایرپاد اپل نیز افزایش یابد زیرا پیمانکاران از جمله چینی‌ها عجله دارند تا کارخانه‌هایی در آنجا راه‌اندازی کنند.

تامین کنندگان چینی در حال حاضر اثرات آن را احساس می کنند

با توجه به اینکه بیشتر تولیدات اپل در خارج از چین با همان شرکت‌های تایوانی یا چینی انجام می‌شود، ممکن است این نگرانی اغراق‌آمیز باشد.